1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SGH-E600 ulkomaalaisen operaattorin purku?

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja perro81, 21/4/05.

1. perro81

Tykkäykset:
    0
    Osaisiko kukaan neuvoa mikä olisi helpoin tapa avata ulkomaalainen puhelin joka on suljettu tietylle operaattorille?
    Tai onko kokemuksia/tietoa voiko noihin netin firmoihin luottaa jotka lupaavat antaa purku koodit maksua vastaan?
    Vai olisiko Suomessa yrityksiä jotka purkaisivat estot?

2. Spaceman

Tykkäykset:
    0
    Pitänee nyt muistuttaa että tuo purkaminen on laitonta. Ei ole sen kummempaa tietoa miten tuo on Samsungeissa toteutettu ( raudalla vai softalla, vai kenties molemmilla) joten ainakaan mikään huoltoliike ei niitä pura.

3. perro81

Tykkäykset:
    0
    ..mutta laitonta tuskin on kysellä asiasta. ja kyllä nuo huoltoliikkeet niitä muualla maailmassa purkavat mutta suomessa kun ollaan tällaisia pilkunviilaajia joka asian suhteen niin täällä se ei kyllä onnistu.
    Ja enhän minä vaan yks kaveri. Minä olen Suomen Lakia kunniottava kansalainen, joka ei kumia käytä, koska paavi on sen kieltänyt.

4. Kerppis Vieras

Tuosta haluaisin nähdä jonkinlaista faktaa. En ole kuullut ainakaan, että se varsinaisesti laitonta olisi. Ainakin Englannissa/USA:ssa se ei ole laitonta. Varmaan sitä voi verrata esim. DVD-soittimen aluekoodin poistamiseen. Sinällään laillista, mutta takuun kanssa voi tulla ongelmia.

5. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niin ja Espanjassa tarjosivat palvelua esim. Expert-ketjun liikkeessä kun olin puhelinta heiltä ostamassa, lukittua siis :)

6. Spaceman

Tykkäykset:
    0
    Onko joku väittänyt että on laitonta asiasta kysyä ? Yritin vain kertoa omien tietojeni perusteella miten asiaan suhtaudutaan Suomessa.

Mitäköhän järkeä kyseisessä operaattorisidonnassa sitten olisi jos noita voitaisiin purkaa miten haluaa. Ideanahan on että käyttäjä saa itselleen normaalia halvemman puhelimen sitoutumalla käyttämään operaattoria joka laitetta myy ko. sidoksella.

7. Kerppis Vieras

Noh, ulkomailla olevissa kytkyliittymissä maksetaan joka tapauksessa kovaa kk-maksua, käytti se käyttäjä sitä lukittua puhelinta tai sitten ei. Eli sinällään sillä ei ole väliä, että voiko sen puhelimen lukituksen poistaa vai eikö sitä voi, koska sen puhelimen (liittymän) ottaja maksaa kuitenkin sen puhelimen hinnan kk-erinä. Ei se operaattoria varmaan hirveästi kiinnosta, jos se käyttäjä poistaa sen lukituksen ja myy vaikka laitteen eteenpäin. Itse koen, että tuossa tapauksessa parhaana asiana on, että kun operaattori brändää sen puhelimen, niin siinä sitten varmasti toimivat kaikki sen operaattorin palvelut suoraan, eikä tarvitse enää erikseen mitään tilailla/viritellä.

Jaa tämä viestiketju