1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Seuraava luuri

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Naksnaks, 3/11/15.

1. Naksnaks

Naksnaks Punainen komentaja

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    No niin, seuraaja Mate seiskalle haussa, ja nää kaks ois ehkä ne kiinnostavimmat (ja näitä saa Soneralta luotolla ;) )

Mulle ei nuo prossut sano yhtään mitään, mut veikkaan et tehojen puolesta pärjään kummallakin, mitään niin ihmeellistä en puhelimella tee.

Lg:ssä plussia ois isompi näyttö ja parempi ulkonäkö, kuvanvakainta unohtamatta.
    Huaweista edellisen luurin perusteella positiivinen kuva, mutta saako noin halvalla oikeasti hyvää? Lisäksi ruutu on pienempi, tosin niin vähän ettei sitä varmaan tajua, mutta kuitenkin.

En ole vielä jaksanut käyttökokemusketjuja käydä läpi, Lg:stä vähän kyselin ja kuulemma tyytyväisiä ovat omistajat, mites ton Honorin kanssa?

Kauheita nää firstworldproblemssit, auttakee! :D

Edit: muokkasin otsikkoa kun nuo mielenkiinnon kohteet vaihtelee niin paljon

Viimeksi muokattu: 17/11/15
  2. pume

pume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1881
    Puhelinmalli:
    Vaihtuupi kohtuu usein
    Ei se honor minusta ulkonäöllisesti kyllä ainakaan paljoa LG:lle häviä. Onhan se nahkakuori kiva, mutta ne muovireunukset siinä vähän rikkovat premium-fiilistä. Honor on kuitenkin lähes kokonaan metalli-lasi -yhdistelmää (takakuoren ylä- ja alareuna on muovia)
    LG:ssä huomattavasti parempi kamera, mutta siihenpä ne edut ainakin omasta mielestä aika pitkälti loppuvatkin. Honorissa huippu akkukesto ja yksi parhaista sormenjälkilukijoista, joita minä olen käyttänyt.
    Nuo UI-asiat on täysin makuasioita. Kummassakin ne on ihan hyvät omasta mielestä.
    Tehoja riittää varmadti kummassakin luurissa vielä pitkään.
    Järjestelmäpäivityksissä LG saattaa viedä voiton, eli veikkaisin, että he tulevat päivittämään käyttistä pidemmälle, kuin Huawei.

3. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    Juu on Honorin ulkonäössä puolensa, pidin Matenkin ulkonäöstä, mutta väkisinkin menee vähän pilalle ku käyttää suojakuorta. Huawein akkukesto oli kyl huikee, mut oon tyytyväinen jos päivän pärjää yhdellä latauksella.

Tuo parempi kamera kieltämättä houkuttelee, itellä kun on taipumusta että kädet tärisee, josko tuo vakain vähän auttas :D

En oo enää vuosiin menny valmistajan UI:lla, niin tottunu omaan konffaukseen Novassa ;)

Sillä tuota Honoria mietin, kun siihen riittäs luotto heti, LG:tä pitää odottaa pari viikkoa eikä tää Xperia Tipo ole todellakaan mikään ihana käyttää :p

Pitänee lukea vielä noita arvosteluja, miettiä sit mistä on valmis maksamaan.

4. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6593
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Kyllä mä noista valitsisin ehdottomasti G4:n. Android 6.0 päivityskin on tulossa pian, kun taas Honorilla saa odotella vähintään helmikuulle

TKR and Nightuser like this.
  5. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    Taitaa valinta kallistua tuohon Geeneloseen, on se vaan niin hieno (tärkein ominaisuus puhelimessa, hei!).

Sinänsä sama koska tulee 6-päivitys, Maten kanssa pärjäsin pitkään (mun mittapuulla) vaikkei ollu ees vitosta siinä.

6. mause

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    lg g4
    Itse mietin samoja ja päädyin g4:ään. En voi sanoa pettyneeni tähän luuriin, päinvastoin. Mielestäni mukavampi käteen tämä kuin honor7, vaikka onkin hieman suuremmalla näytöllä.

7. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    Isompi näyttö on mulle vaan plussaa :) Päädyin odottamaan, että saan ton G4:n ostettua n. parin viikon päästä. Välissä mietin G4s:kin, mut ei oikein vakuuta.

8. namm

Tykkäykset:
    2
    Itse en ole kyllä huippuakunkestoa kokenut, päivän aikana menee about 90->35% vaikka SOT jäisi n. tuntiin (käyttönä perus spostit & fb & whatsapp ja musastriimiä vajaa tunti). Samaan pääsin käytännössä kuin vanhalla HTC Onella (M7), missä pitäisi olla heikohko akunkesto.

Honorin "haittapuolena" pitäisin myös sen uutuutta. G4:sen hinta on jo kerennyt inflatoitumaan. Tosin en tiedä miten mahtaa näissä "midrange flagship" laitteissa hinta tippua vrt nuo kalleimmat luurit.

9. Kanto

Kanto

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Ei honorissa tosiaan mikään huippu akunkesto ole. Mutta ihan hyvää keskiluokkaa.

10. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6055
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Vaimolla Honorissa akku kestää helposti 2-3 päivää. Hän ei ole mikään HC käyttäjä, mutta akku kyllä siis kestää ihan hyvin kohtuullisella käytöllä.

11. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    Lisätääs tähän vielä toi 4Gs mitä kans kattelin. Siihen (Honorin ohella) riittäs varat heti, mut on aika riisuttu versio isoveljestään.

Toisaalta mietin, että tarviiko aina itellä olla se lippulaiva taskussa kun en kuitenkaan niin kamalasti tehoja luurilta vaadi, kunhan Tinder, Insta ja Angry birds friends pyörii niin oon tyytyväinen :p

(Kyllähän tuo G4 ois selkeesti paras, mut sitä pitäs oottaa kuun loppuun, ja en todellakaan ole mikään kärsivällinen ihminen, ainakaan mitä osteluun tulee...)

12. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Hintaa on myös aikalailla ja melkein jos halvempaa pitää saada niin mieleen ei tulisi muutakuin uusin Moto G

13. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    Joo mut ei oo Soneralla sitä, sinne luottoa...

14. Nic

Tykkäykset:
    0
    Itsekin mietin uutta puhelinta, en ole tähän mennessä omistanut muuta kuin Nokia puhelimia. LG vaikuttaa ihan kivalta. Mitkä on ne suurimmat käytännön erot G4 ja G4s välillä(muu kuin hinta)?
    Samsung S5 Neo myös käynyt mielessä mutta kädessä se tuntui lelulta/muoviselta. Sitä kun vertasi esim. Sony Z3 niin ulkonäöllisesti/tuntumaltaan oli monta pykälää jäljessä. Käytettävyydestä en osaa sanoa... Sorry OT.

15. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    Eipä haittaa ot, itekki nimittäin tota Samsungiakin mietin :) Jotenkin ei vaan merkkinä kiinnosta sitten yhtään. S5 Neo sinänsä oli ihan "perus hyvä" spekseiltään, mutta jotenkin ei vaan toimi.

Jos nyt äkkiseltään muistelen, niin ainakin keskusmuisti, massamuistin määrä, kamera, näytön koko ja resoluutio ja akun kapasiteetti on eri noissa kahdessa mallissa. Eli lähes kaikki :p Korjatkaa jos olen väärässä, ilman aamukahvia en jaksa asiaa lähteä tarkistamaan vielä.

16. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    No niin, tässä kun näitä luureja on katellu ni mieli muuttunu jonnin verran. G4 onyhä vahvoilla, mutta rinnalle on puskenut Nexus 6P. Järki sanoo että "osta halvempi" mutku toi 6P on nii nätti :p

Jaa tämä viestiketju