1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Seuraaja Desirelle

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja JK88, 21/2/12.

1. JK88

JK88

Tykkäykset:
    2
    Puhelinkuume iski ja kaksi vuotta moitteettomasti palvellut Desire saa jäädä eläkkeelle. Mutta mikä tilalle? Androidissa pysytään.
    Mikä on nyt kuuminta hottia? Galaxy S kakkosta ja Sensationia / Sensation XL:llää vähän katsellut sillä silmällä...

e: lisätään vielä, että hinnalla ei ole väliä.

2. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Samsung Galaxy Nexus/Note? Kohta tosin tulee uudet 4-ytimiset android puhelimet 720p näytöillä.. Itse ehkä hiukan odottelisin.

3. Rytkonen Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    123
    Puhelinmalli:
    Nexus 4
    Aika laimeaa on htc:n tämän hetkinen tarjonta. Jos nyt heti pitää saada niin Samsung Galaxy Note, Galaxy Nexus tai Galaxy S2.

4. JK88

JK88

Tykkäykset:
    2
    Galaxy S3 vaikuttaa mainiolta. Jos jaksais sitä odotella...

5. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    Minkä perusteella? Harmittaa ettei sitä julkasta MWC:ssä...

6. mikkox9x

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Onkohan noita uusia malleja tulossa millon ja mitä ominaisuuksia tarjoavat? Tämän hetken Desire kytky päättyy kesäkuussa ja sitten vois rueta katteleen uutta. Tuntuu vähän, että tämän hetken mallit ei ominaisuuksiltaan tarjoa mitään huikaisevaa Desiren jälkeen. Vain isompaa näyttöä ja tehokkaampaa prossua, parempaa kameraa. Desirestäkin sai kelpo pelin roottaamalla. Ainoastaan Note kiinnostaa näyttönsä ansiosta.

Miten tuo verkkopuoli on kehittynyt noissa laitteissa? Desiressä tuo 3G:n toimivuus on ollut suoraan sanottuna sieltä ja syvältä Saunalahden kanssa. Aika nihkeästi(jos ollenkaan) siirtyy tieto 3G:llä missä vain, että EDGE:ä tulee pidettyä päällä. Radion päivittely ei auta. Onkohan 4G:tä tulossa kännyköihin?

7. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Eiköhän silloin ole jo nuo uudet mallit myynnissä. Notessa ainakin hyvä antenni kait?

8. mikkox9x

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    No nyt olis tuo Galaxy S 3 III tulossa yhdeksi varteenotettavaksi vaihtoehdoksi. Note on kyllä melko suuri. Onko nuo Samsungit yleensä rakenteeltaa huonompaa kuin HTC:t? Galaxy S II:sesta olen kuullut moitteita, että olis melko muovinen. Desire on tuntunut rakenteeltaan melko laadukkaalta, ei nitise eikä natise.

Pikkusen jo kyllästynyt tuohon Androidiin ja Desireen, ei tuo enään tunnu kovin sulavalta käyttää vaikka Custom romit on kokeiltu. Ohjelmat kaatuilee jumittelee, netti jumittelee jne. Tuoko nämä nyky Androidit tuohon mitään parannusta? Galaxy S II ohjelmistoltaan kuuleman mukaan myös buginen.

Tykkään kyllä säätä noiden kanssa, muokattavuus on suuri etu, että Winukka ja Applen suljettuihin vehkeisiin kyllästysin varmaan äkkiä, vaikkakin toimivuus olis etusijalla.

9. pikkulisko

pikkulisko

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 128GB rosegold
    Mulla myös menossa pohdinta, minkä hankkisin Desiren jälkeen. Desire on ollut mulla vasta reilun vuoden, mutta menee hermot sisäisen muistin vähyyteen. Nytkin luuri valittelee "low on space" vaikka olen siirtänyt kaikki mahdolliset sovellukset muistikortille mitä vaan saa. Pari sovellusta tahtoisin lisää mutta hiljaista pitelee kun ei riitä muisti ladata niitä. :(

Desire on ollut kokonsa puolesta hyvä, saa ehdottaa jotain mielellään samankokoista luuria jossa olisi myös hyvä kamera, kun tulee otettua satunnaisesti tilannekuvia. Käyttiksenä olen tykännyt Androidista, tosin mulla ei ole kokemusta muista kuin Symbianista joka bugitteli sekä vanhasta Windows Mobilesta josta tuli epäilys Winukan toimimisesta puhelimessa (Samsung Omnia Prossa se ei tosiaankaan toiminut edes puheluissa ja heitin sillä vesilintua). GPS pitää myös olla ja kipuraja hinnan puolesta varmaan 400 euroa.

10. mikkox9x

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Hei, eikö vakio Gingerbreadissa ja Froyossakin voi heittää ohjelmat muistikortille? Ainakin tuolta asetuksista semmonen vaihtoehto löytyy, Applications -> Manage Applications ja ohjelman kuvaketta klikkaamalla löytyy vaihtoehto Move To SD card. Itse havaitsin tuon kun unroottasin laitteen, että sehän löytyy noista orkkis romeistakin. En tiedä sitten toimiiko oikeasti samalla tavalla kuin rootatuissa laitteissa, niissäkin ne pitää kyllä siirtä käsin.

Jos yhtään nörtin vikaa niin kannattaa tutustua noihin roottaus hommiin. Sillä tavalla saa tekohengitettyä hyvin lisää elämää tuohon laitteeseen. Roottaamalla saa noissa customromeissa ainakin siirrettyä ohjelmat oikeasti muistikortille, niille tehdään sinne kortille oma osio. Ei ainakaan itsellä tullut koskaan ongelmia muistin loppumisen kassa, rootatussa laitteessa.

Tuossa hommassa vain pitää ymmärtää mitä tekee ja tiedostaa riskit. Takuu periaatteessa lähtee mutta aina voi palauttaa(unrootata takaisin), jos takuuseen tarvii laittaa. Hankalaa vain jos esim. näyttö on pimeänä.

E: Anteeksi en hoksannut, että olitkin jo siirrellyt muisikortille. Jos lukisin vain paremmin :O. Joo roottaamalla sais lisää muistia. Joku kevyt vähän tilaa vievä romi, tuolle siirrolle ei taida olla mitään rajoitteita ja muistikorttia voi käyttää välimuistinakin. Aika rajottunutta tosiaa tuo siirto tuossa orkkis froyossa ainakin.

11. Rajatila

Tykkäykset:
    0
    Jos haluat ostaa uuden htc niin suosittelen HTC One S..
    Itselleni juuri hommasin desiren seuraajaksi..
    Luuria saa ostettua ebay.de sivustolta koti ovelle kannettuna 425e parhaimmillaan.

HTC One V sopisi paremmin antamaasi budjettiin..
    On varmasti perus käyttöön riittävä.

12. tiputus

Tykkäykset:
    2
    Itse hyppään tällä viikolla htc:sta motorolaan. Droid razr maxx pitäisi olla hyvässä lykyssä hyppysissä jo tänään. Desire ollut käytössä pari vuotta. Oon tykännyt tosi paljon, mutta vuosi sitten alkoi mennä hermot sisäisen tallennustilan vähyyteen ja tekohengitin käyttöikää roottaamalla. Nyt alkaa kuitenkin ajaa puhelimesta aika ohi. Tällä hetkellä asennettuna oleva ics-rommi on tosi buginen, eikä muuttuneesta elämäntilanteesta johtuen ehdi enää säätään noiden custom-rommien kanssa. Muuttunut elämäntilanne on tuonut mukanaan myös muuttuneen puhelimenkäytön. Puhun todella paljon puhelimessa, eikä akkukesto piisaa laisinkaan. Businekset kärsii kun en ole tavoitettavissa. Pidän androista/kosketusnäytöistä todella paljon, mutta akkukesto on alusta alkaen ollut suurin ongelma. Akkukesto on tärkein ominaisuus! Mitä hyötyä on parhaasta näytöstä/kamerasta/prossusta/ominaisuuksista yms yms yms jos akku on loppu tai joudut "pihistelemään" puhelimen käyttöä kun pitää kaikin keinoin pyrkiä säästämään virtaa. Maxx ei specsien puolesta ole varmasti kaikkien osa-alueiden puolesta se Top1-puhelin, mutta ainakin vertailujen/arvioiden perusteella suht vahva kaikessa. Akun kapasiteetin suhteen se jyrää kaikki muut tällä hetkellä myynnissä olevat mallit. Saunalahdelta n.480€…

Jaa tämä viestiketju