1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Setti moottoripyöräkäyttöön.

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja Juha1978, 6/8/08.

1. Juha1978

Tykkäykset:
    0
    Olen lueskellut näitä foorumeita ja heti tuli, että pitää saada itellekin. Käyttö tulisi olemaan moottoripyörällä ajaessa reitti ohjeet. Eli nappi korvaan ja ohjeiden mukaan. Puhelimena mulla on Nokian E50. Olen aatellu hommaa Nokian oman gps paikantimen LD-3W. Mutta mikä olisi hyvä karttaohjelma puhelimeen? Sellanen että siihen voi laittaa reitin usean pisteen kautta, ettei tarvitse kokoajan laittaa tietoja puhelimeen. Nyt tulee kartan kanssa räplättyä, kun ei pysty muistaa kaikkia risteyksiä ulkoa. Mitä mieltä muuten tuosta setistä?

Ja onko jollain kokemusta kuulokkeista moottoripyöräkäytössä? Voisi olla vaimentava, että ei tarvitse pitää ääniä täysillä.

2. m0k0ttaja

m0k0ttaja Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    OP2
    Itse olen käyttänyt kännyllä yhdistelmää Navicore ja korvanappulat luurin ollessa povitaskussa. Ongelmaksi tulee matka-ajossa lähinnä kuuluvuus. Kun ei tahdo suurimmallakaan volumilla kuulla komentoja. Eli jos oikeasti tarvitsee navigointikäyttöä pyörällä, lienee syytä tutustua Tomtomin Rider -mallistoon. Tämä ainakin itselle tulisi silloin hommattua.

3. Juha1978

Tykkäykset:
    0
    Juuri tuosta volumen täysillä pitämisestä olen miettinyt. Että eikö ole sellaisia korvanappeja, jotka vaimentaisi ulkopuolista ääntä? Kai tuohon on joku tehnyt ratkaisun.

4. Wili68

Tykkäykset:
    0
  5. sahkari Vieras

Itsellä Nokia N95 8GB, ja kypärässä scalarider Q2 kuulokkeet, ja luurissa Navigore sekä garmin käytössä ja kuuluu todella hyvin opasteet ajon aikana.

Ainoa ongelma on navigoren ajoittainen huutelu että gps signaalia ei saada, se harmittaa juuri tuon reitityksen takia kun navigoressa helppo tehdä tuo reititys eri pisteiden kautta, Garminista en ole tuota ominaisuutta löytänyt.

Garmin taas pysyy yhteydessä satelliitteihin koko matkan ajan, liekö parempi ohjelmisto tuon sisäisen gps käyttämiseen?

Tuossa sclariderissä on vielä hyvää se että siinä on eri prioriteettit eri asioille eli 1 on puhelut, 2 navigointi ja 3 puhelut matkustajan kanssa, ja löytyypä tuosta radiokin itsestään ja vielä toimii loistavasti eikä hintakaan ole kallis (135 euroa)

Alla linkki tuohon Q2 Kypärsettiin

http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=kypsetit&sivu=kypsetit.q2&tuote=Y

6. Juha1978

Tykkäykset:
    0
    Mites gmaps toimii? Onko joku kokeillut gmapsia Nokian E50 mallissa? Pystyykö tuohon määrittelee reitin usean pisteen kautta?

7. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Q2:sesta saa uudempaa mallia ja myyjäksi suosittelen digimestaa.

Kokeile pitää puhelintasi auki niin pitää signaalin paremmin.
    Minulla tuo on Ram-Mountin aquaboxissa tangossa.
    Mielummin katselen näyttöä kun ääniopasteita.

8. mp-htc

mp-htc

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Diamond P3700 / Saunalahti/Elisa
    1,5vuotta käytössä Rider, 2kk ja "pyörä" teline tehtaalle UUSI tilalle, nyt reistailee TAAS lataus ei toimi aina sama muut johto kytkennät kummassakin telineessä.

Muutoin ihan ok, setti. Onneksi sentään "Scalarit" saa suoraan kännyihin.
    Jos nyt valitsisin Ostaisin varmaan Tomtom 700-sarjan navigaattorin.
    Rider ollut siis ympäri vuotisessa käytössä eri sää oloissa.

Monokuulokeella, ilman radiota mun versio.

9. Hit4Me

Tykkäykset:
    4
    Ite oon käyttäny Midlant BT2+N95(navicore) toimii ihan mukavasti. Mut Garmin Zumo varmaan kannatas ottaa naviks...

10. hvitie

Tykkäykset:
    4
    Ajelin kesällä 5.000 km Keski-Euroopassa N95:n omalla navigaattorilla ja sisäisellä GPS:llä. Puheopastus kuukaudeksi maksoi n. 10 euroa ja ohjeet tulivat langatta Midland BT2:een. Puhelin oli Techmountin telineessä (www.baehr.fi). Yhdistelmä toimi moitteetta ja on käytössä jatkossakin.

11. Taajuus

Tykkäykset:
    0
    Korvanapit ja GPS sisältävä luuri taskussa on "ihanjees" ratkaisu... Mutta jos haluaa näytön näkyville, ei halua sijoittaa paljon euroja mopon kännytelineeseen ja tykkää räpeltää vähän itsekin, niin äkkiä ja halvalla rakentaa toimivan ratkaisun itsekin.

Tuolla ohjeet omaan viritykseeni. Hintaa jää alle 5e. Bonuksena vesitiiviys, sadekaan ei häiritse:

http://cgi.stanford.edu/~sanjayd/gs500/Upgrades/GPSMountcaseWaterproof

Jaa tämä viestiketju