1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

"Sellaista toimintoa en tiennyt luurissani olevan"

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja quagmire, 16/8/06.

1. quagmire

Tykkäykset:
    0
    Miehet eivät tunnetusti lue käyttöohjeita, ja jos lukevat, tapahtuu se yleensä paskalla istuessa ja sen jälkeen, kun uutta puhelinta on jo ruuvailtu pari tuntia kuntoon. Näin on itselläni käynyt ehkä neljän edellisen nokialaisen kanssa.

Onko teille tullut tämän käyttöohjeiden skippauksen tai huolimattoman lukemisen takia sellaisia tapauksia, että olette nähneet esim frendinne tekevän samanlaisella puhelimella jonkun jutun, jota sitten olette hämmästelleet. Tämän jälkeen frendi katsoo teitä kuin idioottia ja sanoo, että "tämä ominaisuus on ollut nokialaisissa vuodesta 1980" tjsp. Itse huomasin N80:n ostettuani ja räplättyäni, että puhelin menee äänettömään modiin, kun pitää #-nappia parisen sekuntia pohjassa. Tämän varmasti kaikki muut maailman ihmiset tiesivät, vai? Jollekin Nokia 9300i:n omistajalle näytin kerran, että puhelimen profiileja saa vaihdettua painamalla virtanappia kerran ja sitten valitsemalla profiilin. Oli ihmeissään. Onko teillä tullut eteen vastaavia tapauksia?

Oliko N70:ssä copy-paste-toiminto? N80:ssa näyttäisi olevan, mutta saattoi olla, että N70:ssä myös oli, mutta en vaan huomannut sitä.

2. hookoo_

hookoo_ Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    31
    Hehee, molemmat ominaisuudet oli itselle uusia :D copy-paste:a olin jo kaivannutkin. On hieman tyhmä olo kun on paperin ja kynän avulla hoitanut ennen pari rutiinihommaa jotka menee tuolla copy-pastella käden käänteessä :D

3. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    838
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Olen huomannut, että huomattavan usein elektronisten vempeleiden hyödyllisimpiä ominaisuuksia ovat sellaiset, joita ei oikein kunnolla ole missään dokumentoitu. Juuri tällaisia pikkujuttuja, jotka sitten onkin tosi hyviä olla olemassa.

Kannattaa testailla Symbian-luurien kynä-näppäintä erilaisissa paikoissa. Varsin hyödyllinen näppäin kun tietää toimivuuden. Tuota äänettömälle menemistä en tiennyt minäkään tätä ennen, Siemenseissähän sama tapahtuu tähdestä.

4. jjs

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Itse huomasin tuon jo Nokia 3110:ssa :)

5. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Jaa, eipä vain toimi tuo #-kikka 6230:ssa...

6. Jonke

Tykkäykset:
    0
    Noniin, enpä ollut ennemmin älynnyt, että menee äänettömälle tuosta #-näppäimestä :O

7. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tämä oli mullekin uus. 6680:lla näköjään toimii.

8. Panda Vieras

Re: "Sellaista toimintoa en tiennyt luurissani olevan&q

Lienee kaikissa S60-luureissa, ollut alusta asti? Ihan huntti en ole mutta 7650:ssa käytin jo. Yksi S60-luurien vahvuus minun silmissäni ja sormissani :)

9. quagmire

Tykkäykset:
    0
    Huh, no hyvä etten ole ainoa tollo, kuka tuota #-juttua ei ollut huomannut.

10. AzizCF

Tykkäykset:
    0
    Et ole tosiaankaan ainoa, minäkään en tiennyt tuosta, mutta ei se toiminut minun 3660:ssani :S

11. muti

Tykkäykset:
    0
    ei toimi n-gagessa

12. Jackrabbit

Tykkäykset:
    0
    Jaa, enpä kyllä tiennyt.. Nyt tiedän.

N70:sestä en ole varma, mutta käsittääkseni kaikissa S60 -alustaisissa Copy-Paste on ollut..

Olisko tässä paikka omalle ketjulle tyyliin "Helppokäyttöominaisuudet Nokia xxx:ssä"? Ja ei, en käyttänyt foorumin mahtavaa haku-toimintoa tarkastaakseni onko tällaista ketjua jo olemassa. Ojentakaa minua.

13. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Missä tilanteissa porukka tuota copy-pastea käyttää? Itselle oli myös tuo samsungista tuttu #-äänettömälle ominaisuus uusi, jossain ketjussa tosin muistan tuosta lukeneeni mutta merkille en pistänyt sen kummemmin.

14. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    itse huomasin ihan itse uuden ominaisuuden 6280 mallissa: painoin vahingossa "nimet" nappulaa pari sek pohjassa ja puhelimeen tuli teksti "puhu nyt" (ihmettelin miten teksti tulee vaikken ole nauhottanu äänitunnisteita) no päätin kokeilu mielessä sanoa naisystäväni nimen ja katsos vaan, puhelin rupesi soittamaan naisystävälleni. sitten tajusin että puhelin osaa automaattisesti kaikkien nimien äänitunnistuksen, hienoa. :)

15. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No jos kirjoittaa vaikka 4x pitkän tekstiviestin, sitte huomaa että pari lausetta onki väärässä järjestyksessä, niin siirtää vaan uuteen paikkaan :)

16. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Tätä foorumia lukemalla oppii kaikkea nastaa kännyköistä.

Itse yllätyin viimeksi 6131 sudokusta. Puhelin oli minulla pari viikkoa kunnes autopesussa eksyin pelivalikkoon. Oli nopea pesukeikka.

17. noirfi

Tykkäykset:
    0
    No heh,ite oon lukenu ohjekirjan ja tuo #-napin äänetön ominaisuus oli aivan uutta! 3110 ehkä yksi eniten käyttämiäni ominaisuuksia oli juuri tuo pikahiljennys.. Monessa Nokiassa on niin epäkäytännöllinen, pieni tai jäykkä ja huonosti sijoitettu virtanappi että profiilin vaihto on ollut kankeaa..!Lisäksi virtanapista vaihdettaessa joutuu näppäillä 3 tai useamman kertaa, tämä todella hyvä toiminto!

18. PJL

Tykkäykset:
    0
    Kiitos #-vinkistä!

Itse 6630 vahingossa oivalsin numero näppäimen ja valikon yhteentoimivuuden. Eli 1-9 näppäintä painamalla pääsee suoraan vastaavaan sovellukseen tai kansioon

19. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Copy-paste on tosiaan siis ollut 7650:sta lähtien s60-luureissa.
    #:llä äänettömäksi taisi olla ekan kerran banskussa ja 3110:ssa ja nyt tuoreimmissa tainnut tulla takaisin kuvioihin, esim. 5100, 7610, 9500, -ei toimi.

Aikanaan huomasin vahingossa banaanissa sen, että pienet kirjaimet sai painettaessa näppäintä pitkään pohjassa. Ohjekirja oli kyllä luettu, mutta se kohta oli jotenkin mennyt ohi.

20. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    Ettei ihan menisi Nokian "ylivallaksi" tämä(kin) aihe, niin on pakko kommentoida, että myös Motorola E770 menee äänettömäksi #-näppäimellä. Huomasin ominaisuuden sattumalta, kun yritin väsyneenä lukita näppäimiä "väärältä puolelta".

Jaa tämä viestiketju