1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Selittämättömiä juttuja (outoja ilmiöitä)

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja jannyman, 17/5/06.

1. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Laitetaan nyt tälläinenkin topiikki pystyyn kun en ainakaan muista että koskaan olisi aiemmin ollut vastaavaa.Jostain kumman syystä.

Varmasti moneltakin löytyy kokemuksia ilmiöistä joita ei voi selittää järjellisesti.Monella ei varmaan ole minkäänlaisia kokemuksia.

Kaikennäköisiä mystisiä juttuja siis tänne.Voisin vaikka aloittaa kertomalla että kun pyöräilin kaupungista kotiinpäin tässä muutama vuosi sitten niin yhtäkkiä pisti sydämeen kuin tikarilla olisi lyöty.Koskaan aiemmin ei moista ole sattunut eikä myöhemminkään.Luulin jo että sydänkohtausta pukkaa mutta sepäs menikin ohi muutamassa sekunnissa.

Noh myöhemmin kävi ilmi että Spede oli kuollut juuri tuolla samalla kellonlyömällä.Saanut sydänkohtauksen golfkentällä.Pelkkää sattumaa? Todennäköisesti mutta aika uskomaton juttu.Varsinkin kun Spede ollut aina jonkinmoinen "sankari" allekirjoittaneelle pikkupojasta lähtien.

Kerran näin hiihtoreissulla mustapukuisen miehen kävelemässä kelkkauran poikki metsään n. sadan metrin päässä ja kun tulin kohdalle niin mitään jälkiä ei näkynyt vaikka lunta oli juuri satanut.Ei näkynyt miestäkään missään vaikka aukeeta niittyä oli maisema.Ei siitä ollut kulkenut kukaan vaikka ihan selvästi näin miehen.

Tämähän tunnetaan hyvin tämä ilmiö.En ole ainoa joka on törmännyt vastaavaan.Tyypillistä kuulemma on että aina on pukeutunut mustiin.Ilmaantuu tyhjästä ja katoaa tyhjään.Netistä joskus lukenut paljonkin tästä aiheesta.Nyt sen omin silminkin pääsin todistamaan.

Joo ja saa vapaasti nauraa.En minäkään uskoisi tuota jos joku kertoisi mutta totta kuitenkin.

Mites muilla.Minkäänlaisia kokemuksia mistään yliluonnollisista ilmiöistä?
    Jos ei ole niin saa senkin kertoa.Ainakin deja-vu ilmiön luulisi jokaisen kokeneen.Sitäkään ilmeisesti ei voida selittää.

Tuolta voi lukea muiden kokemuksia jos kiinnostaa/uskaltaa..

http://www.netholist.net/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi/YaBB.?board=12

2. Peppokani Vieras

Mä lähdin yks perjantai kotoa kaupungille. Heräsin seuraavana aamuna rappukäytävästä ilman avaimia ja rahapussia. Puhelimestakin oli juuri sopivasti loppunut akku. Kaiken lisäksi pää oli kipeä!
    Kyllä ne ufot on vekkuleita ku ihmisen tuommoiseen jamaan saattaa!

3. ROS

Tykkäykset:
    0
    Veivät vielä rahatkin!!!

4. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Jeps juuri tuon tapaisia kommentteja osasinkin odottaa.Olisit vaan suoraan sanonut että ei ole minkäänlaisia kokemuksia.Tämä nyt kuitenkin oli ihan "tosissaan" tehty topic.

Noita deja-vu ilmiöitä mulle sattuu tämän tästä.Pystyy jopa sanomaan mitä seuraavien sekunttien aikana tulee tapahtumaan.Ennenkuin on tapahtunut.

5. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Kannattaisko hakea "opilleen" patenttia?
    Teikäläinen voitaisiin palkata esim. korvaamaan puolustusvoiman tutkat?
    Ole ylpeä taidoistasi ja käytä niitä esim. veikkausrasteissa?

6. Peppokani Vieras

Usko pois. Minulle tuo on todellakin kummallinen tapaus. Kavereilla ei ole mitään havaintoa minusta, minulla itselläni eei ole mitään muistikuvaa mistään.

Mitä taas noihin deja-vu -ilmiöihin tulee, niin ne on ihan täyttä hömppää. Muisti vain tekee kepposia ihmiselle ja me luullaan et nyt on jotain suurempaa tekeillä.
    http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/deja_vu.html

7. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Veikkausrasteissa tuskin mitään hyötyä muutaman sekunnin ennustuksista.Ja tuhansia euroja antanut jo kansanterveydelle joten saa riittää :)

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    hmmm....

Deja-vu, niinkuin olisi tapahtunut aiemmin.. Ilmiö on tuttu.

Kuin käsite UFO, tunnistamaton lentävä esine, siis esine joka lentää jota et tunnistanut. Ei mitään outoa noissa.
    Siksi yleisnimitys asioille voi saada vääränlaisen käänteen ja kuvan monellekin.

Minulle on tapahtunut 3 kertaa esim. coctail party ilmiö... se on muutes uskomatonta miten jopa 200 ihmisen pulinan seasta tai ravintolassa vallitsevan metelin keskeltä voi kuulla jos joku puhuu sinusta, kuulet nimen ja sekalaisen keskustelupätkänkin. Tai huomaat, että semmonen henkilö on täällä ja nyt :)) sese oli huvittava homma, yllätin kerran.

Muusta täälä ei kärsi varmaan puhuakaan. Mun mielestä sellaset ihme asiat voi jättää periaatteessa sikseen, koska luottamus tämmösissä asioissa on verrattaen vaikea saavuttaa jossain foorumilla, että toiset uskoisi vielä...
    Moni voi uskottavan tarinan kehittää ja ehkä joku siihen uskookin.

9. ROS

Tykkäykset:
    0
    No jos palataan ihan tosikirjoituksiin topiciin liittyen, ni mulla on monta kertaa tullu tunne että oon nähny unta jostain tilanteesta, johon olen joutunu. Tavallaan deja-vu ilmiö, mutta ku olen vielä muistanu sen unenki hämärästi.
    Ilmeisesti jonkinsortin enneunia, perskele ku oon monta kertaa nähny unta lottovoitoista, mutta tietenkään ne ei oo sit toteutunu!

Nyt ei kyllä heti tule mieleen mitään muuta hämärän rajamailta, mitä olisin kokenut.

10. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Mä oon ainakin huomannut deja-vu ilmiöitä eniten silloin kun olen nukkunut huonosti. Tai silloin kun on semmonen olo, että kone ei oikein pysy käynnissä.

11. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2640
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Pitää muistaa, että ilmiö - olkoon nyt vaikka deja vu - on todellinen ilmiö sen kokijalle. Selityksiä on monia, mutta se ei poista sitä, että ilmiö on kokijalleen aivan yhtä todellinen kuin monet 'arkirealismin' ilmiöt.

12. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Yks aika jännä ilmiö on identtiset kaksoset.Kun toisella on hätä niin toinenkin sen tuntee.Vaikka välimatkaa olisi 5000km.Tämähän on hyvin tunnettu ilmiö.

13. -Sonic-

Tykkäykset:
    0
    Jep tuosta oli usko tai älä ohjelmassakin juttua. Siinä kerrottiin tosi tapauksia kun oli esim. jalka murtunu niin kaksosella oli reilun 1000km päässä tuntunut kovaa kipua siinä kohdassa.. Niitä tapauksia oli useita..

14. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Selittäkääpä tuo, olen pelkkänä KORVANA
    Kiitos

15. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Siitä on tehty virallisia testejäkin jotka piti paikkaansa... Muistelen televisiosta katsoneeni, oisko juuri viimevuonna ollu, kun toiselle annettiin jäätä ja kuumaa ja vaikka mitä. Toiselle pistettin anturit kehoon ja justiinko jotain tehtiin, toinen aisti sen. Siinä paperille alko käyrästöä tulemaan kun testit eteni.

16. Peppokani Vieras

Jos tuo on niin totta, niin miksi kuitenkin esim. nämä "palkinnot" odottavat noutajaansa. Jos minulla olisi identtinen veli ja olisi tuommoisia "tuntemuksia", niin mähän olisi jo perkeleen rikas!

Ja se linkkihän noille tienesteille löytyy täältä:
    http://www.skepsis.fi/haaste/

17. DaCheap1

DaCheap1 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siis kaksosia ja heidän ominaisuuksia on tutkittu, mutta toistaiseksi mitään ei olla pystytty todistamaan vedenpitävästi. Tosin itse olen vakuuttunut, että kaksoset pystyvät aistimaan asioita, jotka tapahtuvat sisarelle.

18. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ehkäpä siksi, että "tieteellinen tutkimus" asiasta saattaa hyvin kestää kymmeniä vuosia. Kaikkia kokeita ei ole voitu todentaa tieteellisesti hyväksyttävissä olosuhteissa eikä tällaisia ominaisuuksia ole kaikilla. Kuten muutkin aistit (kuten vaikkapa näkö, kuulo, tunto), myöskään tämmöinen telepaattinen kyky ei suinkaan ole erehtymätön ja mitä asiasta nyt näitä enemmän tai vähemmän vakavastiotettavia testituloksia on olemassa, vaikeasti esiintuotavissa oleva "aisti".

Sen sijaan, en pidä mitenkään mahdottomana ettei tällaista aistia voitaisi ihmisellä tunnistaa ja tunnustaa perinteisten aistien rinnalle. Historiassamme mm. punatukkaisuutta (joka on täysin jokapäiväinen asia nykyään) on pidetty viitteenä noituudesta, samoin jos silmien väri on ollut eri. No, yhdellä entisellä työkaverillani oli eriväriset silmät, mutta eipä tuo silti luudalla käynyt töissä. Nämäkin ovat ihmisen täysin tavallisia fyysisiä ominaisuuksia jotka on hyväksytty normaaliksi vasta ajan myötä, miksei sitten voitaisi vastaavalla tavalla tunnistaa myöskin poikkeavia aistillisia kykyjä?

En purematta itsekään niele näitä telepaattisia kykyjä, mutta toisaalta en myöskään tuomitse niitä "varmasti huijaukseksi".

19. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jaah... eix se just ollu tää usko tai älä ohjelma, viimevuonna se tuli. En oikein tiedä mitä todisteita nyt haetaan, millälailla se pitäs todistamaan pystyä? Jotain ruumiin toimintoja selvästi ainakin piirturiin tuli ja kertoi jotain siinä sitten. hmm.... noh oli miten vaan, kummaa on ja se on tän pääaihe, ei minkään oikeaksi todistaminen. Jos joku ei usko että semmonen ohjelma on tullut televisiosta, se saapi mun puolesta olla sen ongelma. Luotettavuudesta en sitten tiedä ja mene sanomaan, kun en asiantuntija sillä saralla ole.

20. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Juu. Usko tai älä ohjelma on tunnetusti luotettava tietolähde. Suomalaisetkin kuulemma istuvat kuumassa huoneessa, jota kutsutaan saunaksi. Saunassa suomalaiset voivat joutua shokkiin tai pahimassa tapauksessa kuolla! Ja lämpötilakin voi nousta jopa 80c asteeseen. IIIK. En kyllä usko!

Jaa tämä viestiketju