1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sekoilevat tekstiviestit

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja anuliini, 9/3/03.

1. anuliini

Tykkäykset:
    0
    Heippa,

onko kukaan koskaan kuullut seuraavanlaisista ongelmista: puhelin ei ikään kuin suostu poistamaan omia (siis itse lähetettyjä) tekstareita, vaan palauttaa ne aina takaisin, "omat viestit"-kansioon.....joiltakin kavereilta saapuu tyhjiä viestejä....jotkut saapuneet viestit siirtyvät suoraan sinne "omat viestit"-kansioon...?

Minulla kyseessä oli ensin Nokian 3310, sitten kun se meni huoltoon, sain tilalle lainapuhelimeksi 3410, sama homma sen kanssa.....Välillä mulla ehti olla jo joku vanhemmanmalllinenkin lainapuhelin, sen kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Asiaa on tutkittu sekä Radiolinjan että Nokian taholta (tai ainakin näin minulle vakuutetaan) mutta vikaa ei vaan tahdo löytyä!! Hermo alkaa mennä, kun kukaan ei ole vastuullinen! Eikä kukaan muka ole koskaan kuullutkaan moisesta ongelmasta.....

2. Guest Vieras

Luulenpa, että kirjoitit väärään paikkaan..!? :(

3. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Eikös tuossa Nokioista ollut kyse?

4. anuliini

Tykkäykset:
    0
    Ai?
    No mihin kirjoittamista ehdotat?
    Ja minä kun luulin löytäneeni hyvän palstan....

5. Guest Vieras

Tarkoitin ettei kukaan luultavasti osaa vastata kysymykseen jossei nokiakaan...

6. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Voihan jollakin olla samansuuntaisia kokemuksia yms. Ei Nokiakaan varmaan kaikkeen osaa vastata, mutta se ei merkitse sitä, että joku foorumilainen ei tietäisi asiasta jotain.

7. Guest Vieras

Ei, mutta epätodennäköistä. Onnea..

8. anuliini

Tykkäykset:
    0
    Oh yes, nyt ymmärsin tuon "kirjoitit varmaan väärään paikkaan".

Niin, halusinkin vaan kysyä, onko muilla ollut vastaavia ongelmia.
    Radiolinjan mukaan Nokialla on ollut "ohjelmistovirheitä", jotka vaikuttavat näihin tekstarijärjestelmiin, mutta lukuisten puhelimeeni tehtyjen huoltojen ja "softapäivitysten" jälkeenkään ei itse puhelinkoneesta löydy vikaa. Ihmettelen vaan, kun vika ilmenee myös lainapuhelimessani.....

9. alennus

Tykkäykset:
    0
    Liittyisikö jotenkin sim-korttiin...?

10. Guest Vieras

Hei nyt muistuu....Mulla oli sama vika 3330:ssa...Se tosiaan johtu tosta muistikortista, mulla oli myös silleen et aina kun tallensin omiin viesteihin viestin ni se lähti mun kaveril....Onneks ei ollu mitään intiimejä juttuja :) Jep, ton 7650:n jälkeen ei enää tollasii probleemoita oo ollu...Se on sulla muistikortin vaihto eessä...

11. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Muistikortti ja sim-kortti ovat kaksi eri asiaa..

12. anuliini

Tykkäykset:
    0
    Sim-kortti on vaihdettu jo moneen otteeseen! Ei vaan auta.....

Tällä hetkellä on niin, että Radiolinja ja Nokia yrittävät selvittää keskenään, kummassa vika on. Hassua, että vika ilmeni pian sen jälkeen kun olin ostanut uuden puhelimen = luonnollisesti kuvittelin vian olevan Nokiassa. Nyt kävin ulkomailla eikä vastaavia ongelmia ollut = tulee mieleen, että vika on sittenkin Radiolinjassa. Mutta tätä asiaa on nyt selvitelty (tosissaan) tammikuusta lähtien eikä vieläkään ole saatu mitään selvyyttä, uskokaa huviksenne, että kohta alkaa hermo mennä!

13. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Mulla on Nokia 6310i:ssa sellainen ongelma, että kun joku on lähettänyt puhelimestaan ns. ketjutetun viestin niin ne viestit jää kummittelemaan linjoille.

Eli tässä esim. viimeksi tapahtunut tilanne, mikä on tapahtunut jo useita kertoja:

1. kaveri lähettää ketjutetun (3 viestiä) tekstiviestin.
    2. luen ne.
    3. poistan ne.
    (ehkä vastaan, sillä ei ole merkitystä vastaako vai ei)
    4. myöhemmin joku lähettää vaikka ihan tavallisen yhden viestin, niin siitä edellisestä ketjutetusta viestistä palaa 2 tai 3 osaa. Siis haamuina, joita oikeasti kaveri ei ole uudelleen lähettänyt.

Itse olen kuullut, että vika olisi softassa, tossa on muistaakseni 4.06 softa, en jaksa nyt tarkistaa, mutta pitäisi varmaan käydä päivittämässä.. :/

Ei tuo sinällään niin mielettömän häiritsevä vika ole, mutta parempi olisi olla ilman tuota :)

14. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ainakin se kuulostaa ihan softa vialta...

15. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Mites tää voorumi näyttää kellonajat tunnin taaksepäin, eikö vaihdu itsestään kesäaikaan? Pitääpä katsella noi asetukset sitten :/

16. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Joo, se on pukannu olemaan ongelmana ettei kesäaikaan ja talviaikaan vaihdu foorumin aika itsestään. Ehkäpä se joskus vielä uudemmas foorumi softas korjaantuu...

17. gupla

Tykkäykset:
    0
    Vika ei välttämättä ole kummassakaan, mutta silti molemmissa... Eli yhteensopivuusongelmia.

18. TeaCup

Tykkäykset:
    0
    Mulla 3650 tekee satunnaisesti sellaista, että viesti jää lähtevät-kansioon ja puhelin lähettää sitä kerta toisensa jälkeen. Ei ilmeisesti saa verkolta kuittausta onnistuneesta lähetyksestä ja tulkitsee ettei viesti mennyt verkolle asti, joten viesti menee hetkeksi "lykätty"-tilaan ja sen jälkeen lähtee uudestaan. Pari kaveria on saanut viestini 8 kertaa. Ja arvaa kuka maksaa... :(

Liiittymä on Radiolinjan ja niiden asiakaspalvelu syyttää Nokiaa: "Joidenkin Nokian mallien kanssa on esiintynyt tällaista ongelmaa." ... "Puhelin ne viestit lähettää, kerta toisensa jälkeen..."

Puhelin on Nokian ja niiden Careline syyttää Radiolinjaa: "Olemme tutkineet asiaa, ja kyseinen vika on sellainen, ettei ole teknisesti mahdollista, että se johtuisi puhelimesta."

19. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Tunnettu vika kyseisessä luurissa, kuulemma poistuu uudemman softan päivittämällä. Samalla tulee muistaakseni tulee pitkien viestien kirjoitusmahdollisuus.

20. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Nimenomaan ja oli ihan niissä ensimmäisissä softissa (mulla esim. alkuperäisessä 4.07 muistaakseni).
    Poistui viimeistään 4.80:ssa ja silloin oli jo pitkät tekstiviestitkin. Nykyään uusin softa taitaa olla 5.50.

Jaa tämä viestiketju