1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SE Z600 ja ongelma... Oma numero estetty.

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja JoniS, 5/12/04.

1. JoniS

Tykkäykset:
    0
    Niin, eli probleema on seuraava. TeliaSoneran liittymä ja kaverille soittaessa oma numeroni ei näy hänen puhelimessaan vaan tilalla lukee ESTETTY.

Olen selannut luurin läpi ja etsinyt ohjekirjasta, mutta ei löydy vastausta.

Aikaisempi puhelin oli nokia ja siinä oli selvä asetus tolle että sallitaanko oman numeron näyttö vai ei. Ainoa miten oma numeroni näkyy kaverilla on se, että joka kerta kun soitan hänelle, niin pitää valita erikseen _näytä oma numero_

2. Satanta

Satanta

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Jolla, Nokia E6, Nokia N900.
    Valitse kaverisi numero, paina "valinta". Ja sieltä näytä oma nro. Tämä pitää tehdä joka kerran soittaessasi. Ei jää miksikään oletus valinnaksi.

3. JoniS

Tykkäykset:
    0
    Juu, tämä olikin jo tiedossa, mutta miten sen saa oletukseksi?

Emännällä on sama puhelin ja sama liittymä.
    Kun hän soittaa normaalisti puhelinmuistiosta valitsemaansa nimeen niin numero näkyy aina oikein.

Pitääkö ottaa yhteys Soneran asiakaspalveluun ja pyytää heitä sieltä laittamaan numero kaikkien nähtäville, vaikka asia on näin ollutkin, mutta ei tässä puhelinmallissa?

Eli siin oletukseksi tuota numero näyttöä ei siis saa? TODELLA hankalaa valita joka kerta soittaessa näytä oma numero.

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Oletukseksi ei saa, joten soitto aspaan ratkaisee ongelman.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Miks se siinä vaimon luurissa sitten näkyy, jos kerta oletukseksi ei saa?

6. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Vaimollasi on julkinen numero (muttei välttämättä numerotiedustelusta saatava).

7. Sami

Tykkäykset:
    1
    Liittymäsi ominaisuuksista en tiedä, mutta kyllä ainakin uudemmissa SE malleissa (k500i, K700i) sää säädettyä numeronäytön päälle/pois muutenkin kuin puhelukohtaisesti...

8. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Tuo varmaan pitää paikkansa, koska Z1010:ssa on myös sama ominaisuus.

Mutta vähänkään vanhemmissa malleissa ei sitä ole. Tarkistin juuri Z600:sta. Sitä ei ollut myöskään T610:ssa.

9. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Tarkoitin kyllä JoniS:n vaimoa ;) Mulla ei tod. oo vaimoa =) Joo, ilmaisin asian vähän huonosti.. Ihan sivullisena vaan tiedustelin mielenkiinnosta, miks se siinä Jonin vaimon kännyssä näkyy.. =)

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    No minä en näköjään lukenut enkä enää muistanut, kenen vaimosta on kyse. Toki tarkoitin tuolloinkin hänen vaimoaan.

11. JoniS

Tykkäykset:
    0
    No niin, ongelma ratkaistu ja vielä samana päivänä kun ton toisen viestin kirjoitin :) Jäi vaan kiireessä vastaamatta.

Eli soitto aspaan auttoi. Oletukseksi sitä ei Z600:ssa saa, ja numeroni oli määritelty Soneralla estetyksi ja sieltä sen sai siis muutettua. Olin vaan tottunut Nokian malleihin missä tuon voi itse määritellä.

PS. Jätkät ei mulla mitään vaimoa ole... Avovaimo vaan :) Puhuin aikaisemmin emännästä en vaimosta :)

12. WonderC

Tykkäykset:
    0
    Itellä ei T610 malissa näy numero vaikka puhelun alussa valitsee, että näytä numero. Aikaisemmin oli julkinen numero ja siinä taas kun kerran kokeilin estää numeron, niin se jäi kyseiselle numerolle oletukseksi. ??? Onkohan jollain ollut kokemuksia numeron näyttämisestä ja estämisestä kyseisellä mallilla.

Jaa tämä viestiketju