1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SE T630 ja tekstiviestien arkistointi PC:lle

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Marko Konttinen, 1/4/04.

1. Marko Konttinen

Tykkäykset:
    0
    Yritin löytää tietoa SE:n sivuilta, lukuisilta foorumeilta ja googlamalla, tuloksetta, joten; onko Sony Ericsson T630:lle saatavilla/mukana myyntipakkauksessa softaa PC:lle, jolla saisi arkistoitua tekstiviestit, otettua varmuuskopioita puhelimen sisällöstä, muokattua kontakteja? Eli siis vastaavaa softaa kuin Nokian PC Suite?

Nokia 6310i on tulossa tiensä päähän ja seuraaja pitäisi löytää -- 6820 tai 6230 olivat alkuperäisiä vaihtoehtojani kymmenen vuotta nokialaisia käytettyäni, mutta ko. mallien rampautettu Bluetooth estää valinnan. Vaihtoehdoksi löysin tuon T630:n, vaikka siitä EDGE puuttuukin. Nyt vain vielä askaruttaa tuo PC Suiten korvikkeen olemassa olo.

2. mobiilisti Vieras

3. Marko Konttinen

Tykkäykset:
    0
    Kiitos, tutustun! Valitettavasti tuota ei kunnolla pääsee kokeilemaan ilman yhteensopivaa puhelinta, mutta katsotaan, josko siitä jotain saisi irti.

Vähänhän tuo nollalla alkava versionumero hirvittää ;)

Onko vastauksesi muuten tulkittavissa niin, että Sony Ericssonilta ei kaipaamaani ohjelmaa löydy?

4. mobiilisti Vieras

5. Marko Konttinen

Tykkäykset:
    0
    Ok. Minulla on tarkoitus hoitaa yhteys läppärin ja puhelimen välillä joko irdalla tai kaapelilla. BT-dongle kyllä löytyy, mutta se osoittautui niin tympeäksi, että luovuin siitä. Bluetooth on sen sijaan ensiarvoisen tärkeä mulle PDA:n ja puhelimen välillä.

Asensin tuon Mobile Agentin ja ihan toimivalta se vaikuttaa. Kuten arvelinkin, ilman yhteensopivaa luuria siitä ei kovin paljoa saa irti, mutta vähän kuitenkin. Arvoitukseksi minulle jäi se, mihin muotoon ohjelmaa tallettaa nuo tekstiviestit; esim. PC Suite käyttää tavallista MS Accessin kantaa, joten kannan saa suht suurella varmuudella vuosienkin päästä auki, vaikkei itse ohjelmaa enää voisikaan käyttää. Ainakin tuolla Mobile Agentilla näytti pystyvän exporttaamaan datan pilkuilla erotelluksi CSV:ksi, mutta olisi kiva löytää jostain tieto, mitä tietokantamuotoa se itse normaalisti käyttää.

6. mobiilisti Vieras

7. Marko Konttinen

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän. Olen niitä tässä koittanut kahlata läpi, toistaiseksi vastausta ei ole löytynyt. Jatkan kahlaamista...

Jaa tämä viestiketju