1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Se T610

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Evangelion, 8/10/03.

1. Evangelion

Tykkäykset:
    0
    Morjes

Oon tässä suunnitellut puhelimen vaihtoa ja minua kiinnostas tuo Se:een T610 mutta mulla ei oo paljoankaa kokemusta muista kuin nokian kännyköistä niin kertokaa mieli piteenne että onko tuo hyvä hankinta... Kiitos etukäteen vastauksistanne...

2. paerikss

paerikss Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    haulla kannatta hakee "vanhoja" polkuja.

viikon kokemuksella voin omasta mielestäni todeta että on mieleinen puhuelin minulle, mukavsti ominaisuuksia, kohtuullinen näyttö, pieni, akku kestää hyvin...mutta esim kamerassa vois olla enemmän toimintoja, näyttö vois olla valoisassa näkyvämpi jne...

3. KLF

Tykkäykset:
    0
    Ainakaan minulla ei ole ollut ongelmia puhelimen käyttäjänä. Samaten työkaverini, joka osti samanlaisen muutama viikko sitten, ei ole puhelimestaan pahaa sanaa sanonut.

Itse vaihdoin vanhemmasta Nokialaisesta ensin T68i:iin jossa on samanlainen käyttöliittymä, oikeastaan jo ensimmäisenä iltana olin tottunut puhelimen peruskäyttöön. Ei tullut mitään sellaista paniikkia mitä aluksi pelkäsin :) Hyvinkin helppokäyttöinen. Useimmat kaveritkin pärjää samantien kun vaan näyttää mistä napista mennään menuissa taaksepäin ;)

Kuten tuonne T610 ominaisuuksien toivelistaan kirjoitin, puhelulogi saisi olla monipuolisempi. Sen puolelta Nokialaiset vievät vielä voiton. Toivottavasti siihen tulee lisäominaisuuksia tulevaisuudessa.

Itselläni on vielä ensimmäinen softaversio puhelimessa, pitäisi joku ruokatunti piipahtaa huollossa päivittämässä. Mitään pahoja bugeja en kuitenkaan ole löytänyt. Kerran ihan uutena jouduin ottamaan puhelimesta akun pois kun puhelin meni jumiin syystä jota en enää muista. Sen jälkeen tuo onkin ollut periaatteessa tauotta päällä pari kuukautta, elokuvateatterissa olen sammuttanut.

Ulkonäkö on makuasia, itse pidän tästä enemmän kuin Nokian uutuuksista, muotoilultaan tulee enemmänkin mieleen vanha nokia/mobira 5000 (laatikkomainen, napit). Metallikuoret tuntuu kivalta kädessä, puhelin erottuu edukseen ja on tukevan tuntuinen.

Mitäs muuta tästä keksisi: soittoäänet on tosi hyvät, ei tunnu löytyvän netistä sellaisia midejä joilla puhelin pääsisi oikeuksiinsa. Midejä on tällähetkellä omassa puhelimessani melkein 1MB. Soittoäänissä varaa valita =) Netistä löytyi Miinaharava javana.

Bluetooth pöytäkoneelle on oikeastaan pakko hankkia. Se avaa niin paljon lisää mahdollisuuksia puhelimen käyttöön, helppo tiedostojen siirto puolin ja toisin jne. Float's Mobile Agent.

Jos jotain haukkumista pitää keksiä, niin puhelimeen ei saa muistikorttia ja isoin osa softista yleensä taitaa olla Nokialle tehtyjä, eli valikoima on pienempi.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    T610n omistavalle yksi kysymys,mikä ratkaisee aika pitkälti,että tuleeko siitä kakkos luuri itselleni.Eli onko puhelimessa sellainen lukituskoodi periaate,kuten kommuissa,P800,7650,3650,6800,5210(ssa),että kukaan ei pääse katsomaan valokuvia,tai lukemaan viestejä puhelimesta,ennen kuin on asetettu oikea koodi???

5. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Tarkoitat ilmeisesti sellaista lukitusta jossa puhelimen virta on päällä, mutta kuvia ja viestejä ei silti pääse katsomaan ilman jotain koodia?. Tälläistä lukkoa ei ole, vain vieraalla SIM kortilla käytön estävän lukituksen voit laittaa.

6. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Muutama ongelma/kysymys

Päivän ollut kyseinen luuri käytössä ja mieleen tuli muutama kysymys:

Mikähän mahtaa olla vikana kun sähköposti asetukset pitäisi olla oikein mutta kun laitan "lähetä ja vastaanota" puhelin alkaa ottamaan yhteyttä palvelimelle mutta lataa vähän aikaa ja ilmoittaa lopuksi että palvelinta ei löydy tai ei yhteyttä palvelimelle!?

Onko mahdollista vaihtaa oikea ja vasemman napin toimintoja valmiustilassa? Nyt minulla esim.oikean puoleisessa "lisää" ja haluaisin siihen "omat valinnat" mutta mistään en ole löytänyt mahdollisuutta vaihtaa.

Entäpä onko softa puolella tapahtunut paljon muutoksia,minulla on luurissa softa RIA081 käsittääkseni kyseinen softa on melko "vanha" onko hyötyä käydä päivittämässä,mitään bugeja ei ole näin päivän käytöllä tullut vastaan!?

Kiitollinen olisi jos joku/jotkut jaksaisi noihin vastata.

7. joggey

Tykkäykset:
    4
    Re: Muutama ongelma/kysymys

Onko varmasti oikea datayhteys valittu? Tuollaista käytöstä kapulalta voisi odottaa, jos se yrittää päästää hakemaan meilejä wapin kautta, jää etsimään palvelinta ja luovuttaa lopulta.

Käsittääkseni ei. Omille suosikeille on valikossa oma paikkansa, mutta se tosiaan on vasta siellä menuvalikon (miksi näitä uusia hienoja kraahvisia härpättimiä kutsutaan?) alla.

Esato.comista löytynyttä tietoa, pitää paikkansa tai sitten ei:

A sum up of confirmed changes in R3C (from R1L) so far...

~30% JAVA speed improvement (JBenchmark test)
    New menu in "Send Message" called "Contacts", saves you one click when sending messages
    When you play recorded conversations, they now play over the loudspeaker (better quality playback then before (the mms method))
    Pictures taken with the camera appear to take up less memory! (avrg 14kb-19kb for large size photo)
    Pictures taken with the camera appear to be clearer (might have to play around with shutter speed)
    When choosing word alternative in T9 while replying to message, pressing the joystick in will no longer send the message, but accept the word. (Finally!) While not in T9 word selection, joystick in will send the message.
    When previewing ringtones from "My sounds" they start at maximum volume
    If vibration is turned on, the phone will now vibrate on calendar/timer

8. Jussi2000

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Tässä esaton forumilta poimittua pari toimivaa "jippoa" T610:n kameran käyttöön.

Eli tässä pari pikanäppäinhommaa kameran ollessa käytössä:

1. Joikkaria ylös- tai alaspäin pystyy muuttamaan kirkkautta.
    2. Paina "1" vaihto ison tai pienen kuvakoon välillä.
    3. paina "2" vaihto yökuvaukseen ja takaisin normaaliin
    4. paina "3" vaihtaa mustavalko, röntgen ym. kuvamuotoihin
    5. paina "4" aktivoi viivelaukaisimen jonka jälkeen paina ota kuva nappia.

9. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se pitäisi olla ihan oikea.Ja ihan samat asetukset kun SL55 oli mutta sillä pienellä erolla että siinä ne toimi. ;)

Juu,niin tuossa itsekkin luin toiselta foorumilta.Harmi sillä tuossa "lisää" valikossa ei oikeastaan ole itselle mitään hyödyllistä,paljon mielummin olisi vaikka se oma valikko siinä.No jospa tulevaisuudessa tulisi mahdollisuus vaihtaa.

No jotain parannusta on ilmeisesti tuossa softa puolella tapahtunut joten kai se häytyy käydä päivityttämässä joku päivä.

10. Jussi2000

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
  11. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sähköpostin sain toimimaan,oli asetuksissa häikkää.Vielä olisi mukava saada MMS toimimaan. :/

12. Jussi2000

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    MMS asetukset saat SE:n sivujen kautta tai suoraan operaattoriltasi.

13. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Molemmat on kokeiltu mutta ei auta.Saunalahdelta oon tilannut asetukset moneen kertaan ja toiminut niin kuin käsketään mutta ei auta.Viestit lähtee mutta ei tuu mulle puhelimeen vaan nettiin.

14. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos palveluntarjoajasi toimii kuten Sonera, jolla voit netissä vaihtaa vastaanottotavaksesi kännyn tai netin.

15. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ollut yllättäen sellaista mahdollisuutta.

Jaa tämä viestiketju