1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SE T610 MMS

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja herra47, 1/3/04.

1. herra47

Tykkäykset:
    0
    Tuli hankittua T610, MMS-viestien kanssa tullut yksi merkillisyys vastaan.
    Olen lähetellyt useisiin eri MMS-viestejä vastaanottaviin puhelimiin kuvia, mutta ainoastaan yhdelle ne ovat menneet perille!
    Itselläni ja tällä vastaanottajalla on radiolinjan liittymä ja vastaanottava puhelin on Nokia 6220.

Mutta muut vastaanottajat, esim. Soneran liittymässä puhelin Nokia 3660 ei ole lähettämiäni kuvia saanut??

Kenelläkään kokemuksia mikä tässä maksaa?

2. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on kokemusta T610:sta lähetetystä MMS-viestistä Nokian 6610:aan. MOlemmat Radiolinjan verkossa ja hyvin menneet perille.

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ainakin ongelmat RL->Sonera välillä jatkuneet MMS-viestien osalta. Syyttelevät toisiaan, vika nähdäkseni Soneralla (mutu)

4. berkut

Tykkäykset:
    0
    Maksaa. Itselläni on myös sama ongelma ja kun on toimituskuittaus päällä niin vähän ajan kuluttua tulee toimitus kuittaus: viesti hylätty. Juttelin teknisen tuen kanssa(kolmesti) ja joka kerta vika ei ole meillä. Kaverit joilla on soneran liittymä eivät ole saaneet viestejä kuin kerran aikoja sitten(varmaan vahinko). Koska viestit on toimitettu soneran verkkoon(kuulemma) niin viestistä velotetaan normaali hinta. Eivätkä muuten hyvitä. Toinen kaveri soitti soneran tekniseen tukeen ja heidän mukaan vika ei ole heilläkään. Asiakas saa iloisesti kokeilla meneekö viestit läpi ja maksaa viulut. Veljelleni ja kaverille, joilla on RL liittymä menee viestit aina. Vasta puolilla on 7250i sl55 3510 t610 6100 6610 mallia eli laaja kirjo koe tannerta. Pitäisi ottaa yhteys viestintä viranomaisille(viestit kun katoaa virtuaali maailmaan) tai kuluttajaviranomaisiin.

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Mihin te ihmiset oikein onnistutte hukkaamaan noita MMS-viestejä? ;)

Minulla on aina MMS-viestit menneet perille (toisillekin operaattoreille). Ei tosin aina puhelimeen, mutta operaattoreiden nettipalveluihin jos vastaanottajan puhelin ei ole tukenut tai asetukset hakematta.

Ja käytössä on ollut useita eri operaattoreita...Sonera, RL, dna (ent. Telia)...

Ei kai teillä vaan ole käytössä liian lyhyt viestin voimassaoloaika? Noissa MMS-viesteissä voi olla viivettä ja jos voimassaoloaika kuluu loppuun niin viesti voi päätyä bittiavaruuteen. Toinen asia on sitten sekin, että moni ei edes tajua saaneensa MMS-viestiä kun tulee tekstiviesti-ilmoitus uudesta multimediaviestistä, jonka voi lukea netistä. Viesti sitten unohtuu tai taitojen puutteessa jää katsomatta ja sitten...en minä mitään kuvaviestiä ole saanut...

Jos verkossa on yleinen laajempi vika, niin se on sitten eri asia. Silloin minullakin on ollut vaikeuksia viestien lähettämisessä.

6. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tässä RL->Sonera katkoksessa on kyse ihan oikeasta viasta. Ovat sen myöntäneet tek.tuessa, mutta asia on heillekin täysi mysteeri (näin väittävät). Tämä saattaa tietenkin olla alueellistakin jos kerran toisilla toimii ja toisilla ei. Ja tuo, että asiakas maksaa vaikka viestit eivät mene perille, pitää myäs RL:n aspan mukaan paikkansa. Tätä on kyllä testattu niin paljon, että reklamaatio laskun tullessa lähtee varmasti.

7. Laza

Tykkäykset:
    2
    Koko MMS on niin kökkö ajatus, että...

Onneksi kuvat voi lähettää (vieläpä murto-osaan hinnasta) sähköpostina niin voi olla suht. varma perillemenostakin. Ihme hinnoittelua on kyllä noissa.

8. herra47

Tykkäykset:
    0
    Kokemuksia toimiiko MMS suunnassa Sonera->RL?

Itse laitoin menemään 6-7 viestiä (RL->Sonera/saunalahti) ja kaikki jääneet vastaanottamatta. Tuolloin minulla ei olut mitään vielä mitään tietoa etteivät nämä välity. Viestit 0,38€/kpl.

Hyvin ovat Operaattorit hiljaa pysytelleet tästä virheestä.

9. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    No ihan justiinsa samaa mieltä :) Mutta jos tuollaista palvelua myydään, niin edellytys toimivuudelle pitää olla.

10. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Ja kannattaa varmistaa, että viestien vastaanotto on asetuksena puhelimeen jolloin tulee vain tekstiviesti olet saanut uuden MMS viestin... Asetuksen voi Soneran liittymässä tarkastaa Colour etusivulta valitsemalla linkin viestikeskus ja sieltä asetukset ja edelleen multimediaviesti niin näkee onko viestit ohjattu tulemaan puhelimeen vai viestikeskuseen.

11. WonderC

Tykkäykset:
    0
    Kaverilla on RL ja se on joskus aikoinaan saanut yhden MMS viestin minulle lähetettyä (minulla Sonera). Kaikki viestit mitä olen itse kaverille lähettänyt on löytänyt perille, eli vika esiintyy vain suunnassa RL->Sonera, ei toisinpäin.

E: viestit on ohjattu suoraan puhelimeen.

12. berkut

Tykkäykset:
    0
    vika ei ole varmaan käyttäjässä jos, RL:n liikekkään ei löytänyt asetuksiin mitään korjattavaa. Vastapuolikaan ei ole syyllinen jos se saa muista numeroista MMS viestejä. Mielenkiintoista on että sonera-RL toimii ihan hyvin(soneran juoni saada minut vaihtamaan heidän verkkoon)

13. BiGG

BiGG

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Itselläni ei ole koskaan dna->sonera väli toiminut mutta muihin liittymiin on perille löytänyt. Sonera->dna välillä ei taas ole mitään onkelmia...

14. Tee

Tykkäykset:
    1
    Täällä sama ongelma. Miehellä dna ja T610 eikä mms -viestit kulje Soneraan lainkaan. Itsellä taas 6600:sta kulkee niin iloisesti että ja liittymänä myös dna. Jännä juttu.

15. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Omat kokemukset:
    RL-> RL ok.
    RL-> Sonera: ei.
    Sonera -> RL: joo.
    RL-> DNA: joo
    DNA-> RL: melkein, viesti tulee mutta sitä ei pysty avaamaan (avaa gprs yhteyden, lähtee hakemaan viestin sisältöä ja sitten pysähtyy).

Asioista tehty vika-ilmoitukset. Vika oli kuulema minun z600 puhelimessa, vaihdoin kaverin kanssa nokian 7250 puhelimen käyttöön - sama vika oli. Uuden teknisen tutkintapyynnön jälkeen RL aspa sanoi että vika ettei Soneraan pysty lähettämään on Soneran ja että DNA:lta ei pysty vastaanottamaan on DNAn vika (ainut operaattori jolla mms viestit toimii kunnolla oli RL aspan mukaan: RL) ja että MUN pitäisi soittaa DNAn ja Soneran aspaan ja valittaa - ei ole kuulema heidän heiniään.

Hohoijaa. Onneksi nukun yöt hyvin vaikka MMS ei kulje.

Niinpä - noin 0,4€ / laaki veloittavat tästä lystistä, eihän siitä kannata mitään mainita, ihmisethän voisivat vaatia rahat takaisin lähetetyistä viesteistä.

16. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Samat ongelmat ovat vaivanneet jo pitkään:
    MMS viesti Rl-->Sonera
    Multimedia viestien lähetys?
    RL:n aspa ilmoitti ajat sitten, että vika on Soneralla. Sonera ilmoittaa, ettei mitään vikaa ole, jne...
    Eli ongelma ollu olemassa ainakin tammikuusta saakka, joten mystiseltä tuntuu, etteivät vikaa löydä (jos yleensä ovat etsineetkään).

Jaa tämä viestiketju