1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SE:n takuu

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Cloud, 4/1/05.

1. Cloud

Tykkäykset:
    0
    Ostin kuukausi sitten Z1010:n, puhelin on tietenkin tuotu Ruåtsista. Minulla ei kuittia kyseisestä puhelimesta kuitenkaan ole, joten onko SE:llä mahdollisesti samanlaista valmistajantakuuta, kuin joillain muilla valmistajilla on? Eli takuu määräytyisi valmistusajankohdan mukaan.. Valmistusviikkohan löytyy sieltä akun alta. SE:n call centrestä olen saanut hieman ristiriitaista tietoa, soitin huoltoon ja kysyin asiaa, jolloin sanoivat takuun määräytyvän valmistusajan mukaan. Kun kysyin tarkennusta sitten sähköpostilla, tuli vastaukseksi vain ettei tuotteella ole takuuta tässä tapauksessa.

Eli mikä nyt on sitten lopullinen tuomio, onko takuuta vaiko ei..?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    En tiedä millainen käytäntö Ruotsissa on, ja täkäläisellä käytännöllä sen kanssa ei ole välttämättä mitään tekemistä.

Periaatteessa Suomessa pitää kyetä osoittamaan ostoaika ja paikka.

3. fry

Tykkäykset:
    1
    Olin tossa jokin aika sitten ostamassa huuto.netistä SE:n puhelinta joka kertoman mukaan oli voitettu tms lahja -> ei kuittia.

Soitin SE:n palvelunumeroon josta kerrottiin että nuissa ei ole takuuta jollei osto/saanti päivää pysty esittämään kuitilla tms.

En sitten tiedä kuinka kävisi mutta jäi ostamatta...

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Kuitin tärkeys tulee siinä vaiheessa esiin, jos tehdastakuu on päättynyt. Itse olen ainakin saanut useita laitteita huollettua ilman kuittia kun puhelimen valmistuksesta ei ole kulunut yli 15kk:tta. Tiedä sitten onko systeemit sen jälkeen muuttuneet, mutta ainakin Siemensillä ja SE:lla on näin toimittu aiemmin.

5. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Samoin olen kuullut SE:n osalta. 15kk:ta valmistusajankohdasta jos ei ole kuittia löytynyt, mutta kuten arivikin mainitsi voi käytäntö olla muuttunut.

Jaa tämä viestiketju