1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

se:n mp3-soittimesta

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja leksa, 15/11/03.

1. leksa

Tykkäykset:
    0
    Sellaista vielä pohdiskelin,kun en saa mp3-soittimisessa toimimaan 128mb mmc korttia. 32mb kortti toimii kyllä ja 128mb kortille saa siirrettyä kyllä dataa ja se kortti kyllä toimii. Käyttiksenä on xp ja muistikortin lukijana on erillinen lukija.
    Nyt kun minulla on vanha uskollinen t20 niin mikä olisi mielestänne hyvä hintalaatu suhteen puhelin, ajattelin tuota t68i:tä.

2. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Ericssonin MP3-soitin ei tue kuin maksimissaan 64mb:n mmc-korttia joten siinä syy toimimattomuuteen.

T68i on loistava valinta, mutta kannattaa harkita myös T610:ä nyt kun hintakin pyörii tuossa 300€:n tietämissä. Siinä on hurjasti ominaisuuksia hintaansa nähden ja tekniikkakin on kaikinpuolin uudempaa kuin T68i:ssä.

3. valtra

Tykkäykset:
    0
    onko t68i melodiset soittoiänet

4. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Ei ole T68i:ssä polyfonisia soittoääniä. Ne ei oo siis melodiset, vaan polyfoniset!

5. Guest Vieras

tässä TAAS huomattiin et vaikka oli termi väär ni ymmärsit ton tarkoituksen eli mun mielestä iha sama mitä tämänkaltaisella foorumilla puhutaan, oli termit kohallaan tai vähemmän kohdallaan

6. bowwow

Tykkäykset:
    0
    Kumma juttu, jos ei muka tue, itse kun olen käyttänyt PNY:n valmistamaa 128-megaista MMC:tä jo puolisen vuotta HPM-10:ssäni (Tietotaskusta sai silloin 44 eurolla). Sen sijaan soitin ei tue FAT32-tiedostojärjestelmää, joten se kortti pitää olla formatoituna FAT16-tiedostojärjestelmälle, jotta soitin lukisi sitä (vaikka hukkatilaa onkin enemmän).

7. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Siinä tapauksessa mulla on ollut väärää tietoa... Kiitos ja anteeks. ;)

8. bowwow

Tykkäykset:
    0
    Melko yleinen väärä tieto tuo, koska HPM-10:n ohjeissa ei ole minkäänlaista mainintaa laitteen tukemista tiedostojärjestelmistä tai juuri muustakaan. Itse huomasin tuon siten, että ostettuani 128-megaisen kortin (kyllästyttyäni siihen, ettei alkuperäiselle mahtunut kuin muutama kappale) laitoin sen täyteen MP3:sia ja iskin sen HPM-10:iin. Näkyviin tuli jonkinlainen virheilmoitus, jonka jälkeen yritin kopioida kappaleita uudestaan. Kun sittenkään ei toiminut, iskin kortin MMC-kortteja käyttävään digikameraan, jolloin sain ilmoituksen "File system error".

Kameran manuskasta kävi ilmi, että kamera tukee isojakin kortteja, mutta tiedostojärjestelmän on oltava FAT16. Formatoin kortin kameralla (en tiedä, pystyykö HPM-10:n mukana tulevalla lukijalla valitsemaan tiedostojärjestelmämuotoa) ja kortti toimi sen jälkeen kamerassa ilman virheilmoitusta. Sitten tuli mieleen testata kortti myös HPM-10:ssä, joten iskin kortille muutaman MP3:n, ja hyvin pelasi. Sen jälkeen pistin kortin täyteen ja kaikki kappaleet löytyivät ja toimivat ongelmitta.

Yllättävän pätevä laite tuo HPM-10 on vieläkin, toimii lähes kaikissa uudemmissakin malleissa (muistaakseni R380, T66 ja R600 ovat ainoat poikkeukset), äänenlaatu on hyvä (tukee myös MP3Pro-formaattia) ja laite on kätevä siinäkin mielessä, että se käyttää puhelimen omaa akkua erillisten pattereiden sijaan. T39m:n ja BHC-10:n kanssa musiikkia pystyi kuuntelemaan työmatkoilla noin viikon, ennen kuin akku piti ladata uudestaan. Ainoat miinukset ovat LPT-liitäntäinen muistikorttilukija (USB olisi optimaalinen, silti tuo tosin on huomattavasti parempi kuin Siemens SL45(i):n sarjaporttiversio), puutteelliset ohjeet, nipistimen puuttuminen johdosta (lainasin sellaisen A1018s:n handsfreestä) ja se, että puhelinta ei voi käyttää muuhun kuuntelun ohessa (GPRS tosin toimii ainakin T39m:ssä ongelmitta samalla). Todella harmi, että sen valmistus lopetettiin jo, uusi bluetooth-versio kun on melko kökkö, käyttää vain kalliita memorystickejä ja syö pattereita kuin pieni eläin.

9. Spicon

Tykkäykset:
    0
    Moro! Ihan menee millin asian viekusta mut onks teillä tapana "heikentää" noiden MP3 kappaleiden laatua? Ja millä softalla se onnistuis kätevimmin? (Siis esim. XP:lle softa) Eli tiputtaa byteratea vai miten se sanotaan..?
    -Spikoni

10. bowwow

Tykkäykset:
    0
    Ainakin, jos käyttää pienempiä muistikortteja, se on käytännössä välttämättömyys tilanpuutteen takia. Itse olen käyttänyt tavallisissa MP3:sissa yleensä sample ratena 64kbps tai 80kbps ja MP3Pro:na vieläkin vähemmän. MusicMatch Jukeboxin ilmaisversiossakin on konversiotoiminto, suosittelen käyttämään sitä:

http://www.musicmatch.com

Klassista lukuunottamatta en ole havainnut korvin kuultavaa eroa 128kbps:n ja 80kbps:n välillä.

Sen voin kuitenkin vielä mainita, että jos satut jostain löytämään 256-megaisen MMC:n (niitäkin on näkynyt myynnissä ainakin ulkomaalaisilla nettisivuilla, maksavat tosin reilusti enemmän kuin itse HPM-10), niin soitin ei kuitenkaan suostu lukemaan kuin 99 ensimmäistä kortille tallennettua kappaletta siitä riippumatta, montako saat mahtumaan kortille (kokeiltu on), ainakaan T68:iin tai T39m:ään liitettynä, uskoisin ettei muissakaan. Ainoa hyöty noin isosta kortista onkin siis melkeinpä se, että voi käyttää korkeampaa sample ratea.

11. jpgrohn

Tykkäykset:
    0
    Mainio soitin kaiken kaikkiaan!Vielä kun sen liitimen saisi niin piukaksi
    että pystyisi taskussa huoletta pitämään!Kellään vinkkejä
    tuohon ongelmaan?Kosketus pinnat olen puhdistanut mutta ei auta:(

12. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Perheessä on 3 kappaletta näitä. Toiset on hieman tiukempia alkuaan. Mutta itselläni puhelin nahkapussissa ja pieni reikä liittimen kohdalla. Näin jää hieman nahkaa MP-3:n ja puhelimen väliin ja tuntuisi pitävän tiukemmin. Kokeile jotain pehmeää muovia tai pahvia "prikkana" välissä. Kaikkein paras tapa olisi ostaa puhelimen+MP-3-soittimen pituinen vaakakotelo...

13. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Tällaisen vinkin löysin HPM-10 käyttöön:

I don't know if this is a new or old trick but i can use t68i menu while playng mp3 by hpm-10..

Here is how:

While playing move joystick *up* and then press *No* button for 3 seconds. Now *press* joystick.

Kertokaa toimiiko!

14. berk

Tykkäykset:
    0
    Minkä merkin MMC-kortteja teillä on käytössä?
    Itse ostin Sandiskin 128 megan kortin ja erillisen MMC-kortin lukijan. En ole saanut korttia toimimaan, vaan joka kerta se antaa puhelimen näyttöön "File System Error" -viestin. FAT16:lla on formatoitu ja XP:ssä sekä WIN98:ssa. Alkaa hermo menemään pikku hiljaa.

15. Hemppa

Hemppa

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    P900 ja ScanDiskin 128 MB. Toimii tuon kapulan kanssa moitteetta, nytkin yli 20 kpl mp3:sta kuuntelumusana. Data siirtyy puhelimen mukana tulleella kaapelilla USB:n kautta ihan mukavasti.

16. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Ei voi alustaa kortinlukijalla USB-portin kautta, windows lisää jotain korttiin. Sandiscin 128 Mb kortti, jonka ostin juuri, oli valmiiksi oikein formatoitu Fat12/Fat16. Nyt se pitää formatoida joko laitteen mukana tulleella kirjoitinporttiin liitettävällä kortinlukijalla ja ajettava ajurit mukana tullellta CD-levyltä tai siten paljon helpommin: digikameralla, kämmenmikrolla. Digikamerat MMC/SD-pesällä ovat niin yleisiä, että varmasti saa tällä formatoitua.

17. berk

Tykkäykset:
    0
    Ei toimi mukana tulleella kortinlukijallakaan.
    Voisiko syy olla mp3-soittimen softassa? Esim. minulla soittimen takapuolella lukee:

KRY 105 174 R1A
    TYPE 4080006
    OW27
    MADE IN FINLAND

Tuo R1A:han on joku softaversio (?)

18. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Tässä lainaus ja ratkaisu ongelmaan: http://pcgroup.nwark.com/gnome-13.htm

Eli WIN XP (ja myös Win98) formatoi muistikortin FAT32:een, kun MP3 soitin toimii FAT16:ssa. Kute yllä olevassa mainitaan, formatointi kannattaa tehdä kamerassa tai sitten käyttää ns FAT Formatointia. Joku varmaan neuvoo, mistä päin Windowsia tämäkin löytyy?

19. mjkall

Tykkäykset:
    13

20. berk

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia paljon avusta, mutta ei toimi vieläkään. Taitaa mennä kohta kortti myyntiin...

Jaa tämä viestiketju