1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SE lopettaa FW kehityksen P990/w950/M600

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Skutah, 28/6/07.

1. Skutah

Skutah

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE W950i ja Saunalahti
  2. slayer666

slayer666

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 4 ja Sonera
    harmittavaa... p990i:ssä oli pari bugia jotka olis voinu viel korjata. mutta nyt kun en enää sitä kauheasti käytä niin oikeastaan ihan sama

3. aarijaba

Tykkäykset:
    0
    toisille se ei ole ihan sama, minusta ainakin kuluttajansuojaviranomaiset saa asiakkaan koska laite ei ole _ikinä_ toiminut kuin mainostettu. lisäksi koska viimeisin päivitys hajotti meilin ja puhelintoimintonäppäimen niin tätä ei hirveästi tartte vaan niellä kun kerta puhelimessa takuuta on.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Luulin että viimeinen päivitys teki laitteelle hyvää.

En tiedä mitä niin vakavia ongelmia sinulla on että pitää kuluttajaviranomaisiin vedota (eivät ne kehitystä voi pakottaa jatkamaan), pitää kuitenkin muistaa että laki ei pakota laitetta olemaan hyvä.

5. aarijaba

Tykkäykset:
    0
    viimeisin päivitys hajotti mm mailin että pitkiä tekstejä ei voi käsitellä. samoin se nappi jossa on luurin kuva , eli jonka pitäisi tuoda puhelinsovellutus esiin on nyt sitten toimimaton. eli koska laitteen napit ei toimi niinkuin niissä on kuvake niin se on jo hyvä perustelu sanomaan että laite on hajalla sonyericssonin toimesta.

6. Skutah

Skutah

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE W950i ja Saunalahti
    Mulla toiseksi uusin FW oli ihan toimiva mun W950i. Walkman toimi ku pysty soittaa pitkiä trance settejä kelata.
    Kun sain tän luurin niin pysty vaan soittaa 99min asti ja sit se hyppäsi 60min kohdalle. Toiseksi uusimmassa FW se näytti tunnit, minuutit ja sekunnit. Mulla on paljon yli 2tunnin settejä.
    Nyt tossa uusimmassa ku yrittää kelata yli 50min niin se hyppää seuraavaan biisiin ja kun laittaa paussille tai esim joku soittaa ja vastaan niin kun puhelu loppuu pitäisi setti jatkua siitä mihin se on jäänyt (jos se on mennyt yli 50min). MUT ei taas se hyppää taas seuraavaan biisiin.
    Mä kuuntelen vielä nettiradioo. Uusimmassa FW tuntuisi siltä ettei 3G-verkko toimi hyvin ku se mus katkeilee ja välillä hävittää 3G-verkon (duunimatkalla). Aikaisemmin se toimi hyvin. Jotenki tuntuis ettei datanopeus vastaisi puhelimen ominaisuuksia. En tiedä... V******A ihan sikana...

Onko muuten kellään tietoa että miten sais aikaisemman FW takaisin?

7. _chris_

Tykkäykset:
    0
    Täytyy itsekin harkita tuotepalautusta, kun edes perustoiminnot ei toimi kunnolla.

Sattuipa sopivasti juuri tänä aamuna, kun herätyskello jätti taas soimatta (tehnyt sitä aikaisemminkin).

8. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    Aloituksessa mainitussa ketjussa joku ko. foorumilainen oli soittanut SE:n Ruotsin aspaan, jossa oli neuvottu tekemään palautus. Eiköhän tämä ole ihan yleispätevä neuvo.

9. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
  10. aarijaba

Tykkäykset:
    0
    itselläni tuo p990 murheenkryyni on. olen tosi pettynyt sonyericssonin toimintaa. se on tietenkin minullekin selvää että ei ne ihmeitä voi tälle laitteelee tehdä, laite on suunniteltu alunperinkin liian vähällä muistilla. jonka SE on nyt myöntänytkin. ihmeellistä että asia tulee heille yllätyksenä ovathan he ollut ohjaamassa UIQ3sen kehitystä ja ensi protosta lähtien huomannut että se puhelimen käyttöjärjestelmä ladataankin RAM muistiin.

Eniten harmittaa se että joka päivitys joka puhelimeen on tullut, on korjannut jotain mutta hajottanut jo toimivan osan. tämä hetkinen listahan on luettavissa http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/Phones/P990i#Known_Bugs

tuo napin "hajottaminen" on kyllä melkoisen taidokasta. eli välilyöntinäppäimestä pitäisi pitkään painaessa tulla se puhelinosuus esiin. samoin tuo numero 10 kohta. liian pitkät emailit kaataa viestisovellutuksen. meinaan kyllä olla yhteydessä puhelimen myyjään, puhelimen tuottajaan ja viranomaisiinkin koska, laite ei ole koskaan toiminut niinku on mainostettu ja päivityksillä tietyiltä osin saatu jopa huonompaan kuntoon. olisi kyllä jännä nähdä ihmisten reaktiot jos vaikkapa jokin vastaava sattuisi Nokian puolella, vaikkapa että e90/e61i malliin tulisi päivitys jonka jälkeen joku puhelimen näppäin ei enään toimisi ja nokia ilmottaisi että se on siinä, tuollaiseksi se on tarkoitettukin.

11. aarijaba

Tykkäykset:
    0
    nyt liikkuu maailmalla tieto että kyseessä on ehkä uutisankka, taikka vetävät sanoja takaisin. eli tilanne on auki.

12. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Semmosta fleimii saanu SE, ettei varmaan oo muuta vaihtoehtoo :) Mitä jos kaikki vaan vaatis kaupan purkua ja ostais jotain toimivampaa :D

13. aarijaba

Tykkäykset:
    0
    huhuja on nyt molempiin suuntiin. mutta jos tuohon tilaan jättävät niin aika moni on kyllä pahasti pettynyt. yksi huhu kertoo että joku on onnistunut vakuttamaan paikallisen SEn edustajan vaihtamaan P990i:n tulevaan P1i:hin ja jos sille tielle mennään niin sitten SE on lirissä :)

14. _chris_

Tykkäykset:
    0
    No rahaa siihen kyllä kuluisi, mutta ei sekään halvaksi tulisi varsinkaan pitkässä juoksussa, että nykyiset P990i:n omistajat vaihtaisivat toiseen merkkiin. Kerran menetetty asiakas on kaksi kertaa vaikeampi saada takaisin.

15. Rentz

Tykkäykset:
    13
    Joo mäkin kuulin ton! Paitsi et ne vaihtaa kolmeen P5i:hin + 5000€... joo ihan totta. (sisäpiirin tietoa)

16. aarijaba

Tykkäykset:
    0
  17. Skutah

Skutah

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE W950i ja Saunalahti
    Kiva ku mulla on loppu talvesta hankittu Saunalahden kytkyluuri... Tekis mieli alkaa vaatia rahoja takaisin tai ainakin vaihto toiseen puhelimeen ku nää bugit häiritsee mua yli kaiken.

18. towu

Tykkäykset:
    0
    Onkohan mun P990i sitten maanantaiversio kun en ole vielä reiluun vuoteen törmännyt yhteenkään bugiin. Kaikki päivitykset on onnistuneesti ladattu. Yksi ongelma on ollut mutta sekin saattaa johtua käyttäjästä. En saanut yhden päivityksen jälkeen palautettua varmuuskopiota. Palautusohjelma ei vaan hyväksynyt sitä. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen tähän kapulaan.

19. Skutah

Skutah

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE W950i ja Saunalahti
    Mä kyllä ajoin päivityksen uudestaan mut ei auttanut.

20. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä ois toivottavaa, että Saunalahti ottais ton W950:kin pois markkinoilta. Kahden vuoden kytky bugiseen luuriin on mielestäni kohtuuton. Toki loppuunmyynti ale-hinnoin olisi suotavaa.

Jaa tämä viestiketju