1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SE kamerapuhelin mahd. hyvänlaatuisia kuvia varten

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja jaakn, 25/6/03.

1. jaakn

Tykkäykset:
    0
    En löytänyt ainakin hakukonella vastausta kysymykselleni.

Elikkä oon ostamassa halpaa (alle 500e) ja pienikokoista kolmetaajuus- kännykkää, missä olisi tai mihin voisi liittää myös kameran. Harrastan valokuvausta ja hyvänlaatuisia kuvia varten on "asevarasto" kotona ihan riittävä. Japanilaiset läppäpuhelimet eivät kiinnosta ja ainoassa sopivassa Nokiassa (7250) on surkein kuvanlaatu, mitä ikinä oon nähnyt. Siemenseistä ei ole mitään kokemusta. Valikoima supistuu aika pieneksi: SE T610 tai T68i+kamera. Osaakko joku verrata MCA-10, MCA-20 ja MCA-25 kameraa T610:n vakiokameran kanssa? Resoluutio 640x480 on ihan OK, mutta kuvanlaatu (vääristymät reunoissa, värit ja sävyt, kontrasti huonoissa valo-olosuhteissa ym) riippuu enemmänkin linsseista. Kenellä mitään kokemuksia tai kuvia internetissa, mitä vois verrata? Myös muut neuvot T610/T68i käytännön ominaisuuksista ovat tervetulleet, kunnes en ole vielä kerinnyt ostaa:) Kiitokset etukäteen!

Sorry kirjoitusvirheistä, kun oon ulkomaalainen...

2. BiGG

BiGG

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Katoppas tästä topikista niin löydät melko monen kamerakännyn kuvia sieltä.
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=10772
    Sit jossain T610-topikissa on sillä otettuja kuvia, mut nyt nopealla etsinnäl ei eteen sitä tullut. Lisään linkin kunhan löydän..

3. Lurkki

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 925, Galaxy S4
    Päädyin vastaavanlaisessa tilanteessa T68i:hin ja MCA-25:een viikko sitten. Tässä muutaman päivän käyttökokemukset kuvaamisesta:

Kuvien värit ja valotus yllättivät postiivisesti, niitä ei ole tarvinnut paljoa korjailla. Liikkuvastakin kohteesta saa kohtuullisen tarkkoja otoksia. Vääristymiä havaitsee tietokoneen näytöllä, mutta ne eivät pahasti häiritse vielä kymppikoon paperikuvassa. Sen sijaan zoomi on täysi lelu, kohteen zoomaminen lähelle heikentää rajusti kuvien tarkkuutta. Mikäli tarkoituksena on siirtää kuvia tietokoneelle tai paperille, on parasta käyttää laajinta kuvakulmaa. Kokonaisuutena kuvat ovat lähellä kertakäyttökameroiden tasoa.

Heikoin lenkki on T68i:n näyttö etsimenä. Se on pieni, epätarkka ja herkkä häikäisylle. Liikkuvan kohteen kuvaaminen on hankalaa, koska näyttö päivittyy hitaasti.

Kameran muistiin mahtuu 11 kuvaa 480x680 -resoluutiolla. Puhelimen muistiin vakioasetuksilla menee lisäksi kymmenkunta, joten parinkymmenen kuvan jälkeen niitä on pakko siirtää muualle.

Tietokoneelle T68i pystyy ilmeisesti siirtämään vain yhden kuvan kerrallaan ja ainoastaan puhelimen muistista, ei suoraan kamerasta. Kuvat täytyy siis siirtää ensin kamerasta puhelimeen ja sen jälkeen puhelimesta tietokoneelle. T68i:n infrapuna on puolestaan käytettävissä vain silloin, kun kamera on irti puhelimesta. Kuvien siirtoon joutuu siis varaamaan jokin verran aikaa.

4. jaakn

Tykkäykset:
    0
    T610

Haluaisin kovasti nähdää myös T610:lla otettuja valokuvia. En löytänyt mistään...

5. jaakn

Tykkäykset:
    0
    Itse kysyn, itse vastaan:) Lyösin lopulta aika paljon T610:lla otettuja kuvia ympäri maailmaa (Internetista, toivottavasti ei SE:n mainososaston tuotantoa:). Lievästi sanottuna - surkeita. Vaikka huonompi resoluutio mahdollistaa suhdellisen hyvänlaaduisten kuvien ottamista esim. japsi-kamerakännykköillä. Ensi viikolla lähdössä jenkkiin ja pakko vaihda puhelin. Oon vielä harkinnut T310+MCA-25. Eikä löytyy kovin paljon huhujakaan sen puhelimeen ongelmista. Tää taitaa olla kuitenkin pienin mahdollinen paketti mahdollisiman "hyvänlaatuisia" kuvia varteen. Ja todella halpakin. Lyötyiskö jonkulta semmoinen kamera-känny yhdistelma, uskaltaisitko suositella?

Jaa tämä viestiketju