1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SE k800i + huolto = :(

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja JonneL, 24/10/07.

1. JonneL

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys koko porukalle!

Onko porukalla minkälaisia kokemuksia noin yleensä SE:n huollattamisesta?
    Omat kokemukseni ovat ainakin tällähetkellä suoraan sanottuna sieltä ja syvältä.

Tuote sinällään todella hyvä, kun toimii, mutta nyt alkanut menemään usko kyl lopullisesti näihin SE:n tuotteisiin ja osittain maifonin toimimattomuuteen(?).

Eli kun ostin kyseisen luurin uskoin saavani ehkä jopa kestävämmän puhelimen kun Nokian mallit, ja tähän malliin päädyin osittain sen takia että tarvitsen paljon töissäni puhelinta ja myös kohtalaisen hyvää kameraa.

Noh sitten asiaan, vajaan vuoden laite toimikin aivan mahtavasti, mutta tänään sitten taas!

Puhelin menossa nyt kolmatta kertaa huoltoon saman vian takia!
    Olis edes joku pikkubugi tms. mutta kun ei kuule puhelimesta mitä vastapeluri puhuu (haittaa muuten töidentekoa jonkuverta jos ei kuule mitä asiakkaalla on sydämmellään), eli siis kuuloke mykkä.

Tähän mennessä k800i on viihtynyt huollossa aina n.3viikkoa kerrallaan.
    Ja nyt siis kolmatta kertaa menossa.

Tiedä nyt enään miten tässä menettelisi?
    Luulis jo että kannattavampaa pitää asiakas tyytyväisenä ja lähettää vaikka uusi vastaava puhelin tilalle, kun jättää paskan maku suuhun asiasta.

Pitäs varmaan soittaa puljuun ja sanoo et laittaavat oikeesti kuntoon tai lähettäävät uuden ton tilalle.

Saa nähdä miten äijän käy.
    Mutta viimeinen SE:n tuote mikä mulle tulee jos eivät nyt hoida kunnialla hommaa kotia!

Kokemuksia? Vinkkejä? Sana on vapaa;)!

2. opcaravan

opcaravan

Tykkäykset:
    0
    Itselläni SonyE:n omistuksissa ei ollut mitään ongelmaa huollon kanssa... Eikä kyllä ole kuin kahta puhelinta tarvinnut käyttää (K800i,K750i).. Näistä k750i oli mielestäni parempi kestävyydeltään. Joystickit ei missään SE:ssä tahdo vähänajan jälkeen toimia.. K800i huollossa kesti alta viikon (takas tuli "uusi", tehdaskorjattu luuri), K750 vähän yli viikon (Joystick).. Mutta erittäin nopeaa ollut minun kohdallani.. Varmaan tulee joltain paljon huonompiakin kommentteja tähän.. :) Ja onhan nokian perusluurit mielestäni kestävämpiä/laadukkaampia. SE:t tuppaa nitisemään ja natisemaan aikas paljon.. Mutta käytän silti mieluummin SE:tä kuin nokiaa/mitään muutakaan... Paitsi että nyt vei kyllä tuo HTC voiton... Tähän mennessä tapaamistani puhelimista ylivoimainen ykkönen... Paitsi akun kesto...

3. JonneL

Tykkäykset:
    0
    Dodii, kun eka kommenttikin saatiin niin päivitelläänpäs vähän.

Eli tuli tänään soitettua tonne SonyEricssonin mikälie hotline onkaan (josta on muuten uskomattoman vaikee saada ketään suomea ymmärtävää luurin päähän, tai sitten en vaan osaa).

Noh aikani ja pariikin otteeseen keskusteltuani asiasta kaveri sitten oli tutkinut asiaa ja sano että ei siinä että korjataan se vanha luuri, sanoin oman mielipiteeni asiaan että saisvat lähettää jonku toimivan härvelin (vaikka sitten tehdaskorjatun tilalle) mutta ei, heillä rajat kuulema että puhelin saa olla korjattavana 3 kertaa saman vian takia ja 4kertaa erivian takia.

Selitin sitten, että tämä on kolmaskerta tälle luurille samanvian takia, mutta ei hänen laskujensa mukaan ole kun vasta toinen, koska ensinmäisellä kerralla ei ollut muuta tehty kun "softapäivitys" no voi ristus sentään se varmaan asiakkaan vika oo jos eivät oo sille muuta tehneet.. että pisti vähän sylettämään!

Noh nyt sitten odotellaan montaviikkoa tälläkertaa puhelin viihtyy huollossa, ja taidampa vielä huvin ja urheilun kannalta kysyä erään kuluttajanpuolia pitävän tahon tähän asiaan.

Eihän siinä mitä jos saisvatkin ton toimivaan, vaan aika räpellystä tuntuu olevan.

Noh, se on varma ettei toista SE:n tuotetta tähän taloon tule!!
    Että sylettää! Ugh! Olen puhunut.

Suosittelen kyllä miettimään muitakin uutta puhelinta hankkivia miettimään tälläisiä takuuasioita kun ostaavat puhelimen.

4. Rentz

Tykkäykset:
    13
    Suosittelen seuraavaksi puhelimeksi Nokia E90

5. opcaravan

opcaravan

Tykkäykset:
    0
    Sehän on totta, että nokialla paras huolto suomessa... Pisteitä ympäri maan... Näillä "vähemmistö" merkeillä kun ei valitettavasti homma toimi yhtä hyvin... Itse sain maifonin kanssa suoraan selviteltyä asian hyvin läpi... Ja kun tuossa nokiaa mainostettiin, niin siihen vain kommenttina, että makuasioistahan ei voi kun kiistellä. Nokiat hyviä nekin, mutta kun joku tykkää toisesta, niin mikäs teet... :) Ei siis mitään nokiaa vastaan, mutta todennut itselleni toimivammaksi SE:n.. Ollut jotain "ännäläisiä" Nokioita testissä, eivätkä kyllä oikein iskeneet...

Ja nyt kun vielä HTC:n otti alle, niin ei oo enää kyl tästä maailmasta takaisin paluuta.. :) Suosittelen suuresti siis sitä minä... Vähintäänkin yhtä vakaa, kuin Nokiat, suht helppo käyttää aloitteliankin, suuri näyttö, ohjelmia saatavana käytännössä rajattomasti... Ja esim. tytn:n hintakaan ei enää ihan pilvissä ole..

6. JonneL

Tykkäykset:
    0
    Päivitellääs, eli puhelin tuli huollosta alkuviikosta, tälläkertaa jopa toimivana!
    Nyt jännitellää sit monta viikkoa menee et kilahtaa taas, kyl tuo taitaa nokialaisee vaihtua kun takuu loppuu.. Ei sillä varmaan vikoja on noksuissakin mut ainakin huolto pelaa varmasti fiksummin.... Ja asiakaspalvelu!

7. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Mihinkähän numeroon soitit?. Itse olen aina saanut p.09 - 299 2000 numerosta suomenkielistä palvelua arkisin klo 9-18 välisenä aikana.

Toi että laite vaihdetaan vasta kolmannesta samasta viasta johtuvasta huoltokäynnistä on aika tyypillinen käytäntö eri merkeillä.

Itse olen taas niin v**********t tähän kotimaiseen että uutta ei enään itse ostettuna tule, jkoa jumalan onkia ollut huollossa heti uutena tai mutaman päivän sisällä. Uuusin 3110c rätisee ja paukkuu niin että vastapuoli ei selvää saa ja luurilla ikää peräti 4 päivää. Sama vika kaverilla, jolla vastaava laite vajaa 3 viikkoa vanha.

Jaa tämä viestiketju