1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SE ja Ericsson-puhelinten akkujen kestot

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja flamingo, 27/6/03.

1. flamingo

Tykkäykset:
    0
    En haluaisi ostaa Nokiaa, mutta pettymykseni oli suuri kun ostin Ericsson r600:sen (upouuden). Akku kestää pienessäkin käytössä juuri ja juuri kaksi päivää. Kolmannella päivällä akkumittari näyttääkin jo tyhjää. Nokialaisissa tuntuu akut kestävän paremmin (esim. 6310 kestää viikkokaupalla)

Onko tämä yleistä muissakin SE:n tai Ericssonin puhelimissa? Tämä tietysti riippuu akun varauksesta (r600:ssa 700 mAh), mutta onhan eri puhelimien virrankulutuksessakin eroja. Mikä olisi sellainen erkki, ettei akku lopu kahdessa päivässä?

2. hifi

Tykkäykset:
    0
    Ainakin itse yllätyin, kuinka T39:ssä akku vain kestää ja kestää, ja vielä kun akku on ultraslim (600 mAh). Tosin ko. puhelinta ei enää taida saada oikein mistään.

Akun kesto jotain viikon verran kun ei kauheasti puhele, ja puhelemallakin akku kestää hyvin.

3. MC Featuring

Tykkäykset:
    0
    mun puoltoista vuotta vanhassa T65:ssäkin kestää akku 4-5 päivää...riippuen tietenki käytön määrästä

4. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Ainakin T20s yllätti positiivisesti akun keston kannalta, kesti noin 10- 13 päivää yhdellä latauksella! Puhelin oli jokapäiväisessä käytössä! Mutta nykyinen t200 ei jaksa kuin korkeintaan 5 päivää yhdellä latauksella. Eli huonompaan suuntaan(ko?) (sony)ericsson on mennyt.

5. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Jotain vikaa itse akussa tai puhelimessa. Meillä R600:sen akku kestää useita päiviä normaalikäytössä. Eli puhelin akkuineen huoltoon.

6. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mä saan mun akkuni nykyisellä softallakin päivässä ihan tyhjäksi. Huono valmiusaika täytyy sanoa.

7. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Ainakin t68i kesti normaalikäytölläni (yöt poissa päältä) aivan helposti toista viikkoa. Nykyinen P800 kestää sekin samanlaisella normaalikäytössä useamman päivän, kaksi kertaa viikossa olen lataillut, mutta tarvetta siihen ei aivan olisi. Sen sijaan vaimo ihmettelee N3650:n huonoa akkukestoa, etenkin sitä että se näyttää aivan hyvältä, ja yhtäkkiä sitten akku onkin tyhjä.

8. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Ellei nyt ihan mahdottomia soittele niin kovin lyhyeltä vaikuttaa tuo käyttöaika.
    T68i kestää 3-4 päivää mutta on 8h päivästä kopissa jossa ei verkkoa käytännössä ole ja joutuu siis toimimaan lähetin täydellä teholla.
    Muuten kestää vajaan viikon.

9. maekioe

Tykkäykset:
    0
    Tämä taas taitaa johtua siitä että T20s:ssä on aika iso akku. En muista kuinka suuri. Toinen yllättäjä on myös A2618s, jossa on 1400mA kokoinen akku!

10. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    No ei se mulla kestänyt, kuin enintään 6vrk, T68i kestää mulla yleensä ~2½-3½vrk. Värinäyttö, wapin + mailin käyttö GPRS:llä ja BT-hf:n käyttö vievät virtaa. T20:n akun koko on 1150Mah.

11. Arnold

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia E4
    Joo tuntuu T300:nkin kestoikä jäävän kauaksi luvatusta 17 päivästä... Kerran on viikon kestänyt, mutta vähänkin kovemmalla käytöllä 3-4 päivää on maksimi.

12. Miller

Tykkäykset:
    0
    T39:n akku kestää hämmästyttävän pitkään. Ostohetkellä vähän epäilytti, että mitähän tuo ultra slim -akku kestää. Mutta akku on näyttänyt kyntensä vuoden aikana. Todella tehokas kokoonsa nähden.

T68i:n akusta en pysty vielä sanomaan mitään, kun on ollut käytössä vasta viikon. Alku tosin näyttää lupaavalta.

13. Harald73

Tykkäykset:
    0
    On tietysti vähän suhteellista, mikä on normaalikäyttöä ja mikä ei.

Oma T65:seni kestää 3-4 päivää omassa "normaalikäytössäni", eikä tuon juuri pidempään tarvitsekaan kestää "normaalikäytössä".

14. hxe

Tykkäykset:
    0
    t610 akku ei kestä edes 2 päivää!

en sitten tiedä onko normaalia, mutta sain puhelimen maanantai-iltana, ja olen joutunut lataamaan puhelinta jo 4 kertaa. joka kerta akku on mennyt ihan tyhjiin.

akku ei siis kestä edes 2 täyttä päivää. käytän puhelinta (yllättäen) pelkästään puhumiseen, tekstiviestiä ja sähköpostia olen lähettänyt tällä puhelimella alle 20kpl. kameraa en ole juurikaan käyttänyt.

puhelimen laskurin mukaan 4 päivän sisällä on tullut puhuttua n. 5 tuntia, eli puhun n. 75minuuttia päivässä.

onko akussa vikaa kun sonyericssonin sivuilla luvataan puheaikaa 14 tuntia vakioakulla!

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: t610 akku ei kestä edes 2 päivää!

Tuo aika on maksimi, SEn koneet ovat erittäin virtapihejä puhuessa hyvissä oloissa. eli kolmasosa tuosta on aivan normaalia.
    En tiedä mikä laite sinulla on mutta, monissa nykyluureissa virtaa vievät BTt näytön valot IRDAt jne. sopivassa sekoituksessa jopa enemmän kuin puhuminen. Online palveluiden käyttö on myös erittäin virtaavievää verrattuna puhumiseen.
    Toki aivan mahdollista että vanhalla SIM kortilla virtakulutus on enemmän.
    p800lla ei vielä tarvitse olla huolestunut (toki riippuen käytöstä), mutta monella muulla SEn versiolla saattaa olla kyse oikeasta onegelmasta.

16. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1

Akku alkaa vasta toimimaan parin kolmen latauskerran jälkeen kunnolla. Eli kestää kauemmin.

17. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108

Tuossa on pienellä otsikko:

Viestin aihe: t610 akku ei kestä edes 2 päivää!

18. hxe

Tykkäykset:
    0
    t610 akun kesto

juu, eli todellakin näyttä äsiltä ettei tuo t610 akku kestä käytössäni 2 päivää pidempää. nytkin olen käyttänyt puhelinta pelkästään puhumiseen...

19. Arnold

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia E4

:) No tuon rinnalla minun akkuni pitäisi kestää... Minulla kun ei tule tuollaista puheaikaa edes kuukaudessa, mitä sinulla päivässä. Silti akku kestää hädin tuskin viikon, mutta jos pelejä pelailee tai valikoita rämppää, niin sitten sellaiset 3 - 4 päivää.

Mutta jos puhuisin 75 minuuttia päivässä, niin en kyllä odottaisikaan akun kestävän montaa päivää.

Ja nyt oli siis kyseessä T300.

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363

MItä monipuolisempi laite ja mitä "värikkäämpi" sitä enemmän virtaa menee räpletessä, eli räpläys aika saattaa olla suoraan pois puhe ajasta.

Jaa tämä viestiketju