1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

"Sbottailusta" kiinnostuneita?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja botsbot, 8/9/05.

1. botsbot

Tykkäykset:
    0
    Ajattelin kysellä alustavasti tältä foorumiltä olisiko täällä kiinnostuneita ihmisiä kokeilemaan tälläistä sbottailupalvelua (http://www.botsbot.com/) jota olen värkkäillyt.

Kyseessä on bluetoothpalvelu, jossa kännykän softalla rekisteröidään ympärillä olevien bluetooth osoitteet ja softa merkkaaa ne ajan ja paikan perusteella. Tiedot voi sitten lähettää kännykän softalla suoraan tuonne botsbot.com palvelimelle. Tuolla palvelimella sitten voi katella keneen on sattunut törmäämään missäkin ja kuka "sbotannut" sinut.

Webbisivut toimii jo nyt. Voitte kokeilla vaikka olemmeko me olleet joskus samassa paikassa. Olettaen että olet pitänyt bluetoothia päällä. Asustelen Helsingisä joten valitettavasti muualla asuviin en varmaan ole ehtinyt vielä törmätä.

Softa on java midlet joten sen pitäisi toimia erilaisissa puhelimissa joissa bluetooth toimii javasta. Itse olen käyttänyt Nokia 6600 ja 6630 puhelimia. Jos jotain kiinnostaa kokeilla softaa niin ilmoitelkaa. Ohjeet botsbot.com sivuilla.

2. lassej

Tykkäykset:
    0
    Terve!

Mielenkiintoinen palvelu :)

Osaisiko joku vielä neuvoa maalaiselle, että miten 9300 saa tuon Bluetooth-osoitteen kaivettua esille?

Voisi kokeilla, että ollaanko törmätty jossain - ainakin näyttäisi siltä, että ollaan saatettu liikkua samoilla seuduilla...

3. caarlo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    MPF:n sääennustaja v. 2005
    Kuullostaa kiinnostavalta, mutta harmi, kun toi ei toimi samsungeissa.
    Ainakaan e720..

4. botsbot

Tykkäykset:
    0
    Eikö tuota bt osoitetta saa 9300:sta tuolla samalla *#2820# koodilla. Tuo vaan naputetaan samallatavalla kuin mikä tahansa puhelinnumero ja osoite tulee esille.

Nokia webbisivut on alhaalla joten en pääse katsomaan 9300:n manuaaleja.

5. botsbot

Tykkäykset:
    0
    Ainakin tuossa samsungissa on bluetooth vissiin. Jos haluat niin ainakin voit katella kun muut sbottailee sut :)

Java midlet tuki pitäs löytyä kanssa ja vielä niin että siinä pääsee bluetoothia ohjailemaan java softasta.

6. matuu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Taitaa tuo koodi olla pelkästään Nokian luureille?

Mites SE:n kans?

7. caarlo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    MPF:n sääennustaja v. 2005
    Kapulassa on kyllä bluetooth ja java, mutta bluetooth-osoitteen kaivaminen tuottaa tuskaa. Koodi *#2820# ei pelaa ainakaan samsungissa.

8. botsbot

Tykkäykset:
    0
    No niinpä tietenkin. Tässä pitäisi alkaa kaivamaan eri kapuloiden manuaaleja esiin :(

Jos joku tietää eri mallien koodeja niin ilmoitelkaa vaikka tänne niin voin koostaa ne tuonne sivuille myös.

9. stack

Tykkäykset:
    13
    Tekninen toteutus näyttää aika mielenkiintoiselta ja ilmeisesti myös toimivalta. Järkevää käyttöä tosiaan vaikea heittämällä keksiä ;)

10. botsbot

Tykkäykset:
    0
    Joo, tämä on lähinnä todella hämärä mutta ihan hauska harrastus. Järkevämpääkin tekemistä varmaan on.

Tiedoksi, että tuo softa ilmeisesti asentuu kommariinkin. Softalla voi katsoa oman bluetooth osoitteen jos sitä ei muuten saa näkyviin. En vieläkään tiedä miten kommusta sen saa näkyviin vaikka kattelin manuaalia.

11. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juuei.. 9300 ei tee tuolla koodilla ei sitten niin mitään ja äkkiseltään en löytänyt edes manuskasta moista vaihtoehtoa.. Pitänee etsiä, tiedä vaikka löytää jonkin pikkusoftan moiseen -vaikka luulisi tuon onnistuvan helpomminkin..

12. AMG

Tykkäykset:
    0
    Toimii joo.

Eli hienosti toimii 9500 commulla!
    Ei tämäkään suostunut näyttämään sitä BT osoitetta tolla koodilla, mutta tuolla sbottaus-ohjelmalla sekin sieltä kaiveltiin ulos.
    :)

13. AMG

Tykkäykset:
    0
    Toimii myös 7710:ssa

Joo, eli kokeilin ohjelmaa myös tossa 7710:ssä ja moitteetta toimii.

14. botsbot

Tykkäykset:
    0
    On toiminut myös Nokian 9300 ja 6670:ssa. Rohkeasti muutkin kuin Nokian omistajat kokeilemaan. Kiinnostaisi tietää että toimiiko tämä Samsungeissa ja Motorolissa, yms...

15. esasuuronen

esasuuronen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0456709033 saunalahti
    Mielenkiintoinen juttu!
    Tuli heti yksi vaihtoehto mihin sbottailua voisi käyttää.
    Nimittäin geokätkeilyyn "www.geocaching.fi".
    Pitäisi vain löytää sopiva bluetooth laite, jonka sijoittaisi kätköksi.
    Tästä voisi kehittyä uusi alalaji geokätköilyyn.

16. botsbot

Tykkäykset:
    0
    Hauska idea!

Joskus mietin sellaista peliä jossa pitää löytää joku sbottailija kuleksimasta tuolta kadulta tai missä se nyt sattuukin olemaan. Tässä tuo palvelin auttaa koska siitä näkee mistä tuo sbottailija on lähettänyt päivityksiä ja ketä siinä ympäristössä on ollut. Samat tiedot pystyy näkemään tuolla kännykän softalla.

Voisinkin samantien pistää kilpailun pystyyn. Se joka tarttuu minua hihasta kiinni ja sanoo "böö" niin tarjoan oluen tai valitsemasi hampurilaisaterian lähimmällä hesellä :)

Ja tiedoksi, minut on helppo tunnistaa. Minulla on aika varmasti Nokia 6630 siinä esillä jota vilkuilen tiuhaan :)

17. oksu

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Lumia 920, Jolla
    Ite rupesin kanssa tätä äskettäin käyttämään ja hyvinhän tuo ohjelma on toiminut...kunnes eilen tuli ongelmia. Olin Jumbon laajennuksen avajaisissa ja kokeilin sbotata ja tuli jotai 70 osumaa. sitte ne katos ykskaks ja koko puhelin meni jumiin. käynnistin puhelimen uusiks ja sen koommin ei botsbot ole käynnistynyt. vilahtaa vaan ja sammuu samantien. olen poistanu ja asentanu uusiks ei auta. kokeillu asentaa sekä kortille että puhelimeen ihan sama juttu. Ei toimi enää :( Niin hyvin olis sieltä avajaisista osumia saanut ja siinä samassa sit meni muutkin lähettämättömät osumat...

18. MoonMan

MoonMan

Tykkäykset:
    23
    Sama juttu mulla, tosin en koskaan ole saanut ohjelmaa auki. Asensin äsken, ei käynnisty, vilahtaa vaan.

19. nujumi

nujumi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 820, E71, 9300
    Oliko bluetooth päällä, kun yritit käynnistää ohjelmaa? Tuo ohjelma avautuu vain jos bluetooth on kytketty päälle.

20. botsbot

Tykkäykset:
    0
    Aika merkillistä! Itse olen todella pitkään käyttänyt softaa ja tuollainen softan jumitus tilanne on tapahtunut minullekin kerran.

En tiedä mikä softaan tuli, mutta uudelleen installointi auttoi. Huom! Tiedon voi säilyttää uudelleen installoinnin yhteydessä jos vastaa installoininyhteydessä kysymykseen että säilytetäänkö vanhat tiedot, että "kyllä".

Ja sbottaustiedosta voi ottaa myös backupin. Tallettaa rms.db tiedoston Botsbot.jar hakemistosta vaikka PC:lle.

Jaa tämä viestiketju