1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Savuton elämä startattu käyntiin... ottaapa koville! :o(

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Mimosa, 27/10/05.

1. Mimosa

Tykkäykset:
    0
    Huomenta..

Se on sitten savuton elämä aloitettu. Kylläpäs vaan ottaa koville nää aamut ja jos vaan sattus oleen katossa roikkumassa nyrkkeilytyyny niin muutaman kerran tulis ehkä hakattua sitä *pyörittelee silmiään* Muutoin tää ei raskasta ole, itse sitä spaddua ei tee mieli, mutta ne tavat! Niihin kun ei oo apteekissa laastareita jeesiks...

Tsemppiä vaan muillekkin jotka meinas ennen uutta vuotta tupakoinnin lopettaa! Saa sitten kerrankin luvata vuoden vaihteessa jotain muuta ku et nyt lopetan haisemasta! *BUA-HAH*

Muksaa päivää kaikille!

2. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Onneksi ei ole tuollaisia ongelmia kun ei tule poltettua :)

3. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Pari viikkoa on menny eikä mitään vaikeuksia. Eikä siihen mitään laastareita tai purukumeja tarvi.

4. Mimosa

Tykkäykset:
    0
    Wau mikä itsekuri... *taputusta*

5. S@mpp@

S@mpp@

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS5
    Ite oon ollut kohta 2 vuotta polttamatta. Tupakoinnin lopetin kuin seinään! Jääkiekkoa kun harrastaa niin ei paljon enään tupakkia voinut polttaa, oli pakko valita jääkiekko tai tupakki... Ja nuuskaakaan en ole käyttänyt enkä ajatellut käyttääkään.

Tsemppiä vain kovasti lopettaville :)

Ai niin. Tulihan tuota tupakkia polteltuakin noin 5 vuotta :(

6. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ole tupakka oma juttu, koska oksennus tulee yhdestäkin kääryleestä. Monien kaverien lopettamista sivusta seuraanneen voin todeta, että kannattaa keksiä joku asia mitä tehdä kun himo iskee. Tuossa eräs kaveri lähti valokuvaamaan aina kun alkoi tekemään mieli.

7. Mimosa

Tykkäykset:
    0
    Mäkin oon lopettanu jo varsin monta kertaa elämäni aikana mutta aina sitä vaan haksahtaa uudelleen ja uudelleen. Että pitääkin olla varustettu niin huonolla itsekurilla!

Mutta kait tää tupakointi on mulle sama kuin luuriholistille luurit... on vaan PAKKO saada ;o)

... Tosin mä aion nyt lopettaa oikeesti ihan kokonaan, kyse ei oo lakosta. Ostan niin monta pakettia laastareita että jos vaikka vuoden kuluttua tekee mieli mennä savuamaan, niin laastaroin itseni nenänpäätä myöten ja köytän johonkin kiinni. (hmm.. vielä ainakin löytyy uskoa itseen..)

Ja tohon säätäjän vinkkaamaan tekemiseen... luurin räpläys.. se on mulla ton valokuvauksen tilalla. Ei kait sitä muutoin tänne olis eksynytkään! En ois varmaan ikinä kokeillukkaan muokata kuvia luurissa kun ne saa niin helposti tehtyä koneella.. no, nyt harjoitellaan sitä sitten luurin kanssa...

8. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    The end..

Itte "lopetin" 19.9.05 tai no 3 viikonloppua tosta eteenpäin, lauantai iltasin kännissä ollessa poltin. Mut nyt olen ollu 2.5vkoa kokonaan ilman. Ryypätessäkään ei ole tullut poltettua. Mut kyllä on monesti mieli tehny ja niin se vaan on ittellä tekee ns. koko ajan mieli. Mut niin se on jos on polttanu pitkään ja lopettaa, todella monella tekee mieli vaikka ei olis polttanu 10v. yhtään. Olit riippuvainen tai et. Mulla on koko ajan ollut ja edelleen on tupakkia jos haluan polttaa. Mutta päätöksen tehny en polta ja piste. Vois antaa ne jollekkin kaverille joka polttaa, kun itte en niitä enää tarvii.

Olen päättäny että en polta yhtäkään röökiä, se vaan on niin helppo aloittaa uudelleen. Sama kun entiset alkoholistit ei uskalla juoda yhtään etteivät ratkea. Ite en uskalla/halua polttaa yhtään, kun se on vaan niin helppo kaivaa/ostaa aski ja alkaa polttelee.

Mut tsemppiä muillekkin kyllä siitä irti pääsee, jos on TODELLA päättäänyt ja HALUA lopettaa. Nyt kun on ollu selvinpäin näin pitkään ilman alkaa olee jo kahvilla käydessäkin, jotenkin tavallista ettei polta, koville ottaa. :)

9. kenopaeaenaali

kenopaeaenaali Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Antakaa mulle ne ylimääräset röökit, voisin mennä ruokasavuille pikkuhiljaa.
    --kpn

10. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Tupakanpolton lopettaminen on maailman helpoimpia asioita.Allekirjoittanutkin tehnyt sen jo satoja kertoja ;)

11. Mimosa

Tykkäykset:
    0
    PHAHAAA!! xD

Saanko kysyä miks oot lopettanu? Onko ykskään lopetus tullu omasta tahdosta ilman painostusta, vetoa, tai käskyä (funtsin lähinnä meitä kauniimman kauniimman pukusuolen edustajia)? Eiks ookki suht naurettavaa kuinka koukussa ja riippuvainen siihen kessuun voi ollakkaan... musta se on itsenäisenä ihmisenä tosi outoo, kuinka kiinni siinä pienessä kalliissa pötkylässä voikaan olla... ja miten sitä joka kerta lakon aikana ajattelee ne samat asiat.. ei mun tartte lopettaakkaan tai yks vaan... Tai sitten näin naisellinen näkökanta.. iho, hampaat ja kynnet menee pilalle. No kovissa tuskissa sitä sitte ajattelee että meneehän ne muutenkin kun vanhenee.. NAURETTAVAA!!!

Tällä hetkellä juttuni kuullostaa yli-itsevarmoilta.. johtuukohan siitä että laastarit kutittaa molemmissa käsissä (ihan vaan varmuuden vuoksi..), tabut ja purkka on nenän alla valmiina otettaviksi ja nenä on niin tukossa ettei pysty sniffaileen yhtään mitään.. Täydellistä sotaa itseään vastaan...

*viheltelee*

12. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Tsemppiä niille vain ketkä on lopettamassa! Itse en polta kuin juovuspäissäni pari kolme. Ittelleni en osta omia röökiä, ettei tule liikaa poltettua. Jos joskus löydän tyttöystävän sen täytyy ehdottomasti olla "savuton". Tosin kännissä polttelu hyväksytään.

13. S@mpp@

S@mpp@

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS5
    Tupakoinnin "riippuvuus" on vain pään sisällä. Isäni lopetti muutama vuosi sitten tupakoinnin ja oli polttanut melkein 30 vuotta. Ihan seinään hänen tupakointinsa ei loppunut, laastareiden, purkkien ym. avulla pääsi irti tupakasta.

Sikaria polttaa ehkä kerran, kaksi kuussa, eikä sekään ole pakollista!

14. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Mikä tekee kännissä polttamisesta suvaitumpaa kuin selvin päin polttamisesta? En halua syytellä ketään, mutta kun en kumpaakaan harrasta niin mielenkiinnosta kysyn?

15. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Koska kännissä harva ihminen on 24/7 eli voi siinä virvokkeita ottaessa aina pari kolme polttaa. Eri asia kun polttaa päivässä askin.

16. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    En iteasiassa oikein tiedä. Kai se vaan on niin, että sitä voi poltella siinä samalla kun ryypiskelee...Sehän on semmosta seurustelu tupakointia. Voi istua vähäksi aikaa persiillen sytyttää tupakki ja rupatella mukavia jonkun kaverin kanssa.

17. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    No oiskohan tuossa yksi hyvä syy edes yrittää lopettaa..

Vertailua:

Jostain muistan lukeneeni että vaikka olisit polttanut tupakkaa 15v niin jo puolen vuoden jälkeen keuhkot ovat lähestulkoon terveessä kunnossa kun lopetat sauhuttelun.Siinäkin yksi hyvä syy lopetella.

Mutta kun ihminen on heikko luonne niin minkäs teet..

18. lirva

Tykkäykset:
    0
    Itse on tullut myös monta kertaa lopetettua, ensin meni kuukausi polttamatta ja aloitin taas. Sitten kerkesin olemaan parikuukautta ilman kun taas rupesin käryttämään, nyt sitten pitäisi taas kohta koittaa olla ilman. Mitään laastareita yms. en ole koskaan kokeillut. Ei ole helppoa!

19. -AHVEN- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Punainen Marlboro kovaan yskään. Maksiaski menee toisinaan päivässä ja sitä vaan tyhmänä ajattelee alitajunnassa ettei siitä nyt vaaraa voi vielä tässä iässä olla, lopetellaan sitten vaikka kolmekymppisenä...

Lakko olis ihan kova juttu, ainoo vaan että silloin ei saa polttaa...

20. lkuisma

Tykkäykset:
    0
    *nostaa hattua*

Pitäisiköhän itsekin kokeilla, jos ilman suuria kipuja onnistuisi,
    vaikka korviketta suupieliin kaipaa... tikkariko siihen auttais? :D

Jaa tämä viestiketju