Savuton elämä - keskustelua tupakoinnin lopettamisesta

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
5457
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Kaksi viikkoa ollut polttamatta.?
Viikonloppuna kun pe ja la otin lonkeroa niin poltin yhteensä 4 tupakkaa. Oli onneksi pahaa ja tuli hetkeksi vähän huono olokin. Johtuen myös lonkeroista.

Palaute - 100%
54   0   0
Reaktiopisteet
1218
Puhelinmalli
Paratiisin kielletty omena
Kyllähän tuosta tupakista eroon pääsi aikanaan, mutta kyllä vaan edelleen välillä maistuisi. Himo on toki sen verran pientä ettei ole vaikea kieltäytyä vaikka tarjottaisiin porukassa. :)

En muista oonko johonkin ketjuun maininnutkin, mutta vaimo sanoi kuorsauksen loppuneen kuin seinään ja itse huomaa koirien kanssa lenkillä että happi vaan kulkee.

hpguru

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
105
Puhelinmalli
Sensuroitu foorumin toimesta
Nyt toinenkin seinänaapurini lopetti tupakoinnin rivitalossa. Hienoa!

Minäkään en tupakoi, joten todella hienoa. Savuton talo.

Naksu

Punainen komentaja
Supermoderaattori
Palaute - 100%
90   0   0
Reaktiopisteet
805
Puhelinmalli
Huawei Nova 3 & Watch | Amazfit Bip
Eilen n klo 19 vedin viimeiset savut (ainakin taas vähäks aikaa) ja laitoin tujuimman nikotiinilaastarin mitä apteekista saa. Pitkään jo häirinnyt tämä tapa itsessä, vaikka - täytyy myöntää - se rööki osaa kyllä maistua hyvältä vaikka oikeasti ei maistukaan.
Nyt ois tarkotus viikko mennä noilla laastareilla jotta oppii tavasta taas pois, tukena mahdollisesti Zonnicia suusuihke kun ei kamalan kallista ole, sit jatkot ehkä pelkällä Zonnicilla tai miedommilla laastareilla annosta pikkuhiljaa pudottaen.

Taas vähän nurinkurisesti tää mun aikataulu: talvella -20 pakkasilla juoksin pihalla röökillä (parvekkeella ei saa polttaa) ja nyt kun lämpenee lopetan sen touhun vaikka tarkenis paremmin :D

Noh, rohkeasti eteenpäin, tiedän että tää "lopettaminen" kyllä onnistuu, vielä kun malttais olla alottamatta uudelleen taas kerran.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
236
Eilen n klo 19 vedin viimeiset savut (ainakin taas vähäks aikaa) ja laitoin tujuimman nikotiinilaastarin mitä apteekista saa. Pitkään jo häirinnyt tämä tapa itsessä, vaikka - täytyy myöntää - se rööki osaa kyllä maistua hyvältä vaikka oikeasti ei maistukaan.
Nyt ois tarkotus viikko mennä noilla laastareilla jotta oppii tavasta taas pois, tukena mahdollisesti Zonnicia suusuihke kun ei kamalan kallista ole, sit jatkot ehkä pelkällä Zonnicilla tai miedommilla laastareilla annosta pikkuhiljaa pudottaen.

Taas vähän nurinkurisesti tää mun aikataulu: talvella -20 pakkasilla juoksin pihalla röökillä (parvekkeella ei saa polttaa) ja nyt kun lämpenee lopetan sen touhun vaikka tarkenis paremmin :D

Noh, rohkeasti eteenpäin, tiedän että tää "lopettaminen" kyllä onnistuu, vielä kun malttais olla alottamatta uudelleen taas kerran.
Kaikille tietysti toimii erit keinot, mutta suosittelen hankkimaan nuuskaa (esim. R42) 5purkkia-torni. Sitten KUNNOLLA mukia. Ainakaan itselläni ei ikinä tehnyt kolmeen päivään edes mieli savukkeita kupittelun jälkeen. Sitten kun alkaa tehdä taas mieli-> nuuska huuleen. Pari viikkoa kun on mennyt niin jos erehtyy kemuissa pummimaan joltain savukkeen niin se maistuu pahalle ja siitä tulee ihan väsynyt/paha olo.

Tuo siis toimi mulla. Tosin tehostin asiaa vaihtamalla ensin savukkeet pikkusikareihin (Al Capone Flame). Nuo kun maistuvat niin hyvälle, että parin viikon jälkeen savukkeet eivät enää maistuneet, mutta sä olet mennyt jo ohi tuon vaiheen.

Lopetuksen jälkeen ainakin itselleni on ollut tärkeintä, ettei enää osta askeja edes juhliin. Pikkusikareita voi ostaa kemuihin, kunhan tarjoaa niistä puolet ja varmistaa ettei missään tapauksessa illan jälkeen jää ainuttakaan. Tosin eipä ole tullut niitäkään ostettua enää, ei vaan maistu.

Jokainen lopettaa eri syystä. Itse havaitsemani plussat lopettamisen jälkeen;
-
-
-
:D Eli lopetin vain koska ei ole varaa vetää pikkusikareita.

Tsemppiä projektiin !

Jantto

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
105
Puhelinmalli
Samsung s10e
Ei tuo lopetus mennyt ihan kuin strömssössä.. noh jälleen uutta yritystä nyt viidettä päivää menossa savuttomana, purkalla toimis mutta kele kun vetää pakin niin sekaisin ettei mitään rajaa, joten nyt yks paketti purkkaa eikä edes eka levystä puolia mennyt ja tosiaan 5päivä... Ehkä tää tästä vielä, jännä tää huomio tosiaan että purkkaa ei tarvi lähellekään niin paljoa kun röökiä poltti, menee päivä suurinpiirtein 2 purkalla kun taas tupakkia meni se aski.. et on tää nyt ainakin halvempaa ?

Naksu

Punainen komentaja
Supermoderaattori
Palaute - 100%
90   0   0
Reaktiopisteet
805
Puhelinmalli
Huawei Nova 3 & Watch | Amazfit Bip
Kiitokset @nowaypablo ja @Zeni !
Tuo nuuska on semmosta tavaraa etten sitä enää viitti kuvioihin sotkea. Mä nyt toistelen tätä Zonnicia, mut niillä on ihan pätevät ne pussit mitä laitetaan ylähuuleen, niitä löysin eilen avaamattoman paketin tuolta kaapista. Sen suusuihkeen hain kanssa, mut sit menee ehkä vähän liikaakin kun ottaa huomioon että laastari kuitenki 24/7 käytössä.
Sinänsä mitään "niksoja" ei ole tullut, onneksi. Tuo tavasta pois opettelu on mulle ennenkin ollut se pahin, aina ku lähteny johonki ni rööki huuleen jne. Aamu kieltämättä tekee vähän tiukkaa, tupakka ja kahvi on niin voittamaton kombo ettei toista. Äää, nyt joku toinen mielikuva päähän äkkiä!

Bert

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
332
Puhelinmalli
Honor View 20
Kaveri aloitteli joskus tupakkalakkoa ja sanoi sitten, että sovitaanko niin, ettähumalassa saa polttaao_O
Ei hemmetti, sillä systeemillä hänestä olisi tullut alkoholisti?:D

_nikko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
34
Puhelinmalli
View 20
Kahvi-tupakin jälkeen seuraavaksi vaikeinta on lopettaa autossa polttaminen, mikäli siihen on tottunut. Itse kun viimeksi päätin hieman lakkoilla niin sattui auton vaihto samoihin aikoihin, oli paljon helpompaa tuumata ettei tässä autoissa sitten poltellakkaan, sitä ennen vaikka olisin juuri polttanut ja aioin ajaa vain kilometrin niin sen kilometrin aikana ehti sytyttää uuden.

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
10854
Puhelinmalli
OP6
Kahvi-tupakin jälkeen seuraavaksi vaikeinta on lopettaa autossa polttaminen, mikäli siihen on tottunut. Itse kun viimeksi päätin hieman lakkoilla niin sattui auton vaihto samoihin aikoihin, oli paljon helpompaa tuumata ettei tässä autoissa sitten poltellakkaan, sitä ennen vaikka olisin juuri polttanut ja aioin ajaa vain kilometrin niin sen kilometrin aikana ehti sytyttää uuden.
Tuo on kyllä niin totta, eilen 200km maantiellä ja meni päivän aikana melkeen 2 askia. Palaa jatkuvasti ratissa ollessa..

Waiski

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
930
Puhelinmalli
iPhone Xs Max 256Gt SG
On se tupakka kyllä aikamoinen veitikka, pääsiäisen aikaan näin taas unta, että polttelin tupakkaa ihan urakalla ja unessa mietin, että eihän tää haittaa kun olen ollut niin kauan polttamatta. Aamulla vitutti, että olen polttanut, kunnes tajusin. Minä aloitin about 15v 1981 (rippikoulu) ;-) ja siitä eteenpäin ysärin alussa meni aski - puolitoista päivässä (punainen mallu) kunnes lopetin -94 huhtikuussa. Sen jälkeen olen nähnyt vain unia polttamisen nautinnosta.

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
9052
Puhelinmalli
OnePlus 6
On se tupakka kyllä aikamoinen veitikka, pääsiäisen aikaan näin taas unta, että polttelin tupakkaa ihan urakalla ja unessa mietin, että eihän tää haittaa kun olen ollut niin kauan polttamatta. Aamulla vitutti, että olen polttanut, kunnes tajusin. Minä aloitin about 15v 1981 (rippikoulu) ;-) ja siitä eteenpäin ysärin alussa meni aski - puolitoista päivässä (punainen mallu) kunnes lopetin -94 huhtikuussa. Sen jälkeen olen nähnyt vain unia polttamisen nautinnosta.
Vieläkin näet unia? ? Mä en sentään oo nähny vaikka lopettamisesta noin kauaa ole. Ihan alussa tuli nähtyä pari kertaa unta polttamisesta.

Waiski

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
930
Puhelinmalli
iPhone Xs Max 256Gt SG
^jep niin kuin sanoin, viimeksi pääsiäisenä jonka olin töissä ja sen jälkeen alkoi talviloma, lieko tuolla vaikutusta. Maksimaalinen nautinto? ;-)

Top Bottom