Savuton elämä - keskustelua tupakoinnin lopettamisesta

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9186
Puhelinmalli
OP6
No se olis taas rapia 8 vuorokautta takana ja ei kyllä enää tee edes mieli kun ihan hetkittäin. Toki pitää kokoajan olla saatavilla jotain syötävää :D

Kartonki tupakkaa on kaapissa mutta olkoot siellä.

Waiski

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
753
Puhelinmalli
iPhone Xs Max 256Gt SG
No se olis taas rapia 8 vuorokautta takana ja ei kyllä enää tee edes mieli kun ihan hetkittäin. Toki pitää kokoajan olla saatavilla jotain syötävää :D

Kartonki tupakkaa on kaapissa mutta olkoot siellä.
Heh, helppoa! Minä aloitin polttamaan 13 vuotiaana vuosi oli about -79 noin aski päivässä meni punaista mallua tai colttia, myöhemmin enemmän kuin aski päivässä. Lopetin -94 helmikuussa, sen jälkeen vain passiivista tupakointia kunnes työpaikallakin kiellettiin tupakointi sisätiloissa kokonaan.

Vieläkin välillä näen unta, että poltan tupakkaa ja nautin siitä. Onnea matkaan[emoji106]

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9186
Puhelinmalli
OP6
Heh, helppoa! Minä aloitin polttamaan 13 vuotiaana vuosi oli about -79 noin aski päivässä meni punaista mallua tai colttia, myöhemmin enemmän kuin aski päivässä. Lopetin -94 helmikuussa, sen jälkeen vain passiivista tupakointia kunnes työpaikallakin kiellettiin tupakointi sisätiloissa kokonaan.

Vieläkin välillä näen unta, että poltan tupakkaa ja nautin siitä. Onnea matkaan[emoji106]
Niin no mä alotin vasta päivittäin polttamaan joskus 16 vuotiaana niin ei tässä kerenny ku 17v vedellä askia tai kahta päivässä, kerran ollut jonkun 3kk "lakossa" aikaisemmin. Et sanoisin vuoden päästä vasta olevan aihetta juhlaan..

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7061
Puhelinmalli
OnePlus 6
Ihminenhän yrittää lopettaa keskimäärin 3-4 kertaa ennen lopullista onnistumista. Sit on erikseen nää "kovat tyypit" jotka lopettaa kerrasta. :D

Mulla meni myös pari retkahdusta ennenkuin jäi kokonaan pois. Nyt en enää ees muista kauanko ollu ilman. Passiivista saa edelleen kärsiä töissä vaikka siellä on kokonaan kielletty tupakointi. Se on vaan niin helppoa polttaa salaa, valitettavasti.

sataratas

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1045
Puhelinmalli
iPhone
Niin no mä alotin vasta päivittäin polttamaan joskus 16 vuotiaana niin ei tässä kerenny ku 17v vedellä askia tai kahta päivässä (...)
Ai sää oot noin nuori. Mä jotenkin kuvittelin sut ainakin mun ikäiseksi tai inan vanhemmaksi.

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9186
Puhelinmalli
OP6
Ai sää oot noin nuori. Mä jotenkin kuvittelin sut ainakin mun ikäiseksi tai inan vanhemmaksi.
Joooo o, kiitos vaan. Onneks aika usein vielä papereita kysytään vaikka onkin '85 syntynyt :D

Vai menikö puurot ja vellit sekasin? Eli noin 16 vuotiaana alkanut polttamaan jatkuvasti ja siitä nyt on aikaa kulunut noin 17 vuotta.

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
139   0   0
Reaktiopisteet
5182
Puhelinmalli
lippulaiva
Onneks aika usein vielä papereita kysytään vaikka onkin '85 syntynyt :D
Sama täällä :D Nyt kun ei ole röökiä ostellut niin olo on vanhentunut vuosikymmenen, kun ei papereita tartte näytellä. Vissiinkin siirryttävä alkon päivittäiseksi asiakkaaksi niin kyselevät edes siellä!

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7188
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
Heh, olette minun lasteni ikäisiä ;)

sataratas

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1045
Puhelinmalli
iPhone
Vai menikö puurot ja vellit sekasin? Eli noin 16 vuotiaana alkanut polttamaan jatkuvasti ja siitä nyt on aikaa kulunut noin 17 vuotta.
Ei mennyt sekaisin, kyl mun matikkapää pelaa vielä.. ;)

_nikko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
S7
Ajatus siitä, että rakas eduskuntamme saa jaettavakseen joka askista 6.5€ :D.
Paras mahdollinen motivaattori tupakoinnin lopettamiseen minkä oon elämäni aikana kuullut. Monia hehkauttaa toi hinta, mutta en kyllä totta puhuen oo itekkään miettinyt mihin se raha päätyy.

Penny

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
6
40 v tais tulla kessuteltua. Puskassa teininä renkaita harjoteltiin Mallu huulessa. Siitä se sitten alko. Mm.tuli kokeiltua Nortit, Smartit, Mallut, Coltit, Formit, Belmontit, välillä mentholiakin, Camel, Pall Mall,Winston jne. Viimeseks jäi L&M. Sen jälkeen nappikuuri ja nyt toista vuotta polttamatta. Alko olla mitta täys, mutta tuntu ettei oma selkäranka yksin kanna. No ainakaan vielä ei o tehny mieli,vaikka joskus omituisissa paikoissa äkkiä tullu rööki mieleen. Parempi näin,kun alkaa hoitamaan keuhkoahtaumaa. Saatto olla viimeset hetket lopetta, kun astma kuitenkin taustalla vielä. Tsemppiä vaan niille,ketkä tosiaan eroon haluu.

kaBu

- - -
Palaute - 100%
49   0   0
Reaktiopisteet
3741
Puhelinmalli
Google Pixel 3 Not Pink
Ite täs kans pikkuhiljaa siirtymässä nuuskaan. Tottakai aina on hyvä päästä röökistä (ja juu nuuskat myös yms.nikotiinituotteista) eroon ja nyt on loistava mahdollisuus kun muutettiin niin nykyisessä paikassa ei tupakalla käynti ole niin helppoa. Eli siis edellisessä oli oma piha ja sitä aiemmissa aina parveke mutta nyt joutuis menee rappukäytävän kautta sisäpihalle ja ei se oikein innosta. Nyt siis jo parisen viikkoa aina illat ollu polttamatta ja ehkä joku 1-2 pussia menny illassa. Maanantaita olen miettinyt et silloin loppuu sit kokonaan etten siis töissä ja muuallakaan polta.

Viestin alkuun on ehkä vähän hassu kun kirjoitin tätä aluks tupakka ja nuuskaketjuun mut aattelin et tää on parempi paikka[emoji4]

Noppi's

Ei mainoksia!!
Palaute - 100%
203   0   0
Reaktiopisteet
5618
Puhelinmalli
Galaxy s9
Ite täs kans pikkuhiljaa siirtymässä nuuskaan.
Sullahan on nyt helppoa käydä täydentämässä varastoja kun satama ihan vieressä. Kerran kuukaudessa haet sen 10 tornia odenssia niin kyllä kelpaa :D

kaBu

- - -
Palaute - 100%
49   0   0
Reaktiopisteet
3741
Puhelinmalli
Google Pixel 3 Not Pink
Juu ens lauantaina ois tarkotus käydäkki hakee[emoji106]
Sullahan on nyt helppoa käydä täydentämässä varastoja kun satama ihan vieressä. Kerran kuukaudessa haet sen 10 tornia odenssia niin kyllä kelpaa :D

kaBu

- - -
Palaute - 100%
49   0   0
Reaktiopisteet
3741
Puhelinmalli
Google Pixel 3 Not Pink
Nyt reilu 2 vuorokautta ilma tupakkia,nuuskaa kyl käyttänyt. Suht helppoa se näin on ollut mutta milläs sit nuuskan lopettaa[emoji848][emoji28]

Toki esim. Aamul kaffen kaa ois kiva vetästä sauhut mut muuten ei nyt erityisemmin oo tehny.

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1499
Puhelinmalli
iPhone 8+
Nyt reilu 2 vuorokautta ilma tupakkia,nuuskaa kyl käyttänyt. Suht helppoa se näin on ollut mutta milläs sit nuuskan lopettaa[emoji848][emoji28]

Toki esim. Aamul kaffen kaa ois kiva vetästä sauhut mut muuten ei nyt erityisemmin oo tehny.
Ei kannata kasata mietteitä tuohon et millä korvikkeen lopettais. Pari röökin lopetushommaa kussut sillä kun on miettinyt et "milläs tän purkan sit lopettais" ja todennut et ihan se ja sama vetää sitä röökiä ja seuraavaks sitten tupakka huulessa.

Nykyään tosin mietin et röökiä vedetään kunnes oikeasti lopetetaan, tyhmältä kuulostaa mutta järkisyillä ei mulla lopettaminen onnistu ja se pitää sitten vaan joskus LOPETTAA.

hpguru

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
37
Puhelinmalli
Xiaomi Mi A1
Toinen seinänaapurini (rouva) lopetti juuri tupakoinnin kolme kuukautta sitten. Ihmettelinkin ettei koko talvena näkynyt ketään tupakilla. Liikkuu taksilla, eli todella harvoin edes käy missään, kun terveys ei salli. Hyvä kun lopetti, ei ole polttanut enää. Viisas päätös häneltä ja oli ylpeä siitä kertoessaan. Totta kai piti mainostaa samalla kuinka kivalta itseltäkin tuntuu olla tupakoimatta, en ole polttanut koskaan muutamia kokeiluja lukuunottamatta. Seinänaapurini toisessa päässä polttaa sen sijaan edelleen, ja siihen menee häneltä runsaasti rahaa, vaikka polttaakin muutaman savukkeen päivässä. Minusta tupakointi on puhdasta rahanhukkaa, kuin polttaisi seteleitä nuotiossa!

Top Bottom