1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SaunaSync takkuaa Nokia E70:llä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Darkker, 8/8/06.

1. Darkker

Tykkäykset:
    0
    Onko joku saanut Nokia E70:n kalenterin synkattua SaunaSyncin kanssa? Mulla onnistui osoitekirjan synkkaus ehkä noin kymmenennellä yrityksellä, mutta kalenterin synkkaus jää kesken yleensä noin 100-160/2108 vaiheeseen. Virhe ilmoituksena on ollut Järjestelmävirhe, Virheellinen palvelimen osoite ja (muistaakseni suunnilleen) Yhteys palvelimeen katkennut. Synkkaus myös tapahtuu todella hitaasti. Tuohon asti pääsemiseen kestää noin 20 minuuttia 3G-verkossa ja dataa on liikkunut reilu 100 kilotavua.

Asetuksien pitäisi olla kohdillaan. Sain asetukset tekstiviestinä ja ne täsmäävät Saunalahden ohjeisiin. IMEIkin on asetettu. Palvelimen osoitteessa ei vaan halua pysyä :8080, mutta se portti laitetaan kuitenkin erikseen ja osoitekirjahan synkkaantui. Yhteytenä olen käyttänyt omaa nettiyhteyttä WLANin kautta ja 3G-dataa Saunalahti Internet ja WAP -asetuksilla. WAP-asetuksilla tosin synkkaus keskeytyy jo 20-40/2108 vaiheessa. Olen myös rebootannut puhelimen useammin ja ottanut akunkin yli minuutiksi irti, mitä Nokialta suositeltiin kaikille Symbian-puhelimille viikoittain, jotta ne toimisivat.

Aluksi kiinnostaisikin tietää, että kannattaako tässä edes yrittää enempää, eli onko kenelläkään onnistunut. Jollain Communicatorilla kuulemma ainakin onnistui ja jollain toisella Nokialla. Voisiko tuo 2108 olla liian paljon puhelimelle tai palvelimelle? Osoitekirjakin on yli 500 nimeä ja siinä oli vastaavaa ongelmaa.

Puhelimen softan versio: 1.0610.05.07 30-05-06

Tiedot SaunaSyncistä: http://saunalahti.fi/tuki/gsm/vo/ohjesyncml.php

2. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    1. kysymys: onko jotain perusteita lähettää kaikki yhteystietonsa 3. osapuolen haltuun? Itse ainakin pitäisin kiinni siitä vähästäkin yksityisyydensuojasta, joka vielä on jäljellä enkä lähettelisi ystävieni tai muiden tietoja edes operaattorini tietoon.

Ja tuohon toimimattomuuteen voi olla monia syitä, yksi hyvä veikkaus voisi olla ko. palvelun ruuhkaisuus. Kannattaa kysyä Saunikselta, joka tuosta palvelusta vastaa, he tod.näk. tietävät paremmin kyseisen palvelun tilanteen kuin me täällä :)

3. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Ihan OT.
    Niin, jos noi tiedot luovuttaisi operaattorille niin sehän saattaisi jopa saada selville kenelle soittelet! Kamalaa!

Oikeasti hieno palvelu, tuollaista oppii arvostamaan kun Nokian puhelimet ja PcSuitet hukkaavat tarpeeksi monta kertaa tietonsa.

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Niin jos se toimisi... ;)

5. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siellä yhteystiedossa nyt sattuu olemaan usein paljon muutakin infoa, kuin pelkästään kännykkänro. Esim. s-postiosoite, kotiosoite yms. Niitä en ainakaan itse mielelläni lähde levittelemään pitkin nettiä, ihan vain arvostaakseni muidenkin ihmisten yksityisyydensuojaa joille nuo em. kontaktitiedot kuuluvat.

Mitä vikaa on esim. FMA- tai MPE-ohjelmissa, jolla tuon voi tehdä omalle koneelle ja siirtää esim. USB-muistitikulle helposti ja vaivattomasti? Ei tarvitse säätää monimutkaisten asetusten kanssa ja murehtia ns. palvelusta, joka ei edes toimi :)

Jaa tämä viestiketju