1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti vs Sonera gsm ja gprs

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja julaak, 24/3/04.

1. julaak

Tykkäykset:
    0
    Miten on Saunalahden toimivuus, jos siirryn Soneralta, ja tarkoituksena on lähinnä käyttää Saunalahti-GSM ja GPRS+ palveluita?
    Olen lueskellut näistä Saunalahden ongelmista, mutta ne tuntuvat pääasiassa liittyvän muihin (esim. ADSL ja asiakaspalvelu) kuin ns. perus-gsm -käyttöön.
    Tähän asti Sonera on toiminut todella luotettavasti. Onko odotettavissa että Saunalahdella homma toimii (Soneran verkkoa vuokraten) yhtä ongelmattomasti?
    Tekisi mieli siirtyä Saunalahdelle paitsi halvempien hintojen takia, myös koska olettaisin että Saunalahti korottaa ennen Soneraa kiinteän hinnan gprs kaistan kokoa 100MB:sta esim. 200MB:aan kuukaudessa, nyt kun EDGEkin on yleistymässä. (100MB ei riitä mihinkään jos vähänkin enemmän joutuu käyttämään. Työssäni joudun usein lataamaan yli 25MB tiedostoja..)

2. Henna78

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän toimivuus ole samaa luokkaa kun verkkokin on sama :) En ole gprs-käytöstä juuri mukinoita kuullut.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Verkko sama ja siis verkon palvelut samat.

Operaattorin palveluissa on eroja. (esim GPRS käytössä nettinopeutin) ja monet muut jutut.

Saunalhti suunnittelee jotain, mikä saattaa vaikuttaa asioihin, tosin helppoahan tuo siirtyminen nykyään on.
    Jos tosiaan joutuu liikutteleen isoja tiedostaja on tuo raja ilman muuta ongelmallinen, muutoin se riittää aika laajaan käyttöön.

4. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Mulla ainakin oli ennen soneran gprs asetukset ja mailit luurissa ja riitti vain että pisti saunalahden kortin luuriin ni skulas ihan samallalailla. Ei mitään ongelmaa toimivuuden suhteen ole ollut. Mitä nyt tietysti samat viat kun soneran verkoissakin:).

5. julaak

Tykkäykset:
    0
    Onko näin että Saunalahdella ei ole
    - siirretyn gprs datamäärän seurantaa (loppukäyttäjälle)
    - nettinopeutinta (En löytänyt vastausta toimiiko Soneran nettinopeutin SL:lla. Virallisestihan se on vain Soneran asiakkaille.)

6. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Kerran laitoin mailia asiasta ja sain vastauksen: On tulossa joku tekstiviestillä käytettävä seuranta juttu. Mutta ei ainakaan vielä ole. Ja mun mielestä olis sama kun on soneralla kaikista paras järjestelmä.
    Ei ole nettinopeutinta käytössä. Voihan sen saada jos oikein ruinaa panulta joka aamu ja ilta soittelee sille.;)

7. julaak

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia. Tuo siirretyn gprs datamäärän seuranta on kyllä minulle tärkeä ominaisuus koska dataa tulee siirrettyä aika paljon. Ja jos ei pysty luotettavasti tarkistamaan, niin voi tulla aika ikäviä yllätyksiä laskun suhteen..
    Joten enpä ainakaan vielä muuta SL:lle.

8. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Soneralla Active, Pro sekä Company Data -palveluihin sisältyy automaattisesti maksuton muistutusviesti, kun 80% Gprs kk maksuun sisältyvästä datasta on käytetty(laskutus viive Suomessa noin 1h, ulkomailla viive vaihtelee maasta sekä operaattorista riippuen).

Lisäksi Pro ja Company Data palvelut sisältävät Multidata -ominaisuuden. Jos isoja tiedostoja siirretään, voi tulla edullisemmaksi tuo Multidatan kautta siirtäminen. (Puhelimen täytyy tietysti tukea nopeaa dataa)

Fun Dataankin saa nykyjään tilattua sms muistutuksen.

9. pkortela

Tykkäykset:
    1
    Ei luulisi olevan Saunalahdelle kovin vaikeaa saada GPRS-laskuri oma.saunalahti.fi -sivulle. Ilman operaattoripään GPRS-laskuria voi tulla kalliita yllätyksiä.

10. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Operaattoreiden laskurit tuppaavat laahaamaan jäljessä, joten itse luotan mieluummin puhelimen GPRS-laskuriin, jota nollaan suunnilleen kuukauden välein.

Lähinnä seuraan liikennettä sen suhteen ylittyykö 100 megatavua kuukaudessa.

t. tero

11. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Jaa, mulla ne laskurit on olleet aika hyvin ajan tasalla. Soneralla on aina saman päivän tasolla ja sauniksellakin todella hyvin parin tunnin viiveellä ollut. Ja telia(dna) cityssäkin saman päivän saldoa näyttää. Eipä ole mulla laahannut ku olen vaa suomessa käyttänyt.

12. pomtrg

Tykkäykset:
    0
    Soneran gprs

Itelläni oli toi Soneran gprs pari kuukautta käytössä. Se, mikä maksaa sen 9,99 e / kk ja sisältää 20 megaa tiedonsiirtoa. Yhteys ei ollu kummonen, välillä datan tulo loppui kokonaan ja sitten vähän ajan kuluttua alko taas kulkea.

Nyt sitten suljin sen palvelun ja sain hyvityksen yhden liittymän kuukausimaksun veloituksetta, huimat 3,50 eekii. No on sekin sentään jotain. En meinaan odottanut mitään tommosta. Ja mikä positiivisinta, asiakaspalveluun pääsin jonottamatta.

13. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Re: Soneran gprs

Jaaha, mä luulin että se alkoi vasta maaliskuun alussa. Sun kausi on alkanut sitte jo hyvissä ajoin helmikuun alkupuolella jo. Ja puheluthan vie sen kapasiteetin ensin kuitenki ennen gerpsiä tai sit ollu palvelimella ruuhkaa..

Jaa tämä viestiketju