1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Saunalahti laskuttaa olemattomasta?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Frostwind, 7/8/07.

1. Frostwind

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E7 / Saunalahti
    Hei

Tässä nyt on ollut parissa laskussa veloitus mobiili-tv:n käytöstä. Tapahtumia on ollut yksi kappale/kk ja dataa on liikkunut n. 2000kt verran tässä kyseisessä tapahtumassa. Veloitus on ollut 1,49e ja tämä on asikasapalvelun mukaan kertamaksu aina siltä päivältä kun käyttää mobiili-tv:tä. Kummalliseksi asian tekee se, että en ole käyttänyt mobiili-tv:tä.

Puhelimeni on Nokia E61 ja liittymä Saunalahden ViestiX. Puhelinta olen käyttänyt normaalin käytön lisäksi nettisurffailuun kannettavan ja nokia PC-suiten avulla.

Olen soittanut Saunalahden asiakaspalveluun ja keskustellut asiasta. Sieltä ehdotettiin, että olisin vahingossa käyttänyt mobiili-tv:tä. Tämä on erittäin epätodennäköistä, sillä puhelimessani ei ole minkäänlaisia pikalinkkejä mihinkään mobiili-tv palveluun. Myöskään saunawapin kautta tämä tuskin on mahdollista, sillä mikään ohjelma ei ota automaattisesti yhteyttä wappiin, enkä ole myöskään wappia käyttänyt.

Onko kenelläkään muulla vastaavanlaisia kokemuksia? Tämä on melko mitätön, mutta sitäkin enemmän häiritsevä asia johon olisi mukava saada selkoa. Saunalahden asiakaspalvelusta en saanut oikein minkäänlaista vastausta.

2. kimmo Vieras

Onhan näitä ollut ymmärtääkseni tälläkin foorumilla jokunen kappale. Tässä yksi, haulla voisi löytyä lisää.

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kumma homma... ellei sitten joku toinen ole kokeillu jotain älytöntä. Mutta jos tollasia tehdään taas kerran tuhansille ja koitellaan kepillä jäätä. Sori... virhe tapahtunu, yks kun tutkitaan ja muut maksaa, niin rahat on tienattu. Saunalahden kans jälleen ongelmia. Eli taasko on syy asiakkaassa? Sitä en voi varmaksi itse sanoa, sen tietää jokainen vain itse ja varsinkin se joka laskun saa. Mennäänkö jo niin lähelle taas, ettei asiakas voi todistaa tämmöstä tapahtuneen? Koska määritellään se ulkopuolinen taho joka hoitaa tarkastukset ettei laajempia juttuja käy. Loistava esimerkki on tuo yks topic jossa aiheena tekstiviestien laskutus.

;)) sun vika selvästi, oisit kysyny, voiko puhelimessa olla sen laatunen vika, että tämmönen menee itsestään päälle.

4. sipuli

Tykkäykset:
    5
    Dataa jos kulkee pari megaa, kestää kyllä sen aikaa että mikään vahinkonäppäily ei kai voi olla kyseessä?

jos nimittäin tiedät että mainittu määrä dataa tulee mobiiliteeveestä?

Olisiko kirjallinen reklamaatio tässä kohtaa kun et kerran mielestäsi ole käyttänyt?

5. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Yllätys, että Saunalahti taas kyseessä laskutusepäselvyyksien suhteen...Rekkula kehiin ja sitä rataa.

6. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Masteri on näköjään palannut asiallisten ja asiantuntevien kommenttiensa kanssa kesälomalta. Mutta alkuperäiseen asiaan liittyen Frostwindin kannattaa olla yhteydessä Saunalahden asiakaspalveluun ja pyytää tarkempaa selitystä laskutukselle, eiköhän se sieltä löydy. Ilman tarkempia liittymätietoja asiaa on mahdoton arvioida / tutkia tarkemmin.

Mobiilitv:n käyttö on hinnoittelu perustuu vuorokausimaksuun siirretystä datamäärästä riippumatta. Vuorokausimaksulla voi katsoa rajattomasti mobiili-tv-lähetyksiä kuluvan vuorokauden aikana.

/ Panu.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jokos se toimii 3G alueen ulkopuolella, lasku ilmeisesti napsahtaa sen kaltaisesta yrityksestäkin. Mikä muuten aiheuttaa laskutuksensyntymisen?

8. kimmo Vieras

Että mä repesin, kiitokset tästä.

Itse olen tätä joskus käyttänyt edge-alueella, kotonani ei ole kuin gprs, eikä sillä nopeudella ole toivoakaan saada toimimaan. Joten jos tässä saa esittää samalla kainon toivomuksen, niin haminan ja vaalimaan puolessa välissä Museotien varrella on aukko, jonka voisi päivittää nykyaikaan.

9. Trancey

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E72 ja Sonera Company
    Reklamaatiota vain ja vaadi väärinlaskutuksen hyvittämistä. Toimi minulle ja siis aiheesta.

10. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Mulla veloitettiin GPRS:n käytöstä ja laskua siitä kerty hiukan yli 2e.
    En ole koskaan käyttänyt 2v aikana GPRS:ää, mutta saunis valahtelee toisin..

Kyse on juurikin tuosta että koetetaan kepillä jäätä.
    Kaikilta kun kirnutaan silloin tällöin jokunen euro on se miljoonien virta hetken kuluttua..

11. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nimenomaan. Sitten joku naureskelee, kun toinen tarkastaa jokaisen laskunsa tällaisten laskutusvirheiden varalta. Kenenkään talous ei varmasti mene jonkun parin euron menetyksen takia konkurssiin, kyse onkin periaatteesta ettei anna kusettaa itseään silmään.

12. edelpils

Tykkäykset:
    0
    Tuskin laskutusta itsellään syntyy.

13. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Kohtuullisen vahva väite. Saunalahti kuten yksikään toinen operaattori ei tee ainakaan tietoisesti virheellistä laskutusta taikka kokeille laskujen suhteen kepillä jäätä kuten joku ehti ehdottaa. Saunalahti käyttää Nokian yleisesti hyväksi havaittuja verkkokomponentteja, joiden laskutustiedot on todettu maailmanlaajuisesti luotettaviksi. Käymme enemmän kuin mielellämme kanssasi lävitse laskutustiedot verkon tuottamien tietojen pohjalta tiketti tiketiltä ja toki jos niissä on havaittavissa jokin virhe, joka voidaan varmuudella todistaa virheeksi, niin korjaamme virheen plus varmistamme ettei vastaavia virheitä voi jatkossa syntyä. Sama koskee alkuperäistä kysymystä mobiilitv:n käytöstä.

/ panu.

14. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Voisi sanoa tuotakin kohtuullisen vahvaksi väitteeksi. Eipä taida edes Nokian laitteet olla 100% luotettavia, joten mahdollisuudet virheisiin ovat olemassa.

15. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Tietotekniikassa harvempi asia on 100% varmaa kaikissa mahdollisissa tilanteissa...

/ panu.

16. espenleka

Tykkäykset:
    0
    ...eli toisin sanoen on aivan mahdollista, että Tötterön mainitsema tilanne johtuu operaattorin laitteiston virhetilanteesta. Toki jokainen mielellään puolustaa omaansa, mutta ei kannata heti tyrmätä maksavan asiakkaan ongelmatilannetta sillä että operaattorissa ei mitään vikaa voi olla, koska käytetty laitteisto on viimeisen päälle luotettavaa.

17. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Tämä on erittäin epätodennäköistä, mutta kuten varmasti luit alkuperäisen viestini, niin havaitsit että juuri tästä syystä olemme valmiita ja myöskin halukkaita käymään asian lävitse yhdessä asiakkaan kanssa.

/ panu

18. JPW™ Vieras

Itse olen yleisesti tyytyväinen Saunalahden asiakas(kun puhutaan GSM-liittymistä), ei oo ollu mitään huomautettavaa missään. Muutaman vuodenko nyt olen ollut asiakas, eikä oo tarvinnut kertaakaan soitella aspaan mistään ongelmista ainakaan, paitsi prepaidista, jota en todellakaan ymmärtänyt, sitä tilannetta siis: jos prepaid saldo on loppu etkä pysty sitä lataamaan puhelimesta käsin ja joudut sen takia soittamaan aspaan, josta tietysti kuvittelet, että sinne soittamallahan nyt kaikki ongelmat hoituu aina..joo ekalla kerralla hoitui, mutta toisella..."täytyy tehdä kirjallinen reklamointi...ym." Olin et -HÄ??? Mä tarttisin sen saldon nyt tähän! Sit vaihtui sillä sekunnilla prepaid liittymä Kolumbukseen.
    Tuntuu todella, et kun Saunalahden aspaan soittaa jostain ongelmasta, ei oo toivookaan, et sais miellyttävän kuuloista, palvelevaa asiakaspalvelua. Muuten kyllä olen täysin tyytyväinen Saunalahden käyttäjä. =)
    Ja Saunalahti on vieläkin velkaa mulle sen 20€, koskaan en saa takaisin.

19. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Vaikka varmasti olikin kärjistetty kommentti, niin vastaanpa silti. Tuolta varmasti saattaa vaikuttaa haamulaskun tullessa, mutta eihän tuollainen toiminta voi kuulua minkään kestävään yritystoimintaan tähtäävän yrityksen toimintaan. Monopolitilanteessa voisi olla jopa kannattavaa toimintaa, kun ne harvat jotka asian huomaavat saavat vain kyseisen summan takaisin. Kuitenkin vallitsevassa kilpailutilanteessa numerosiirtojen ollessa mahdollinen aina tuollaisissa tapauksissa x määrä asiakkaita on pian entisiä asiakkaita, ja siinä koituu nopeasti tappioksi vaikka tuhannet asiakkaat olisivatkin mukisevatta maksaneet.

20. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    ei se mitään vaihdoin eilen GPRS 25 paketista Mobiililajakaistaan 384 kbps/9,8 € Aspasta ja samalla kysyin että voinko käyttää sitä? Sieltä sanottiin kyllä heti on päälle! No kävin kuitenkin tunnin kuluttua omalla hallintosivulla ja siellä tosissaan oli 384sopimus kohdalta - "Käytössä" niin lähdin surfailemaan ja seuravana aamuna tarkistin erittelyn ja onpas 108€ GPRS datan kohdalta! Että kuusessa ollaan taas! Ymmärtäkseni GPRS 25 palvelu toiminnut muutamaan tunnin sen muutoksen jälkeen mutta sit kun nuo 25mb täytyivät niin Mobiililajakaista oli laskutettu vasta seuraavana päivänä eli koko illan normaali GPRS hinnoilla surffailin. Että viii...ttttaa nuo Aspan lupaukset mitenkäs nyt selitän heille että ovat mul....ja ja kus....tä? Kun pihalla on sunnuntai päivä ja Aspa on kiinni?

Jaa tämä viestiketju