1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti ja sen rooli markkinoilla

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja plehti, 6/8/04.

  1. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Tai mikäli esim. lähettää keskimäärin kuukausittain alle 34 tekstiviestiä.

    T: Panu.

    P.s. Kuinkakohan paljon GSM-puheluiden hinnat olisivat laskeneet Suomessa ilman Saunalahtea? Uskallan väittää, että paras tapa varmistaa puheluiden hintojen laskeminen tulevaisuudessa on hankkia Saunalahden GSM-liittymä.
     
  2. Erkkimerkki

    Liittynyt:
    22/1/03
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Ja kuinka paljon tälläistä ilmaista foorumia voi käyttää oman liiketoimintansa pönkittämiseen... En ole muilla operaattoreilla vastaavaa röhkeyttä huomannut!
     
  3. Henna78

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    0
    No ehkä tuo viimeinen plehden kommentti meni jo mainostamisen puolelle... mielestäni se on kuitenkin todella hyvä että operaattorin suunnalla ollaan kiinnostuneita myös siitä mitä käyttäjätasolla tapahtuu. Kohteliasta on myös keskustella muiden kanssa eikä käydä pelkästään 'urkkimassa' että mitä ne puhuu. Toisin kuin ACN edustajat, plehti ei ole lähtenyt kalppimaan vaikka on saanut kritiikkiäkin.
     
  4. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
    Tämä on taatusti totta.
    Suurin syyllinen hintojen romahtamiseen
    on Saunalahti ja toisena vähäisempänä ACN.
    Saunalahti kun on HMV eli Hallitsematon MarkkinaVoima ;)

    Siksi olikin ikävää luopua Saunalahdesta mm. sen vuoksi että
    liittymästä joka jo talvella muutettiin kuukausimaksuttomaksi
    veloitettiin kuukaudesta toiseen kk-maksu. Joka kuukausi soittelin
    jolloin niitä hyviteltiin ja seuravassa kuukaudessa taas velottiin
    jolloin soittelin ja taas hyviteltiin. Nyt odottelen loppulaskua josko
    asia olisi puolessa vuodessa selvinnyt.

    Toinen ärsyttävä seikka ei ollut edes se että puhelinkuluja kertyi
    runsaasti vaan se että puhelinpalvelu toimi todella omituisesti.
    Ensin tuli normaalit ilmoitukset että on jonossa ja sen jälkeen
    alkoi luurista kuulua helkkarinmoista korviavihlovaa metallista
    kirskuntaa jonka jälkeen linja katkesi. Näin kävi kymmeniä
    kertoja sekä Saunalahden liittymästä että lankanumerosta
    soittaessa.
    Ehkä jonain päivänä palaan Saunalahteen kun tästä vähäsen jäähdyn ;)

    Kaikesta huolimatta kiitän Saunalahtea siitä että Globetel
    kykenee tarjomaan TASAHINTA-liittymän 7 snt/min.
    Tämä on paljolti Saunalahden ansiota ;)
     
  5. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Mitä ihmettä luulette olevanne? Jos saunaa ei olisi niin olisi joku muu hintahäirikkö, ilman saunaa suomessa saattaisi ehkä olla useampi ulkomainen operaattori. Hintojen lasku johtuu numeroiden vapauttamisesta.
     
  6. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Mielestäni on uskomatonta, että Saunalahti saa todella vapaasti mainostaa tällä foorumilla. Yleinen mielipide on ollut, että on hienoa kun on operaattorin edustaja paikalla. Herra Lehti on monesti kuitenkin syyllistynyt vahvaan mainostamiseen ja suoranaiseen aivopesuun. Täällä voi vapaasti haukkua toisia operaattoreita ja muiden toimintamalleja. Kuluttajat täytyy saada kilvassa mukaan huutamaan "Hallelujah! Saunalahti on vapahtaja ja GSM markkinoiden pelastaja." Mielestäni tälle toiminnalle pitäisi saada loppu.
     
  7. Guest Vieras

    Kyllähän se ensin oli hyvä että plehti tänne ilmestyi mutta on kyllä innostunut vähän liikaa.
     
  8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Juuri näin.. Kun numeronsiirto tuli mahdolliseksi, myös operaattorinvaihdon suurin kynnys poistui. Enää ei tarvitse ilmoitella uutta numeroa kavereille liittymää vaihtaessaan. Olen samaa mieltä kuin puh, että joku toinen olisi voinut alkaa polkemaan hintoja, jos ei Saunalahtea olisi. En todellakaan näe hintojen laskua Saunalahden ansiona.
     
  9. Charlie

    Liittynyt:
    25/9/02
    Viestit:
    188
    Tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä siitä, että tuollainen mainostus alkaa olla jo naurettavaa. Pysytään asiassa...
     
  10. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Adapter, pata kattilaa soimaa. Itsekin toimit alalla ja kirjoituksistasi on nähtävissä vahva kotiinpäinveto niiden tuotteiden osalta joita myyt.

    On varmasti totta, että numeronsiirrettävyydellä on ollut merkitys hintakehitykseen ja niin ikään on mahdollista, että Suomessa olisi ilman Saunalahtea enemmän ulkomaisia operaattoreita.

    T: Panu.
     
  11. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Vahva merkitys, voin mm. myöntää itse arvioineeni siirtohalukkuutta selvästi alakanttiin alunperin. Jälkiviisaus on helppoa.

    Mutta mitä saunis on tuonut, hieman uutta näkökulmaa gsm-bisnekseen yhdessä mm. telian ja dna:n kanssa (kaikilla on ollut hyviä alaan vaikuttaneita asioita), sekä mielestäni ensimmäisen selkeän (ja näinollen "sen ainoan oikean alkuperäisen" - ei niin positiivisessa hengessä) "halpaoperaattori" -mielikuvan mm. asiakaspalvelun jonotusaikoineen. Vaikka toimiikin nyt, niin taannoisista "kauhujutuista" ei ole helppoa päästä eroon. Onhan noita muillakin ollut, mutta yhdessä muun "halpis" -imagon kanssa tämä on jäänyt muita paremmin mieleen.
     
  12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    SL:n aspaan tosiaan pääsee nykyään varsin kohtuullisessa ajassa, alle puolituntia, jopa minuuteissa. toinen asia onko siitä mitään iloa.
     
  13. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Eli saatu mielikuva ei liene aivan hutiarvio... ;)
     
  14. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Viestintävirasto on velvoittanut tele- ja internetoperaattorit julkaisemaan asiakaspalvelunsa palvelutasotiedot säännöllisesti. Päätöksen (http://www.ficora.fi/suomi/document/paat_vastausajat.pdf) mukaan tele- ja internetoperaattoreiden tulee julkaista internet-sivuillaan asiakaspalvelunsa:

    - Keskimääräisen vastausajan
    - Niiden puheluiden osuuden joihin on vastattu 20 sekunnissa

    Saunalahden asiakaspalvelun palvelutasoa voi seurata osoitteessa: http://saunalahti.fi/palvelutaso.php. Saunalahti julkaisee palvelutasotiedot vuosineljänneksittäin sekä viikottain.

    Ohessa tämän vuoden osalta palvelutasotiedot:

    26.7.2004-1.8.2004
    Vastattu alle 20 s. Keskim. jonotusaika
    GSM-asiakaspalvelu 60,69 % 0:00:51
    Internet- ja laajakaistapalvelut 50,59 % 0:01:23

    1.4.2004 - 30.6.2004
    Vastattu alle 20 s. Keskim. jonotusaika
    GSM-asiakaspalvelu 28,78 % 0:02:58
    Internet- ja laajakaistapalvelut 52,52 % 0:01:31

    1.1.2004-31.3.2004
    Vastattu alle 20 s. Keskim. jonotusaika
    GSM-asiakaspalvelu 20,98 % 0:03:45
    Internet- ja laajakaistapalvelut 28,42 % 0:03:27

    T: Panu.
     
  15. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Vielä kun saavat kiellon päälle, etteivät ihmiset saa jäädä jumiin mielikuviinsa. ;)
     
  16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Kesän osalta allekirjoittaneen kokemukset, vajaa puolet vastattu 1-5min (mikä mielestäni varsin hyvin, hyvää on myös ettei tarvitse käydä jotain valikkoa läpi) , ja loputkin alle puolessa tunnissa.
    Aikoja ei ole mitattu kellolla, kuitenkin kaikissa tapauksissa laittanut HF:n päälle, eli vastausta ei ole tullut alle minuutissa.

    Tilanne huomattavasti parempi kuin keväällä, jolloin kohdalle sattuneet tapaukset vaativat useita yrityksiä että edes pääsi jonoon saatika läpi.

    Asiakaspalvelu numero voisi olla ilmainen, sillä ymmärtääkseni pitkä jonotus maksaa myös itse puhelun lisäksi.
     
  17. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Tämä keskustelu menee itse varsinaisen topicin ohi - pahoittelut, mikäli sain sen aikaiseksi omalla kevennykseksi tarkoitetulla p.s. -kommentillani. Jatketaan keskustelua jossakin Saunalahtea koskevassa threadissä.

    Asiakaspalvelu (09) 4243 0700 (avoinna joka päivä ympäri vuorokauden). Asiakaspalveluun soittaminen on maksutonta soitettaessa Saunalahden liittymästä. Muista liittymistä soittaminen maksaa normaalin paikallis- tai matkapuhelinmaksun. Jonottamisesta peritään sama maksu kuin muustakin puhelusta.

    T: Panu.
     
  18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Joskus voi joutua soittamaan muusta liittymästä, jolloin asian hoitamisesta voi syntä muutaman euron kulut. Mikä ei mielestäni kuulu asiakkaalle, jos kyseessä operaattorin "ongelma"
     
  19. Erkkimerkki

    Liittynyt:
    22/1/03
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Kuitenkin Panu, sinun tekstisi on jo suoraa mainostekstiä. Muiden en ole ihan vastaaviin nähnyt sortuvan. Vai voitko toisin esittää?
     
  20. Guest Vieras

    Mutta tämähän koskee kaikkia operaattoreita Soneraa lukuunottamatta? Soneralla ainoa 0800-aspa?
     

Jaa tämä viestiketju