1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Saunalahti ja kytkypuhelin Motorola E770

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Mauski, 1/5/07.

  1. Mauski Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/4/04
    Viestit:
    672
    Tykkäykset:
    65
    Viime heinäkuussa hommasin itselleni Motorolan E770 kytkypuhelimen sekä siihen pikkuKolmonen liittymän.
    Heti muutaman päivän kuluttua huomasin, ettei puhelin toimi niinkuin pitäisi. Soitettaessa tai vastaanotettaessa puheluita, puhelin raikaa, vinkuu kuin teepannu konsanaan, ja todella äänekkäästi. Soitin Saunalahden asiakaspalveluun ja he sanoivat että puhelin pitää viedä tutkittavaksi ElisaShopittiin. Kiikutin puhelimen Elisalle ja myyjä kehotti vaihtamaan sim-kortin, vika oli tod näk siinä. Kortti vaihdettiin mutta vika esiintyi edelleen. Vein puhelimen huoltoon, missä se muutaman viikon oltua tuli takaisin,eivät huollossa havainneet vikaa, päivittivät ohjelmiston. Sanoivat että vika saattaa johtua operaattorista. No, tuumailin, että ehkä niin ja lähdin tyytyväisenä kotiin. Kunnes taas parin päivän käytön jälkeen huomasin saman vian. Eikun takaisin viemään puhelin huoltoon. Sama juttu, laite tuli takaisin huoltamattomana, eivät taaskaan havainneet vikaa testeistä huolimatta.
    Taas viikon verran ehdin luuria käyttää, kun vika taas ilmoitteli itsestään. Vein puhelimen jälleen huoltoon JO kolmannen kerran ja parin viikon päästä se tulikin takaisin, jälleen huoltamattomana. Huollossa jopa sanottiin kun kyselin että mikä on homman nimi, että puhelimen sisukset vaihdetaan, nyt tässä vaan odotellaan osia. Yllättäen mitään ei kuitenkaan tehty vaan luuri TOSIAAN tuli samanlaisena takaisin kuin se sinne menikin.Tällä kertaa huolto sanoi, että pitäisi ottaa itse yhteys motorolalle ja kysyä heiltä neuvoa. Soittelin paikkaan jos toiseen. Motorolalla eivät osanneet sanoa muuta kuin että anna huoltopaikkaan tarkka vikakuvaus ja pla pla pla. Tänä aikana kun puhelinta pystyin käyttämään, olin testannut sitä Helsingissä, Heinolassa ja Kouvolassa. Sama vinkuminen aina välillä toistui. Paikasta tai ajasta riippumatta. Otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja he lähtivät asiaa ajamaan. Reklamaation tein Saunalahdelle ja sen käsittely vei heiltä uskomattomat 5 viikkoa. Tuloksetta. Heidän mielestään vika oli minun, lyhyesti sanottuna en osaa käyttää puhelinta oikein. Reklamaatio Motorolalle toi parin viikon odottelun jälkeen tuliterän luurin. Sen verran alkoi nakertamaan moinen, että vaihdoin liittymää. Ensin oli tarkoituksena käyttää Motossa soneran korttia, mutta se tietysti oli sim-lukittu ja näin ollen siinä ei toimi kuin Saunalahden ja Elisan sim-kortit. Myöskään Saunalahdelle ei käynyt, että olisin kerralla maksanut kytkypaketin ja he olisivat antaneet minun käyttää toista sim-korttia puhelimessa. Tuli vielä edestakaisten turhien ajojen ja vikaselvittelyiden lisäksi uuden luurin osto.
    Nyt mukana kulkee Nokia N70 music edition ja soneran sim.
    Täytyy kyllä sanoa, ettei ole mitään ongelmia ollut koko aikana, kun niitä oli Saunalahden kanssa vajaan puolen vuoden aikana kasapäin!!!

    Harkitkaa hyvät ihmiset kunnolla ennenkuin alatte kytkypakettia väsäämään ja kenen kanssa!!!!

    ps. Tässä odotellaan kuluttajalautakunnan päätöstä Saunalahden ja minun välisestä epäselvyydestä. Toivotaan pikaista asian ratkaisua!!
     
  2. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Saunalahdella on mahdollista vaihtaa puhelinta kesken sopimuskauden. Puhelimien SIM-lukituksesta on kerrottu sopimuksen tekohetkellä. Mikäli oikein ymmärsin, niin nykyisin käytössäsi on Soneralta hankittu kytkypuhelin. Mikäli näin on, niin myöskin nykyisin käytössäsi oleva puhelin on SIM-lukittu (jopa huomattavasti voimakkaammin kuin yksikään Saunalahden toimittama puhelin).

    Puhelimen valmistaja vastaa puhelimen huollosta ja takuusta, kuten tässäkin tapauksessa toimittiin. Ikävä kyllä osassa tapauksista huolto kestää kaikilla valmistajilla kohtuullisen pitkään, mikäli vika on vaikeasti paikallistettavissa / esiintyy ainoastaan aika ajoittain.

    / Panu.
     
  3. Mauski Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/4/04
    Viestit:
    672
    Tykkäykset:
    65
    saunalahti ja kytkypuhelin

    Nopea vastaus....

    Ei ole kytkypuhelin, eikä ihan heti moista tule toistamiseen.
    Juu, olisi saanut vaihtaa, maksamalla ensin vanhan ja sitten tehdä uusi sopimus missä ei taas ole järjen hiventäkään. Enkä myöskään tajua sitä, miksei puhelinta olisi voitu maksaa könttäsummana takaisin, jolloin Saunalahti olisi saanut rahansa hiukan etuajassakin ja olisin pysytellyt asiakkaana vielä vuosia.
    Myöskään huoltokertojen aikana ei oltu halukkaita tekemään yhteistyötä vaan juoksutettiin asiakasta paikasta toiseen, ja kieltämättä tuntui, ettei tuen ihmisetkään tienneet mikä oikea menettelytapa on.
    Saunalahti on tehnyt hyvää työtä jo monen vuoden ajan ja keksinyt ideoita mitä muut tekevät vasta nyt perässä, siksi ihmetyttää moinen käytöntä tuon puhelinjupakan tiimoilta noinkin isolta firmalta mitä SL on.
    Se vei asiakkuuteni kyllä lopullisesti, vaikka muuten monikin asia pelasi niinkuin pitää!! Tuskin olen kuitenkaan ensimmäinen ja viimeinen jolla moinen tuuri on ollut...
     
  4. TumeO

    Liittynyt:
    23/2/06
    Viestit:
    12
    Tykkäykset:
    0
    Halvalla ei aina saa hyvää..

    Itsellä on myös kyseinen Motorola, jonka hankin viime vuoden syyskuussa. Ainoa hankintaperuste oli hinta 5 e / kk, ja silloinen alesaunapaketti-liittymä. Tällä puhelimella sain halvimmalla liittymän käyttööni. Puhelimesta maksamani 120 euroa on hankittu liittymällä jo monet kerrat takaisin.

    Kuvaamasi oireet ovat tuttuja ja taitaa olla kyseisen mallin tyyppivika.

    Nokian ja Sony-Eriksonin puhelimilla samalla liittymällä ei vastaavaa ilmene. Tällä lyhyellä kenttäkokeella voin päätellä, ettei omalla kohdallani ole kyse operaattorista.

    Oma Motorola ei ole edes SIM-lukittu.

    Reklamaatioiden käsittelyn hitaus pitää paikkansa. Omani on ollut sisässä kohta kolme viikkoa.

    Itse olen tyytyväinen Saunalahden palveluihin. Toimivat palvelut kilpailukykyiseen hintaan. Aikaisemminhan Saunalahti käytti muistaakseni Soneran verkkoa eikä eroa itselläni ole havainnut Elisan verkkoon siirtymisen jälkeen. Saunalahdellahan ei ole omaa verkkoa, joten verkon toimivuus on pitkälti kiinni Elisan toimista.

    Sopimukset ovat sopimuksia ja jos yhdelle joustat SIM-lukituksen purussa, sen jälkeen muut voivat vedota sinun tapaukseesi.

    Kokemusta on Sonerasta, Elisasta, Kolumbuksesta, Dna:sta, Radiolinjasta, Jippiista..
     
  5. jam

    Liittynyt:
    21/1/03
    Viestit:
    77
    Tykkäykset:
    0
    Eikö kuitenkin tuotteen myyjä viimmekädessä vastaa tuotteessa olevista vioista kuluttajasuojalain mukaisesti, eikä tätä vastuuta voida siirtää edes erillisellä sopimuksella tuotteen valmistajalle/maahantuojalle tai muulle kolmannelle osapuolelle?
     
  6. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25624
    Tykkäykset:
    4675
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    ... tuotteen valmistaja.
     
  7. irritus

    irritus Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    1596
    Tykkäykset:
    202
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Eräällä kaverilla Motorolan äänessä ei ole moittimista, mutta kamera ei aina toimi. Useimmiten laukaisinta painettaessa näytölle rävähtää ruksi ja teksti "Picture capture failed." Joskus harvoin se saattaa ottaa kuvan. Silloinkin tiedosto voi olla rikki eikä katselussa näy kuin epämääräistä viivoitusta.

    Koska kännykän kameralla ei toimiessaankaan oikeasti tee yhtään mitään, ei kaverille ole edes tullut mieleenkään viedä kalikkaa huoltoon tuon takia. Tiedä vaikka jos se tulisi huollosta entistä rikkinäisempänä takaisin. Tuolla yksilöllä kun sentään voi kuitenkin puhua...
     
  8. Ryp

    Liittynyt:
    20/1/03
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Klassikko esimerkki miten tavaran myyjä yrittää luistaa vastuustaan.
    Herra Lehdelle muistutukseksi --> http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=6541&id=6541&mode=readdoc
    sekä
    http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=3780

    Lyhyesti: Myyjä vastaa myymästään tuotteesta, ostajalle on korvattava korjauksesta tai vaihdosta aiheutuneet kustannukset ja virheen oikaisu on tapahduttava kohtuullisessa ajassa.

    Ryp
     

Jaa tämä viestiketju