1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti ja GPRS 20

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja karkka, 14/8/05.

1. karkka

Tykkäykset:
    2
    Onko tosiaan niin ettei käytetyn gprs datan määrää näy millään? Oma.saunalahden puhe-erittelyssä ei näy datamääriä ollenkaan vaan ainoastaan sen milloin gprs:ää on käytetty ja että se kuuluu vielä gprs20 palveluun. Onko saunalahdella edes mitään varoitussysteemiä vrt. Soneran varoitusviesti kun yli 80% datasta on käytetty?

t: Karkka

2. aimo Vieras

Näkyyhän siinä siirretyn datan hinta, ja siitä voi laskea datamääränkin...

3. karkka

Tykkäykset:
    2
    Ei, vaan oma.saunalahdessa näkyy rivin kuuluvan gprs20 pakettiin mutta sekä hintatiedot, aikatiedot että datatiedot ovat joko nollia tai tyhjiä. Kerrotko mistä minä silloin pystyn näkemään siirretyn datan määrän?

4. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Tuota kaipailisin itsekkin. Minulla oli pari viikkoa GPRS20 -palvelu, jonka jälkeen vaihdoin sen GPRS+ -palveluun, kun puhelimen login mukaan rupes 20Mb lähenemään. Nyt tosiaan ei saa mistään tietoon, että paljonko on kulunut, joten pistin mailia asiakaspalveluun...

5. Panda Vieras

Aika hölmöä, kyllähän sen saunan täytyy se tiedonsiirtomäärä tietää, jos kerran sanoo sen kuuluvan pakettiin? :D

6. SilentPoet

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Corby Pro & Elisa
    Minulla on ollut gprs+ käytössä jo viime vuoden syyskuulta alkaen.
    Aluksi palvelussa näkyi rivi "gprs+ sisältyvä data" jonka kaikki rivit näyttivät nollaa. Jos datamäärä ylittyi, niin viimeisen käyttöpäivän jälkeiset rivit näyttivät laskutetun datamäärän. Tai näin ainakin piti olla.

Palvelu ei kuitenkaan toiminut oikein, koska olin tilannut palvelun 18. päivä ja oma "ilmainen" datani meni laskurin mukaan siten, että se alkoi 1. päivä ja olisi loppunut jo 18. päivä. No en sinänsä välittänyt tuosta, koska laskussa määrä oli aina oikein. Pari kuukautta sitten kyllästyin tuohon virheelliseen ilmoitukseen ja soitin saunalahdelle asiasta. Puhelun jälkeen minulla näkyi jonkun aikaa siirretyn datan määrä (kB) kuten sen mielestäni pitäisikin näyttää. Sen jälkeen on näkynyt vain hintatieto, eli tuosta on pitänyt itse laskea siirretty data hintatiedon avulla.

Tuossa asiassa Saunalahdella olisi kyllä selvästi petrattavaa. Itse pidin Soneran palvelunhallinnasta olleesta laskurista, joka näytti määrän.

7. wit_

Tykkäykset:
    0

ei sitä taida tosiaan sieltä oma.saunalahdesta näkyä, mutta eikös kaikissa gprs-puhelimissa kuitenkin olen siirretyn datan mittari?
    Itse seurailen ainakin sillä.....

ei yksinkertaisesta asiasta tarvitse tehdä liian monimutkaista ;)

helpompaa se on vilkaista puhelimen valikosta kuin mennä netistä surffaamaan.

8. egidi

Tykkäykset:
    0
    Aspaan soittamalla sen saa selville, jos saa. Itselle napsahti viimeiseen sauniksen laskuun 5e hyvitys hyvitysautomaatista, kun aspa ei osannut sanoa paljonko olin käyttänyt.

Jännityksellä odotankin millainen tuo viimeinen lasku on, kun edellisessä oli gprs:n osalta yli 8e:n virhe, jonka toki aspa korjas lähettämällä uuden laskun. Oon whinettäny asiasta sl:n palstalla, joten siitä ei sen enempää :)

9. karkka

Tykkäykset:
    2
    Mulla vaihtui puhelin kesken enkä tietenkään ottanut vanhasta puhelimesta ylös siirrettyä datamäärää. Joskus joku saattaa myös haluta käyttää simmiä useammassa puhelimessa tai useampaa dataliittymää samassa puhelimessa (esim. 2x 100MB datapakettia). Silloin datamäärän seuraaminen on jokseenkin mahdotonta.

Kyllä mun mielestä palveluntarjoajan pitää pystyä asiakkaalle se käytetty datamäärä ilmoittamaan vähintäänkin päivän parin viiveellä.

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tästäkin ongelmasta selviää vaihtamalla operaattoria ellei väen väkisin halua auttaa majakkaa loistamaan entistäkin kirkkaammin...

On se jännä kun Sauniksen asiakkaat ovat ensimmäisenä ehdottomassa operaattorin vaihtoa jos joku valittaa kalliista hinnoista (vaikka vanhalla operaattorilla olisi suunnilleen vastaava liittymä), mutta sitten itse kitkuttelevat kaikenlaista puutteellisten palveluiden parissa. ;)

P.S. Yllä oleva teksti on kirjoitettu huumoripohjalta, ottakaa se sellaisena (ei mitään periaatteellista Saunalahtea tai sen käyttäjiä kohtaan.)

11. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samaa ihmettelen minäkin... edelleen. Kauhea jupina päällä koko ajan, kun homma ei toimi operaattorilla A... mutta kuitenkaan ei olla valmiita vaihtamaan operaattoria vaan jatketaan sitä jupinaa ja mutinaa. Eli eipä siinä voi silloin syyttää kuin sitä kaveria, joka aamulla väsyneenä katsoo vessan peilistä takaisin :))

12. karkka

Tykkäykset:
    2
    Täytyyhän Saunalahdelle ensin antaa mahdollisuus korjata asia ennen kuin vaihtaa operaattoria.

PS. Laitoin asiasta kyselyn myös Saunalahden omalle foorumille.

13. karkka

Tykkäykset:
    2
    Tänään sain Saunalahdelta tekstiviestin siirtymisestä Elisan verkkoon. Kun soitin asiakaspalveluun, sanoivat voivansa siirtää verkonvaihtoa, mutta kohta (2 viikon päästä) kuulemma kaikki liittymät ovat joka tapauksessa Elisan verkossa. Eli asiakaspalvelun mukaan parin viikon sisällä kaikki liittymät vaihtuvat Elisan verkkoon.

14. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Kannattaa tosiaan valita omaan käyttöönsä se paras sekä toimivin operaattori. Palveluiden hinnoissakaan ei juuri nykypäivänä ole eroja, laadussa on suuriakin eroja...

15. Guest Vieras

Näin on. Suurimmat erot todellakin on laadussa. Mutta jokainen tarpeidensa mukaan.

16. karkka

Tykkäykset:
    2
    Tänään Panu lupasi seurantasysteemin olevan työn alla. Jään siis hetkeksi odottelemaan.

17. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    :) Työn alla on varmasti aika monta muutakin juttua ;)

18. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Meinasin sanoa samaa... ;)

19. karkka

Tykkäykset:
    2
    Saas nähdä. Voi olla, että siirrän liittymän joka tapauksessa pois nyt kun kaikki SL:n liittymät siirtyvät Elisan verkkoon.

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Lopullisessa "paperilaskussahan" on tuo datamäärä, sitä voi sitten verrata puhelimen laskuriin. Ymmärtääkseni Saunis on aina mukisematta uskonut asiakkaan ilmoittamaa määrää ja korjannut tarvittaessa laskua.
    Tietty, että tämä toiminta aiheuttaa asiakkaalle hieman turhaa työtä, mutta useimpien operaattorien laskutusta näyttäisi olevan tarpellista seurata...

Jaa tämä viestiketju