1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti saunalahti huijasi minua YHYHYYY! kannattaa lukea!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja --kusetettu--, 20/4/06.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. --kusetettu--

    Liittynyt:
    20/4/06
    Viestit:
    30
    Tykkäykset:
    0
    TEKSTI ON PITKÄ, MUTTA LUKEMISEN ARVOINEN!!


    Päätimpä ottaa saunalahdelta gsm liittymän johonka se dataetu lisäpalvelu. Menin paikalliseen saunalahden liikkeeseen jossa sanoin, että avaan uuden liittymän ja siihen sen 10€/kk maksavan datapalvelun. Myyjä teki työtä käskettyä, hetken päästä homma oli hoidettu ja hän antoi minulle sim kortin ja yhden a4 paperin jossa oli liittymästä sopimus sekä liittymän käyttöohjeen.

    Meni kolmisen viikkoa aikaa liittymän otosta, kunnes kuulin jostain että ko dataetu palvelu on vuoden sopimuksella. Tätähän minä sitten ihmettelin ja soitin saunalahdelle asiaa tiedustellen. Näin todellakin oli, vaikkakaan minulle ei missään vaiheessa ollut liittymää otettaessa asiasta mitenkään mainittu. Sitouttamisesta ei ollut sanaakaan sopimuspaperissa. Saunalahdella oli asiaan yksi vastaus "voit tehdä kirjallisen reklamaation" (mikä vitun reklamaatio, kyllähän semmosen pitäis sähköpostilla sujua tänä päivänä.. hyvin menee mobiilioperaattorilla kun paperilla pitää hoitaa asiat). Olivat kuulemma lähettäneet kotiin liittymän avattua paperit, joissa on sanottu olevan kahden viikon "peruutus" aika, tälläsiä papereita en ole ikinä nähnyt, joten vaikea sanoa onko tullut perille vai mennyt roskiin muiden mainoksilta näyttävien lappujen kanssa.

    Tästä en sitten tehnyt reklamaaatiota, vaan suoraan kuluttaja-asiamiehelle selvityspyynnön ko toimintatavasta sitouttaa salaa asiakkaita. Hän selvitti asian ja väärinhän se oli, kertoi että asia on huomioitu kuluttajavirastossa. Se riitti minulle, eiköhän saunalahti jossain vaiheessa saisi vähän kylmää suihkua.

    En vielä tässä vaiheessa päässyt pesemään kusen makua suustani, sillä dataedussa oli 3G ominaisuus ja aloin sitä kokeilemaan. Muuten hyvä mutta ei pysy yhteys pystyssä mitenkään. Hetken toimii kunnes hyppää 2G verkkoon joilloin katkeaa kaikki liikenne. Tästä tein sitten ilmoituksen saunalahden webbisivun kautta ja jäin odottelemaan. Meni pari päivää, kunnes minulle soitettiin ja joku saunalahdelta väitti kivenkovaan että pitäisi 3G kuulua. Mutta kun ei kuulu! Sen selvitin siinä vikailmoituksessakin. Aikoivat laittaa asian eteenpäin Elisalle jonka verkkoa käyttävät. OK ..vaikutti sillä hetkellä että asia menee mappi Ö:n alle ja se siitä. Tästä kului noin viikon verran kunnes elisan asentaja soitti ja oli tekemässä aluuella mittauksia. Mittasi lähimaaston ja tuli vielä sisällekin mittaamaan kuuluvuudet, ja näinhän se oli että 3G verkko oli liian heikko jolloin puhelin hyppää automaatttisesti 2G verkkoon. OK, jotenkin näin se tekikin mutta lohtua tuo tieto sinänsä ei tuonut. Asentaja mittaili kovasti ja moneen kertaan, ja kirjoitti kaikki ylös (asentajalle kiitettävä arvosana toiminnasta). Kun mittailu oli ohi hän sanoi laittavansa raporttia eteenpäin. Tässä vaiheessa kaikki vaikutti toiveikkaalta, oli fiiliset "jos sittenkin se joskus toimisi".

    Useamman viikon hiljaisuuden jälkeen tuli soitto saunalahdelta, teknisen asiakaspalvelun edustaja ilmoitti että ongelma on tiedossa mutta sille ei mitään voida tehdä. Selitti, että kuuluvuuden nostaminen tulisi kohtuuttoman kalliiksi eikä sitä näin ollen toteuteta. Ihmettelin että mitenkä näin voi olla, sillä kuitenkin elisan kuuluvuuskartan mukaan aluuella pitäisi kuullua 3G verkko täydellisesti. Tähän hän voivotteli niitä näitä ja sanoi ettei se toimi Helsingissäkään kunnolla vaikka pitäisi. Eli siis myyvät ihmisille harhakuvia, kartan mukaan pitäisi toimia mutta käytännössä ei toimi eikä asialle tehdä mitään kun maksaa! Asiakaspalvelun edustaja sitten ehdotti, että voisimme purkaa sopimuksen, no eihän se käy päinsä sillä liittymällä on edelleenkin käyttötarve. Ehdotin että operaattori antaisi minulle jonkinmoisen alennuksen kuukausimaksuista kun kerran palvelu ei toimi siten miten pitäisi. Sehän ei tietenkään saunalahdelle sopinut, syyksi sanoi että dataetu on muutenkin niin edullinen palvelu. Öö, mitähän sillä on väliä mitä palvelu maksaa kun kerran siihen hintaan sitä myyvät. Täytyisihän palvelun toimia siten miten on sovittu. Jälleen kerran minua neuvottiin tekemään kirjallinen reklamaatio !

    Eli tilanne on nyt tämä, otin liittymän jonka pitkästä (vuoden) sitovuudesta ei kerrottu, ei annettu sopimusehtoja joissa ehkä olisi asiasta jotain lukenut eikä myöskään allekirjoitetussa sopimuksessa asiasta mitään puhuttu. Tätä sopimuksen sitovuutta kun kysyin niin kuulemma on täysin sitova (saunalahden mielestä) ja en pääse siitä eroon mitenkään muuten kuin maksamalla laskut. JAHAS.

    Ja sitten tämä surkuhupaisa 3G, minulle myytiin salaa vuodeksi sitova liittymä jossa 3G datapalvelu. Elisan kuuluvuuskartan mukaan kuuluvuus olisi täydellinen kotiosoitteessani erään kaupungin keskusta-alueella. Näin ei kuitenkaan ollut, oletin heti että tästä tulee jotain hyvitystä. No ei tietenkään tule, onhan se muutenkin niin halpa, että pitäisi olla tyytyväinen siihen kun toimimattomanakin. Jälleen kerran neuvottiin tekemään reklamaatio.

    NYTPÄ kysynkin, oiskos joku viisas valmis neuvomaan minua tekemään näitä mystisia reklamaatiota ? HELP PLEASE.. tai voisinhan lähettää paketissa kilon paskaa ja laittaa siihen 120€:n laskun mukaan, samaahan he minulle möivät. Vuodessa tuo toimimaton 3G palvelu maksaa 120€ ja tyytyväinenkin pitäisi olla. Tokihan nyt tuntuu käsittämättömän hienolta olla tuoreimmassa tekniikassa kiinni.


    (ja tämä teksti pitää muuten täysin paikkansa!)
     
  2. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    just joo...
     
  3. juppelis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    5/9/02
    Viestit:
    5460
    Tykkäykset:
    9
    Ensin valitat, että ei saa sopimusta purettua. Sitten, kun saisit tuon purettua niin valitat siitäkin :)
     
  4. --kusetettu--

    Liittynyt:
    20/4/06
    Viestit:
    30
    Tykkäykset:
    0
    Ei ihan näin, se alkuperäinen valitus kuluttaja-asiamiehelle koski liittymän tapaa sitouttaa asiakas. Liittymä on edelleen käytössä, enkä siitä ole halunnut eroon. Mutta se sitoutus olisi mielestäni pitänyt purkaa. Toivottavasti selvensi. Tuossa alkuperäisessä tekstissä on siis kaksi eri keissiä mutta tuli yhteen juttuun kun kerran samaa firmaa ja sen toimintaa koskevat.
     
  5. lost-soul

    Liittynyt:
    2/8/05
    Viestit:
    224
    Tykkäykset:
    0
    Myyjä tosiaan teki työtä käskettynä. Ainakin tekstin mukaan kuulostat siltä, että tiedät mitä olet halunnut ja olet ollut tietoinen vuoden sitovuudesta

    Aika normaali toimenpide mielestäni. Viralliset toimet tunnutaan edelleen hoitaa lopullisesti paperilla.

    Kannattaisikohan sitä postia vähän kattoa ;)
    Suuri valitus operaattorin toimista vaikka itse ei ole tarkistanut saamiaan papereita.

    Teki oikein mieli katsoa tuota karttaa ja siellähän lukee tietoa noista katveista ja syistä katveisiin.


    Missä tuossa sopimuksessa on 3G palvelu? Jos todellaan viittaat tuohon 10€/kk, niin kyllä se toimii ihan tavallisena data-palveluna. Itse en ainakaan liittymää ottaessa nähnyt yhtään erikoisempaa palvelua Saunalahdelta 3G puhelimiin.

    Ei näytä hirveän paikkaansa pitävältä ;)

    Ja eikös Saunalahdelta löydy jokin muu datapaketti, mikä ei sido vuodeksi ja on tietenkin kalliimpi. Uskoisin että he voivat mielellään vaihtaa tuollaiseen tuon sinun datapaketin. Ja sen voin suoraan sanoa, että et tule mitenkään saamaan alennuksia kk-maksuista.
     
  6. poppah

    poppah

    Liittynyt:
    4/2/03
    Viestit:
    549
    Tykkäykset:
    0
    Se datapaketti on 128kbs.

    3g/umts = 384kbs.
     
  7. --kusetettu--

    Liittynyt:
    20/4/06
    Viestit:
    30
    Tykkäykset:
    0
    -Nyt nämä lainaukset menee varmastikin sekaisin, mutta yritän vielä selventää. dataedusta tiesin nimen ja hinnan, eikä myyjä erityisehdoista sanonut mitään eikä antanut dokumenttia.

    -Juu valitettavastikin paperilla, mutta edelleenkin se tuntuu vittuilulta ja keinolta karsia todellisia ilmoituksia KUN MINÄ EN AINAKAAN OSAA MOISTA TEHDÄ

    -Sinänsä ihan sama mitä saunalahti minulle lähetti postissa, sillä kuluttaja-asiamieskin oli tästä sitä mieltä "ettei varsinaisia sopimusehtoja voida näin jälkikäteen toimittaa ja olettaa että asiakas hyväksyy ne tekemättä mitään, eihän näin tiedetä sitä onko niitä hyväksytty tai mitenkään noteerattu. Vuoden sitouttaminen on niin merkittävä poikkeuma tavallisen kännykkäliittymän ehdoista että se olisi täytynyt käydä selväksi SOPIMUSPAPERISTA johon on nimet laitettu" <-tuossa siis "":ssa kotikaupunkinkini kuluttaja-asiamiehen mielipidettä, sanamuodon voin muistaa väärin mutta sisältö pitää paikkansa.

    -katveita en kartalta muista, mutta sen muistan että koko kotikaupunkini on totaalisen täydelliseksi täydelliseksi merkattu 3G kuuluvuudeltaan, asuinalueita myöden (joita en ole tosin mitenkään testannut, tiedän vain että himassa ei pitelitä vaikka pitäis)

    -nimen omaan se 10€/kk, ja kyllä siihen 3G data sisältyy=) .. ja käyttäisinkin jos vain olisi verkon kuuluvuus luvatulla tasolla.

    -ei näytä pitävän paikkaansa? sinähän sen näköjään tiedät mitenkä on tapahtuma edennyt. Juu on muistaakseni, ja olisin varmasti vertaillut kalliimpaa vaihtoehtona mikäli tuo vuoden sitouttaminen olisi jossain vaiheessa tehty sopimuksen luomisen yhteydessä selväksi.
     
  8. --kusetettu--

    Liittynyt:
    20/4/06
    Viestit:
    30
    Tykkäykset:
    0
    Avasin liittymän helmikuun lopulla joten eikös siitä pitäis periaatteessa irrota se 1M, jostain luin että tekivät jonkinmoisen 3G päivityksen.. mut siis anyway ei ole rajoitusta tossa liittymässä.
     
  9. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ihan sivuhuomautuksena: ei kirjallinen tarkoita välttämättä paperista kirjettä. Myös sähköposti on kirjallinen tapa tuottaa sisältöä. Suullinen on taas esimerkiksi puhelimitse.
    En kyllä ymmärrä mikä siinä kirjeen kirjoittamisessa on niin vaikeaa? Etkö ole koskaan kirjettä kirjoittanut? Sisältöhän on varmasti ihan sama kuin jos kirjoittaisit sähköpostin. "Viralliset" muotoilut ei ole välttämättömiä, muttei vaikeita oppia (kirjastosta löytyy varmasti oppikirjoja, varmasti netistäkin ohjeita). Vois ihan muunkin elämän kannalta olla hyvä opetella kirjoittamaan asiakirjeitä.
     
  10. --kusetettu--

    Liittynyt:
    20/4/06
    Viestit:
    30
    Tykkäykset:
    0
    neuvoivat toimittamaan kirjallisen reklamaation kirjeitse(vai oliko se postitse) mutta ihan paperipaperia tarkoitti. No just tuo asiakirjan muoto yms mulla on ihan hämärää, mä olen ainakin pitänyt sitä ihan selvänä että sen on oltava just eikä melkein virallinen ja jokainen tieto oikealla kohdallaan. Mut tosiaan, kuten tohon vähän apua pyysinkin =) ..jos löytyis jostain ns mallikappale niin ois oikein hyvä.
     
  11. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
  12. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    eihän se gesmikään kuulu kaikkialla, vaikka kartta näyttäisi täyttä kuuluvuutta jollekin tietylle alueelle. kartat ovat suurpiirteisiä, ja riippuvat maaston muodoista, sekä vaikka rakennusten sijainnista (rakennukset peilaa signaalia, naapurilla voi olla täydet tolpat, toisella ei). mutta nämähän seikat selviävät kaikkien operaattorien kuuluvuusaluekarttojen lisätiedoista.

    taidat olla kohtuu uusavuton ihminen?

    jos osaat reklamaation kirjoittaa koneella, miksi ihmeessä se ei onnistu käsin? samat sanat ja vielä samaan järjestykseen ne pitää paperillekin kirjoittaa. kai sulta kynä ja paperia löytyy? jos yhtään helpottaa, kirjoita rekkuli ensin koneella, sitten vaikka kopioit tuotoksesi paperille. tai vielä parempaa, jos sulla on tulostin niin printtaa rekkulisi paperille ja nakkaa alle allekirjoitus. postipoika sen kuljettaa perille pienestä maksusta
     
  13. --kusetettu--

    Liittynyt:
    20/4/06
    Viestit:
    30
    Tykkäykset:
    0
  14. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Olipa hauska juttu. Ilmeisesti ihmisille pitää palkata joku taluttamaan ja pitämään kädestä kiinni suorittaessa ihan arkipäiväisiä asioita, kuten liittymän avaaminen, tiedon hankkiminen ja postin lukeminen. No, sattuuhan sitä.

    Reklamaatio on valitus. Kirjoitat siis siististi paperille mitä on tapahtunut, miksi et ole siihen tyytyväinen ja mitä vaaditu hyvitykseksi. Kirjoitat sen asiallisesti koska muuten kukaan ei suhtaudu siihen kovinkaan vakavasti. Sitten toimitat paperin perille, jätän oman mielikuvituksen varaan kuinka se tapahtuu.

    Kuluttajaviranomaisilta saa lähinnä osaaottavia lausuntoja, jos ei ole edes yrittänyt hoitaa asiaa operaattorin kanssa ensin itse. Kirjallinen reklamaatio on hyvä tapa karsia tyhjänpäiväisimmät höpöhöpö-valituksia tekevät tyypit, koska se edellyttää yleensäkään jonkinlaisen vaivan näkemistä. Samoin siinä pysyy asiat hyvin ylhäällä sen aikaa kun tilannetta tutkitaan, se kun useimmiten vaatii vähän tarkempaakin perehtymistä kuin asiakkaan näkemyksen kuulemista. Valittaja tietysti kimpoilee seinille kun "ei ole saanut toimitusehtoja", mutta mitä operaattorin pitäisi tehdä jos kerran postissa on pistetty tulemaan mutta asiakas ei ole vaivautunut lukemaan postiaan? Ei se ole enää yksiselitteisesti tässä vaiheessa operaattorin korvausvelvollisuuden piirissä jos asiakas ei ymmärrä yhteenvedon saatuaankaan (tosin hävittänyt lukematta?) mihin on itsensä sitonut.

    Onnea reklamaatiollesi, ehkä pieni itseilmaisun kehittäminen saattaa olla paikallaan ennen tuon reklamaation laatimista. Muista pitää myös vaatimuksesi jossain järkevässä mittakaavassa, jos olet ilmiselvästi pelkkää tappiota tuottava yksittäinen asiakas niin tuskimpa operaattori lähtee rahoittamaan jotain monen tuhannen euron signaalivahvistinta tai kääntelemään alueen antenneja heikentäen 25 muun talouden kenttää jotta sinä saisit rauhassa surffailla "tuottavalla" liittymälläsi. Toki saa kysyä, mutta kannattaa ehkä varautua siihen että välttämättä aina vaatimuksiaan ei saa läpi.
     
  15. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Entäs myyjän vastuu? Eikö myyjän olisi pitänyt kertoa tästä 12kk sitouttamisesta, ja eikö näissä enään allekirjoiteta mitään sopimuspaperia, jossa tuo ehto on mainittu? Pahasti epäilen että myyjän kontolle tämä lankeaa.

    Toi 3g juttu toki on huvittava, apinaa koijataan.
     
  16. --kusetettu--

    Liittynyt:
    20/4/06
    Viestit:
    30
    Tykkäykset:
    0
    GSM:n kanssa ei ole moista kuuluvuus pelleilyä koskaan tullut vastaan joten en ole sitä niin tutkinut, mutta tokihan tuo kartta voitaisiin tehdä siten että läikästään koko suomi 3G:n kuuluvuuden "alle" ja siihen pieni lisärivi että siellä toimii tuolla ei, tai ei sitte sielläkään. JOTAIN RAJAA tommosissa. Mites helvetissä asiakas voi tietää onko nyt myytävä palvelu toteutettavissa jos kerran siellä missä verkko on, ei välttämättä olekkaan verkkoa :D

    Joo kyllä mä ton ihan koneella teen ja printtaan tuhottoman hienolla värilaaserilla, siihen vois pistää kakkakökkäreen kuvan "vesileimaksi" hehheh
     
  17. k Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/12/05
    Viestit:
    1445
    Tykkäykset:
    0
    Tätähän varten sinulle lähetettiinkin kotiin palveluntarjoajan yleiset sopimusehdot ja datapaketin erityisehdot tutustumista varten. Aikaakin annettiin kaksi viikkoa. Tässä kerrot siitä itsekin:
    Tässä kohtaa voidaan lähteä siitä, että ehdot oli sinulle lähetetty ja sinä pistit ne roskiin.

    Kuule, yrityksien ja kuluttajien välisissä sopimuksissa on niin paljon ehtoja, jotka sitovat molempia osapuolia, että niitä varten onkin toimitusehdot. Sinun mielestäsi vuoden sitoutuminen on merkittävä poikkeuma, mutta jonkun toisen mielestä esim. kuukauden irtisanomisaika voi olla merkittävä. Kun ei voikaan päättää sopimusta heti samana päivänä kun rahapula iskee.

    Näin minä näen tämän "kusetuksen" ulkopuolisen silmin ja vuodatuksesi pohjalta:
    1. Sinä tiesit mitä palvelua halusit
    2. Sinä sait sen
    3. Sinulle lähetettiin kotiin toimitus+erityisehtot tutustumista varten
    4. Sinulle annettiin aikaa 2 viikkoa hyväksyä ehdot tai jättää hyväksymättä = peruuttaa sopimus
    5. Sinä heitit sopimukset sisältäneen kuoren roskiin etkä muista/ole varma koko asiasta
    6. Sinä sait kahdelta kolmannelta osapuolelta kommenttia operaattorin toiminnasta: kuluttajaviranomaiselta & Elisan asentajalta.

    Mitä sinä seuraavaksi haluat, mistä haluat reklamoida, haluatko vain purkaa sopimuksen vai saada mahdollisuuden purkaa sopimus milloin itse haluat (=sitoutus pois)? Haluatko kenties operaattorin hyvittävän sinulle datapaketin kk-maksuja "toimimattoman" palvelun takia?

    Tässä faktat:
    1. Elisan 3G-verkossa irtoaa periaatteessa 1M nopeus
    2. Saunalahden Dataedussa irtoaa periaatteessa max 384kpbps nopeus.
    3. Palvelun ei kuitenkaan luvattu toimivan aina 384kbps -nopeudella, vaan operaattorilla on oikeus rajoittaa liittymäkohtaista ja palvelukohtaista nopeutta jopa 64kbps:iin.
    4. Dataedun korvanut Dataetu 128 on puolestaan rajoitettu jopa 128 kbps, ja tarvittaessa 64kbps. Mutta tämä ei koskekaan sinua, koska dataetu otettu helmikuussa.

    Näidenkin faktojen puitteissa et voi ainakaan huonosta 3G verkosta vaatia korvauksia, koska palvelun ei koskaan luvattu toimivan 3G-nopeudella.
     
  18. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    sulla on ilmeisesti vaikea ymmärtää että ei elisa ei sonera voi taata jokaiseen taloon ja siellä jokaiseen huoneeseen täyttä 3G toimivuutta. ja se johtuu tosiaan siitä että ympärillä olevat mahdolliset talot/rakennukset haittaa kuuluvuutta. mikä ihme sulla on tässä niin vaikeaa?

    en tunne saunan palveluita, mutta sen verran itsekin niistä tiedän ettei niitä ilmeisesti mainosteta nimenomaan 3G:n varjolla. mielestäni niitä mainostetaan datapalveluna, ts. tapana laskuttaa tiedonsiirrosta. se että minkä nopeuden asiakas saa, riippuu sitten siitä sijainnista
     
  19. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Tottakai, mutta on aika huono todistaa jälkikäteen sitä mitä liikkeessä on puhuttu. Jos alkuperäinen kirjoittaja on yhtä maltillinen kuuntelemaan kuin avaamaan postiaan, epäilen että hyvinkin selkeä viesti voi mennä viuhahtaen ohi. Tai esittänyt asiansa niin yksioikoisesti että myyjä on kuvitellut tuotteen olevan tuttu juttu ostajalle.

    Yhtälailla GSM-liittymää ja puhelinta ostaessa voitaisiin myös odottaa myyjän kertovan ettei GSM-säteilyn vaaroista ole vielä välttämättä riittävästi tietoa, tästä tulee laskua kotiin ja laskujen maksamattomuus voi johtaa ongelmiin, GSM-puhelinta ei voida pitää virheettömänä tekniikkana eikä ole syytä esim. jättää omaa turvallisuuttaan vain GSM-liittymän ja puhelimen varaan.
     
  20. sipuli

    Liittynyt:
    28/8/04
    Viestit:
    572
    Tykkäykset:
    5
    Jos osaa plärätä kuuluvuuskarttaa, pitää osata lukea myös reunahuomautukset: http://map3.centroid.fi/elisapeitto/mapa.php

    Itselläni on tilanne ihan sama, asun "punaisella alueella" eli keskellä 3g-aluetta, mutta oikeasti 3g-datayhteyttä ei saa sisältä ja dataliikenne ja puhelut pätkivät. Siis itse myin 3g-luurini pois ja data kulkee gprs-luurilla.

    Eli opettele lukemaan postia ja reklamoimaan. Monet laskutkin tulevat kirjeissä, ainakin minulle. Ja itse olen aina asiallisilla soitoilla aspaan ja tarvittaessa sähköpostireklamaatioilla saanut operaattoreilta asiallisen kompensaation.

    Sinulla lienee aihetta reklamoida alkuperäisestä myyntitapahtumasta vaikka kertomuksesi perusteella myyjä varmaan oletti että tiedät mitä ostat. Mutta muuten kannattaa miettiä, olivatko odotuksesi realistisia, ja petyitkö siihen että omat odotuksesi eivät toteutuneet. Toki itse odotin 3g-verkolta ihan muuta suorituskykyä, mutta onhan se tiedossa kun lukee ihan julkista materiaalia että 3g:n kuuluvuus on ihan kökkö jos välissä on vaikkapa perus-seinä.
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju