1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti GSM vs. Kolumbus KK

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja simopot, 19/4/04.

1. simopot

Tykkäykset:
    0
    Kummassakaan liittymässä ei ole kuukausimaksua, puhelut ja tekstiviestit ovat tasan samanhintaisia ja GPRS-käyttö maksaa molemmissa 1,5e/Mt.
    Kumpi on parempi? Vai onko näissä mitään eroja?

Saunalahti tuntuisi paremmalta, koska sen käyttämä Soneran verkko lienee luotettavampi/kattavampi. Tai sitten ei.

Hinnat:
    -Saunalahti GSM
    -Kolumbus KK

2. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Toinen topic samasta aiheesta jo tämän päivän aikana... Noh, vastailet itse kysymyksiisi. Eli Saunalahti käyttä Soneran verkkoa, Kolumbus Radiolinjan. Toinen on jossain parempi, toinen taas muualla parempi.

Saunalahdella on ollut vähän laskutussekoilua, mutta kolumbus on niin uusi operaattori että sielläkin voi tulla vaikka mitä esille. Tai sitten ei.

Kukaan ei oikein vielä tiedä kumpi noista on parempi.

Ps. mahdollista myös että saunalahti siirtyy Rl verkkoon, siitä oma spekulointithreadi.

3. macko

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Htc Legend - Saunalahti
    Minä olen ainaki 100% tyytyväinen tähän saunalahteen, mitään ongelmia ei ole ollut. Kolumbuksesta en tiedä ku on nii uus vielä

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Eiköhän Kolumbuksella pelaa hommat yhtä hyvin kuin yleensäkin on Elisalla tapana.

5. simopot

Tykkäykset:
    0
    Arvasinkin, että ei tämmöiseen kysymykseen voi saada vastausta.
    Mutta, jos joku voisi kertoa GPRS-yhteyden toimivuudesta/luotettavuudesta Kolumbuksella (Elisa) ja Saunalahdella (Telia-Sonera).

6. SilentPoet

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Corby Pro & Elisa
    Elisan gprs:stä en osaa sanoa, mutta uskoisin sen pelittävän ihan yhtä hyvin kuin Sonerankin. Itselläni on kokemusta Soneran gprs:stä (Saunalahti & Sonera/Active Data) eikä ole mitään valittamista, joskus kun käytin vielä wapia aktiivisesti oli välillä jotain häikkää, mutta todella harvoin, viimeiseen kuukauteen ei ole minun muistikuvani mukaan ollut mitään ongelmia ja pidemmälle en sitten muistakaan :)

7. simopot

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia vastauksista. Otan varmaankin Saunalahden, vaikka tuskin tuo Kolumbuskaan huono olisi.

8. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Ei ole huono, käytän sitä tällä hetkellä ja hyvin on toiminut (sekä liittymä että gprs-palvelu).

9. el_ucca

Tykkäykset:
    0
    Kolumbuksellahan saa puhua elokuun loppuun asti liittymän väliset puhelut ilmaiseksi, liittymätyypistä riippumatta.

10. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on 3v kokemus ent. Radiolinjan GPRS:stä ja nyt 6kk kokemus Soneran GPRS:stä. Tämä kokemuksen perusteella ainakin pääkaupunkiseudulla Radiolinjan GPRS on toiminut ehdottomasti luotettavammin. Käytin GPRS:ää melko paljon ja Radiolinjan kanssa ei ollut viimeisten vuosien kanssa mitään ongelmia. Alkuvaiheessa joitakin ongelmia esiintyi. Soneralla on esiintynyt ilmeisesti WAP-GW ongelmia toistuvasti. Itse GPRS-siirtotie on Sonerallakin toiminut hyvin.

Mitä itse liittymiin tulee niin valitsisin ehdottomasti Kolumbuksen, koska Elisa on laskutuskysymyksissä todistanut toimivansa luotettavammin kuin Saunalahti yleensä ja Kolumbus käyttänee Elisan normaalia laskutuskoneistoa. Mikään ei voi v****taa enemmän kuin laskuista tappelu operaattorin kanssa. Tällä foorumilla on Saunalahden laskutusta kritisoitu todennäköisesti joka päivä.

11. Suomen Huippu Vieras

No ei se ainakaan luotettavampi ole! Wäppäily GPRS:n kautta niillä ainakin on pätkinyt jo viikkoja. Teknisen asiakaspalvelun mukaan "wap-yhteysongelma on tiedossamme ja sitä tutkitaan edelleen".

Muistuu mieleen myös joskus tapahtunut Soneran verkon pimentyminen koko Pohjois-Suomessa. Mutta kai Elisallakin on huonot päivänsä.

12. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Molemmilla on kattava verkko, varmista kuuluvuus siellä missä eniten liikut. RadiolinjaElisan verkko lienee nykyään hieman luotettavampi.

Edit: Ulkomaankuuluvuudessa on eroja, Soneralla taitaa olla hiukan enemmän roaming-sopimuksia. Kolumbuksella voit taas valita kahdesta eri hinnoittelumallista ulkomailla, Soneran verkon liittymillä on pakkotasahintasysteemi.

13. jtG

Tykkäykset:
    0
    Minä valitsin Kolumbuksen. Tai no, saas nähdä tuleeko se koskaan. Vaihdoin nykyisen Elisani siihen, mutta muistinkin sen jälkeen, että liittymä oli avattu pari vuotta sitten kun olin vielä alaikäinen. Minä olen siis vain käyttäjä. Onkohan minulla siis oikeutta tehdä tätä siirtoa? Ainakaan Kolumbukselta ei ole kuulunut mitään, mutta eikai sitä voi olettaakaan koska vasta perjantaina vaihdoin.

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ei ole oikeutta. Siirto palautuu bumerangina takaisin kun tarkastukset tehdään.

Tai ainakin normaalisti näin kävisi. En nyt sitten tiedä miten homma menee kun "siirto" tehdään talon sisällä.

15. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    2pv sitten siirsin 5 liittymä Kolumbukselle, ainakin 1 niistä RL Choice lähti toimimaan seuravana päivänä. Ensin soittelii neiti Elisalta ja varmisti asiansa ja tänään tullut SMS jossa ilmoitettiin että olet nyt Kolumbuksen tariffilla.

Eli Kolumbus = Radiolinja = Elisa :) Ei mitään muuta tähän voi lisätä, verkko toimi kuin toiminnut GPRS on yhtä hyvin toimii ei tarvi edes korttia vaihtaa :)

Toki GPRS Prime Time palvelu ei toimi enää täytyy käydä avamassa uutta liittymä

16. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6

Pitäkö paikansa tämä tarjous ? Miksei kukaan Kolumbuksen aspasta sanonnut mulle mitään kun siirsin heille 5 numeroa?

17. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Kyllä, kaikkien kolumbus-liittymien väliset puhelut ovat maksuttomia 31.8 asti, koskee toukokun loppuun mennessä avattuja liittymiä, max käyttö 1000min/kk. Ei koske heimo-numeroilla soitettuja puheluita, eikä liittymiä joissa saldorajoitus tai muistutus.

18. simopot

Tykkäykset:
    0
    Onko noiden liittymien palveluissa mitään eroa? Saako molemmilla esim. laskuerittelyn netissä? Mitä tuo Saunalahden laskuerittely edes tarkoittaa, onko sama kuin Oma dna:ssa oleva Saldo?

Kyllä kai sekä Soneran että Elisan verkot toimivat hyvin kaupungissa, eri asia sitten jossain Lapin korvessa ;)
    Saunalahti (Sonera) toimii ilmeisesti 130:ssa maassa, monessako Kolumbus (Elisa)?

19. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    http://www.kolumbus.com/img/etusivu_nosto11.gif

Tuossa noin on se "mainosbanneri"-kuva, 0€ puhelut 31.8 asti kolumbuksen liittymien välillä, max 1000 min/kk ja koskee liittymiä jotka on tilattu ennen 31.5.

Miksi kertoisi? Ehkä soittelisit silloin enemmän ilmaisia puheluita -> verkko tukossa :)

20. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Pikaisesti laskin Elisalle 123 maata. Saunalahdella näkee puheluerittelyn netissä, eli puhelukohtaisen tiedon laskusta, Kolumbuksella vastaavaa ei taida olla, en tiedä toimiiko Elisan suoralaskusysteemi kolumbuksella. Kolumbuksella toimii enemmän tekstiviestipalveluita kuin Saunalahdella.

Jaa tämä viestiketju