1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Saunalahti eliitti +Noksu 3120

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Raaka, 5/8/09.

1. Raaka

Tykkäykset:
    0
    Onko kellään muulla ollut tälläistä ongelmaa? Nyt todistetusti kolme viimeisen päivän aikana minulle on yritetty soittaa noin parikymmentä kertaa lankanumerosta, ja soneran kännykkäliittymästä. Puhelut eivät ole tulleet perille puhelimeen asti, ja mistään ei näy, että olisivat vastattuina, vastaamattomina, tai yleensä mitään.

Puhelin on kuulemma hälyttänyt normaalisti, mutta en vain ole vastannut.
    Asiakaspalvelu vastaa tosi hitaasti, joten laitoin tänne foorumille samalla tämän, jos jollain olisi kokemusta asiasta ennestään.

Mukava, jos on jäänyt jotain tärkeitä puheluita tämän takia väliin, kun olen odotellut melkein viikon yhtä tosi tärkeää puhelua, eikä kuulu..

Jos tuli väärälle aluelle, niin modet please, siirtoa:)

2. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen törmännyt jo jonkin aikaa samankaltaiseen ongelmaan. Ongelmana on tosiaan puhelimen pysyminen verkkoon kirjautuneena verkon suunnalta katsottuna. Luulin aluksi erästä ongelmaa kuuluvuuteen liittyvänä, joka kuitenkin toistui yllätävän usein. Ongelmana oli se että mikäli soitti takaisin tiettyyn numeroon, josta oli juuri soitettu, niin verkon mielestä puhelin ei ollut verkossa ja ilmoitus sen mukainen. Kuitenkin hiljattain ongelma oli toisin päin eli minulle päin ei saatu yhteyttä vaikka puhelin oli täydessä kentässä. Aikaisemmin ihmettelin miksi multisimmissä vastaamaton puhelu oli tullut vain toiseen puhelimeen. Sama tapaus toistui myöhemmin, jolloin heräsin ongelmaan.

Jotenkin tuntuu että Saunalahdella on jotain ongelmia pitää puhelimia verkossa. No, tuleehan ne takaisin, kun tiettä aktivointi tehdään puhelimella. Joten olettaisin että ketjun ensimmäisessä tapauksessa käyttäjällä lienee myös multisim. Kun puhelu on tullut niin puhelu on ns. soinut vain tikussa, kun verkon mielestä itse puhelin ei ole verkossa vaikka palkkeja olisi. Todetaan vielä se että puhelimet ovat lukittuna 3g -verkkoon.

No, on minulla ollut sitten sellainenkin ongelma että soitto Saunalahdesta Elisan lankaverkkoon ei ole onnistunut. Toisessa päässä linja on auennut heti ja mitään ei ole kuulunut. Jos on kuulunut niin se on ollut oman puhelimen mikrofonin ääni hiljaisena pienellä viiveellä. Numeron omistaja on kuitenkin sähköpostilla vahvistanut että lankanumero toimii ihan normaalisti.

3. Basu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    A5 (2016)
    Täälläkin on pari kertaa käynyt tuolleen, että kun soittaa Saunalahden matkapuhelinliittymällä Elisan lankanumeroon niin normaalisti toimii muuten, mutta vastapuolen ääni ei kuulu soittajalle. Ei tosin Nokia 3120 puhelimella vaan Nokia E50.

4. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Noita yhdensuuntaisia puheluita olen minäkin joskus kokenut (eivät ne mitään yleisiä ole, mutta joskus esiintyy), mutta mielestäni ihan operaattorista riippumatta vaikka millä yhdistelmillä.
    Saunan nettipuhelimella taas on yhdensuuntaisena linja auennut vähän useamminkin.

5. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Itsellenikin on tätä tapahtunut (Saunalahti + N91). Lisäksi kerran, kun minulle soitettiin ulkomailta Elisan liittymästä, onnistui linja kytkeytymään niin, että vastapuoli ei kuullut mitään ja minä kuulin oman puheeni.

6. dongeli

Tykkäykset:
    0
    Olen kuullut, että Saunis joutuu tällaiseen tilaan menneitä liittymiä "tiputtamaan" käsipelillä lähimmästä tukiasemasta, eli käytännössä vaatii soiton sauniksen aspaan jotta liittymä lähtee taas toimimaan normaalisti. Virtuaalioperaattorin iloja?
    Posted via Mobile Device

7. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Tämä taitaa olla katoavaa kansanperinnettä kuten monet muutkin uskomukset.

/ Panu.

8. Hantti

Tykkäykset:
    0
    Itse sain tänään ensimmäistä kertaa palautetta että numerooni ei saada yhteyttä. Soittaja oli kuullut välillä sen piippailevan valintaäänen joka joskus vuosia sitten kuului kun soitti numeroon joka ei ollut saatavilla ja välillä linja oli tuutannut varattua. Puhelimessani ei näkynyt minkäänlaista ilmoitusta saapuneista puheluista.

Sattumoisin tänään on myös ensimmäinen päivä jolloin juuri tilaamani mobiililaajakaista plussan kakkossimi on käytössä nettitikussa. Eli jonkinlaisia ongelmia on näköjään odotettavissa multi-sim-palvelun myötä.

Hieman ohi asian, mutta aiempiin viesteihin liittyen - Kerran on soittamani puhelu yhdistynyt erittäin oudosti. Tämä tapahtui siten että soitin tutulle henkilölle ja numeron päässä vastasi aivan tuntematon pikkukaveri, joka kyseli terhakkaasti että kuka soittaa. Samaan aikaan puheluni alkuperäisellä kohteella oli puhelin soinut ja vastattuaan hän oli myös kuullut lapsen äänen, joka kyseli että kuka siellä soittaa. Kummassakaan tapauksessa minun tai tuttuni ääni ei luultavasti kuulunut toisessa päässä olleelle lapselle, koska minkäänlaista reaktioita en saanut omiin kysymyksiini puhelun vastaanottajasta. Heti puhelun lopetettuani soitin uudelleen tuttavalleni ja puhelu yhdistyi normaalisti.

9. dongeli

Tykkäykset:
    0
    Lähteeni toimii Elisan Saunalahden fuusioituneessa aspassa, joten en usko että hän tätä tietoa hatusta veti...
    mutta toki ymmärrän, että tällaiset jutut teidän puolestanne varmasti mielellään halutaan painaa villaisella ja kuitata perättömiksi huhuiksi. Vähän niin kuin sekin, miten samassa paikassa samoilla päätelaitteilla Elisan mobiililaajakaista toimii pätkimättä ja nopeammin kun taas Saunalahti pätkii ja hidastelee - kuitenkin julkisuudessa väitätte, että ihan sama verkko ja molemmat toimivat yhtä lailla? Mystistä, tosi mystistä...
    Posted via Mobile Device

Jaa tämä viestiketju