Saunalahti aloittaa MMS-palvelun testauksen

Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
1.9.2003
Viestit
6
Reaktiopisteet
0
Hyvät forumilaiset, joilla on Saunalahden GSM-liittymä!

Saunalahti aloitti 1.9.2003 MMS-palvelun pilotoinnin. Testaus keskittyy
puhelimen tekstiviestiasetuksiin ja www-palvelun toiminnallisuuden
testaamiseen. MMS-palvelu otetaan käyttöön seuraavasti:

Lähetä tekstiviesti

asetukset nokia xxxx
tai
asetukset ericsson xxx

numeroon 18101

xxx = puhelimesi malli

Mikäli puhelimeesi voi vastaanottaa asetuksia tekstiviestitse (puhelin on
OTA-kelpoinen), saat tarvittavat asetukset paluuviestinä. Hyväksy asetukset
ja käynnistä puhelin uudestaan. Tämän jälkeen puhelimesi on valmis
MMS-viestien lähettämiseen ja vastaanottamiseen.

Saunalahden liittymällä MMS-viestejä voi vastaanottaa myös
ei-MMS-kelpoisella puhelimella www-käyttöliittymän kautta osoitteessa
http://saunalahti.fi/mms.

Viestin lähettäminen maksaa 39 c/kpl. Vastaanottaminen on ilmaista. Viestejä
voi lähettää Saunalahden, Soneran, Radiolinjan, DNA:n, Telian ja ÅMT:n
liittymiin.

Testijakson aikana keskitymme MMS-provisiointiin liittyvien ongelmien
selvittämiseen. MMS-viestit menevät perille normaalilla tavalla, mutta
palvelun käyttöönotossa saattaa esiintyä vielä pieniä ongelmia. Palvelun
testaaminen tapahtuu käyttäjän omalla vastuulla. Palvelun käyttöönotossa
havaitut ongelmat voi raportoida osoitteeseen mmspalaute@saunalahti.fi.
Saunalahden asiakaspalvelu ei vastaa MMS-testaukseen liittyviin kysymyksiin.

Lisätietoja ja asetuksia:
http://saunalahti.fi/gsm/mms

MMS-terveisin
Turkka Koivu
Tuotemarkkinointijohtaja
Saunalahti
 

Harald

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
4.8.2003
Viestit
1320
Reaktiopisteet
3
Puhelinmalli
iPhone 7
Hyvä että jotain kehitystä on tulossa.... Mutta mitä käytännössä tarkoittaa kokeilujakso? Testaatte että miten hommat toimii ja sitten teette mahdolliset muutokset "oikeaan" mms-palveluun?
 

muokkedee

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
5615
Reaktiopisteet
1
tkoivu sanoi:
Viestin lähettäminen maksaa 39 c/kpl.
Muistaakseni Panu Lehti sanoi jossakin aiheessa täällä noin viikko sitten, että Saunalahden MMS-viestien hinnaksi on varmistunut 49 c/kpl, eli niihin tuli kuitenkin tuollainen kiva alennus, eli onko tuo sitten lopullinen hinta?
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
0
Reaktiopisteet
1
Tuo 39cent on varmaan testijakson hinta? Saisi kyllä jäädä pysyväksi.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
3.5.2003
Viestit
79
Reaktiopisteet
0
Hyvin tuntui viesti lähtevän maailmalle jahka ensin oli laittanut asetukset kuntoon.

tkoivu sanoi:
Lähetä tekstiviesti

asetukset nokia xxxx
tai
asetukset ericsson xxx

numeroon 18101

xxx = puhelimesi malli
Tuollaista avainsanaa palvelu ei kyllä tunnistanut vaan oikea muoto oli MMS nokia xxxx, sillä toiminto aktivoitiin ja asetukset tuli paluuviestinä.

Hauska yksityiskohta oli kun viestin lähetyksen jälkeen tuli automaagisesti Soneralta mms-viesti jossa toivotettiin tervetulleeksi mms-palveluiden pariin ja mainittiin mm. että viestit maksaa 0,59€ kappale.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
1.9.2003
Viestit
6
Reaktiopisteet
0
[/quote]

Tuollaista avainsanaa palvelu ei kyllä tunnistanut vaan oikea muoto oli MMS nokia xxxx, sillä toiminto aktivoitiin ja asetukset tuli paluuviestinä.

Hauska yksityiskohta oli kun viestin lähetyksen jälkeen tuli automaagisesti Soneralta mms-viesti jossa toivotettiin tervetulleeksi mms-palveluiden pariin ja mainittiin mm. että viestit maksaa 0,59€ kappale.[/quote]

Oikea hakusana tulee olemaan MMS, mutta myös asetukset hakusana on toistaiseksi käytössä. Provisiointia määritellään vielä ja asetustekstiviestien kanssa saatta olla testijakson aikana pieniä ongelmia.

Vastoin Panun aiempaa kommenttia MMS-viestien hinta on 39c/kpl ja tämä hinta on voimassa myös testijakson jälkeen. Tervetuliaisviesti vaihtuu piakkoin Saunalahden viestiksi.

/tkoivu
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
3.5.2003
Viestit
79
Reaktiopisteet
0
tkoivu sanoi:
Vastoin Panun aiempaa kommenttia MMS-viestien hinta on 39c/kpl ja tämä hinta on voimassa myös testijakson jälkeen.
Mites tuon laskutuksen kanssa, tuleeko nämä viestit näkymään oma.saunalahti.fi:n erittelyssä?

Onko näkymisellä joku viive?
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
22.1.2003
Viestit
223
Reaktiopisteet
0
tkoivu sanoi:
Viestin lähettäminen maksaa 39 c/kpl. Vastaanottaminen on ilmaista. Viestejä
voi lähettää Saunalahden, Soneran, Radiolinjan, DNA:n, Telian ja ÅMT:n
liittymiin.


Testijakson aikana keskitymme MMS-provisiointiin liittyvien ongelmien
selvittämiseen. MMS-viestit menevät perille normaalilla tavalla, mutta
palvelun käyttöönotossa saattaa esiintyä vielä pieniä ongelmia. Palvelun
testaaminen tapahtuu käyttäjän omalla vastuulla.
Palvelun käyttöönotossa
havaitut ongelmat voi raportoida osoitteeseen mmspalaute@saunalahti.fi.
Saunalahden asiakaspalvelu ei vastaa MMS-testaukseen liittyviin kysymyksiin.

Lisätietoja ja asetuksia:
http://saunalahti.fi/gsm/mms

MMS-terveisin
Turkka Koivu
Tuotemarkkinointijohtaja
Saunalahti
Ikävä kyllä kuulostaa kovin Saunalahdelta. Palvelua testataan, asiakas maksaa testausvaiheessa olevasta palvelusta ja vastuu on vielä asiakkaan, kaiken kukkuraksi asiakaspalvelu ei vastaa kysymyksiin mms:stä. Millään "isommalla" operaattorilla moinen ei tulisi kysymykseenkään. Tekisi mieli olla yhteydessä kuluttajaviranomaisiin. Ei kaikkea voi sysätä asiakkaan niskaan.
 

Masteri

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
2.8.2003
Viestit
4574
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
iphone4 16GB Black
No mielestäni ehdoissa kerrotaan selvästi, että palvelu testivaiheessa, ja on VAPAAEHTOISTA. Jos haluaa jo toimivan palvelun, hankitaan se silloin muualta. Sehän on helpoin ratkaisu ongelmaan.

Tosin outoa on se, että testivaiheessa olevasta palvelusta peritään hintaa lähetetyistä viesteistä.
 

sovelias

Vuoden foorumilainen -06/-05/-03
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
21.6.2002
Viestit
42687
Reaktiopisteet
362
Erkkimerkki sanoi:
Tekisi mieli olla yhteydessä kuluttajaviranomaisiin. Ei kaikkea voi sysätä asiakkaan niskaan.
Niin mistä valittaa? ei ainakaan ole liikoja luvattu ja kuten "Cop" kertoi palvelua ei ole pakko käyttää.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
22.1.2003
Viestit
223
Reaktiopisteet
0
sovelias sanoi:
Erkkimerkki sanoi:
Tekisi mieli olla yhteydessä kuluttajaviranomaisiin. Ei kaikkea voi sysätä asiakkaan niskaan.
Niin mistä valittaa? ei ainakaan ole liikoja luvattu ja kuten "Cop" kertoi palvelua ei ole pakko käyttää.
Kaikkein omituisimmalta tuntuu että palvelun testaaminen tapahtuu käyttäjän omalla vastuulla. Sama jos ravintolaan mennessä sanottaisiin, että syöminen tapahtuu omalla vastuulla - jos saat salmonellan - oma moka. Kyllä yrityksen pitää vastata palvelunsa toimivuudesta tai olla kokonaan tarjoamatta palvelua.
 

Jussi

Vuoden Foorumilainen 2004
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
12224
Reaktiopisteet
15
Puhelinmalli
Xperia Z3
Erkkimerkki sanoi:
Kaikkein omituisimmalta tuntuu että palvelun testaaminen tapahtuu käyttäjän omalla vastuulla. Sama jos ravintolaan mennessä sanottaisiin, että syöminen tapahtuu omalla vastuulla - jos saat salmonellan - oma moka. Kyllä yrityksen pitää vastata palvelunsa toimivuudesta tai olla kokonaan tarjoamatta palvelua.
Palvelua on aivan pakko testata ennen "virallista julkaisua". Tuskin saat MMS viestin lähetyksestä tai vastaanottamisesta salmonellaa tai muutakaan vastaavaa tartuntaa, edes harmittomia näppylöitä.

Palvelun toimivuudesta ei lähes kukaan ota mitään vastuuta sen ollessa testausvaiheessa; vaihda operaattoria tai ole lähettelemättä MMS-viestejä niin ongelma raukeaa.

Parempi näin että palveluntarjoaja selvästi ilmoittaa palvelun olevan vielä vaiheessa, eikä ala tyrkyttää puolivalmiita toimintoja asiakkaille lopullisina palveluina. Vastuulauseke myös varmaan vähentää tyhjänpäiväisiä yhteydenottoja asiakaspalveluun jonka voi olettaa muutoinkin olevan tukossa numeronvaihtoon liittyvistä soittajista.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
22.1.2003
Viestit
223
Reaktiopisteet
0
Jussi sanoi:
Palvelua on aivan pakko testata ennen "virallista julkaisua". Tuskin saat MMS viestin lähetyksestä tai vastaanottamisesta salmonellaa tai muutakaan vastaavaa tartuntaa, edes harmittomia näppylöitä.
Miten muut operaattorit ovat hoitaneet testauksen? En ole kuullut heidän ilmoittavan palvelun käyttäjän omasta vastuusta. Jos palvelua testataan sen pitäisi tapahtua testikäyttäjän tai henkilöstön voimin, ei niin että kuluttajat testaavat omalla vastuullaan.
Vaikken saisi näppylöitä, esimerkiksi kännykän sekoaminen on ikävää.

Jussi sanoi:
Palvelun toimivuudesta ei lähes kukaan ota mitään vastuuta sen ollessa testausvaiheessa; vaihda operaattoria tai ole lähettelemättä MMS-viestejä niin ongelma raukeaa.
Onneksi en ole ko. operaattorin asiakas, vai pitäisikö sanoa testikäyttäjä?

Jussi sanoi:
Parempi näin että palveluntarjoaja selvästi ilmoittaa palvelun olevan vielä vaiheessa, eikä ala tyrkyttää puolivalmiita toimintoja asiakkaille lopullisina palveluina. Vastuulauseke myös varmaan vähentää tyhjänpäiväisiä yhteydenottoja asiakaspalveluun jonka voi olettaa muutoinkin olevan tukossa numeronvaihtoon liittyvistä soittajista.
Olen joskus ollut testaamassa esim. Soneran palveluita. Sonera on ensin pyytänyt testikäyttäjiä, sitten lähettänyt heille testaukseen liittyvät erityisehdot ja ohjeet. Testauksen aikana palvelusta ei ole peritty normaalihintaa ja testaajien apuna on oma tukipuhelin.
 

Jussi

Vuoden Foorumilainen 2004
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
12224
Reaktiopisteet
15
Puhelinmalli
Xperia Z3
Erkkimerkki sanoi:
En toki tarkoittanutkaan että tapa jolla testaus suoritetaan on minunkaan mielestäni se paras mahdollinen; voi kuitenkin olla resursseihin nähden ainoa. Mielestäni myös ihan riittävästi tiedotettu palvelun mahdollisista puutteista, eikä kenenkään ole pakko lähteä mukaan testailemaan palveluita - tuossahan tehdään ilmaista työtä operaattorille. Oletan myös, että testaaminen lienee melko loppuvaiheessa jolloin pahimmat ongelmat on poistettu ja "massatestaus" voi alkaa.

Kuluttaja-asiamiehen vaivaaminen on todennäköisesti ajanhukkaa tässä tapauksessa. Hän on varmaan tyytyväinen että palveluita testataan ennen kuin ne esitellään "valmiina".

Minäkään en ole saunalahden asiakas, vai tässä tapauksessa lienee paikallaan luonnehtia "laboratoriorotta". ;)
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
31.5.2003
Viestit
13
Reaktiopisteet
0
Mielestäni on hyvä, että rohkeimmat pääsevät käyttämään MMS-palveluita jo vähän etukäteen, jos uskaltavat. Muutenhan kaikkien innokkaimpienkin olisi odotettava suljetun testauksen valmistumista.

Tässä nyt tietenki sais olla joku testiajan hinta eli esim puoleen hintaan. Monilla tietokonepeleilläkin on betatestejä ja ne ovat lähes poikkeuksetta ilmaisia. Ehkä tuo on huono vertaus kustannusten kannalta, mutta ei ole mielestäni reilua pyytää täyttä hintaa, jos laatua ei pystytä takaamaan.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
1.9.2003
Viestit
6
Reaktiopisteet
0
Koska forumilla on esiinynyt keskustelua MMS-viestien testaamisesta, kommentoin muutamaa kohtaa:

1. MMS-testaus käyttäjillä
- Testataamme vain ja ainoastaan käyttöönottoa. Kaikki lähetetyt MMS-viestit toimivat normaalisti (tästä syystä perimme viestistä myös normaalin hinnan 39 c/kpl)

- Suoritamme testausta rajoitetulla käyttäjäjoukolla ja testaajiksi valittiin tämän forumin käyttäjät, koska uskomme täältä löytyvän edistyksellisiä matkaviestimen käyttäjiä, jotka eivät hätkähdä vaikka puhelimen asetukset eivät tulisikaan perille asetustekstiviellä.

- Testaus tehdään tämän forumin käyttäjillä siksi, koska näin pääsemme nopeimmalla mahdollisella tavalla eroon MMS-palvelun käyttöönotossa olevista ongelmista.

2. Testaus omalla vastuulla
- Kuten joku jo tällä forumilla aiemmin mainitsi, emme halua kuormittaa tällä MMS-testauksella asiakaspalvelua ja siitä syystä se tapahtuu käyttäjien vastuulla.

- Jos nyt jostain syystä sattuisi käymään, että veloittaisimme lähetetyistä MMS-viesteistä väärän hinnan, asiakaspalvelulle kyllä korjaisi laskutuksessa olleen virheen. Tässä mielessä testaus ei siis tapahdu omalla vastuulla.

Ravintolavertausta kommentoin sen verran, että tarjoamassamme ateriassa olisi salmonellaa. Kysymys on ainoastaan siitä, että tilaamasi aterian pöytäänkantoaika saattaa testauksen aikana olla hivenen pidempi kuin normaalisti. Joissain tapauksissa saattaa käydä myös siten, että saamasi ruoka-annos ei ole se mitä tilasit. Eli: lähettämäsi MMS-viestit menevät mainiosti perille (ruoka ei aiheuta salmonellaa), mutta MMS-asetusten kanssa saattaa olla vielä pieniä ongelmia.

3. MMS-viestien näkyminen erittelyssä
- MMS-viestit tulevat näkymään oma.saunalahti.fi:n kautta saatavassa erittelyssä kuten tekstiviestit nykyään.


Käyttämämme testauskäytäntö ei poikkea kovinkaan paljon suurien ohjelmistoyhtiöiden testaustavasta. Mikäli olisimme halunneet tehdä testauksen virallisella tavalla, olisimme ensin hankkineet testaajaryhmän, tehneet heidän kanssaan vaitiolosopimuksen ja tämän jälkeen kertoneet asetukset siitä miten MMS-saadaan toimimaan. Varmasti useilla meistä on kokemuksia myös tämän tavan toimivuudesta ja siitä syystä teimme testauksen julkisesti. Ehkä seuraavan uuden palvelun yhteydessä harkitsemme toisenlaista testaustapaa.

Ystävällisin terveisin
Turkka Koivu
 

Jussi

Vuoden Foorumilainen 2004
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
12224
Reaktiopisteet
15
Puhelinmalli
Xperia Z3
tkoivu sanoi:
...Ehkä seuraavan uuden palvelun yhteydessä harkitsemme toisenlaista testaustapaa.
Uskon että vaikka foorumilaisten kesken saattaa esiintyä epäilyksiä tavan sopivuudesta, löytyy joukosta useitakin innokkaita palveluiden testaajia myös jatkossa. Ainakin omasta puolestani pidän mukavana ja aihepiiriin hyvin sopivana jos vastaavanlaisia testausmahdollisuuksia erilaisille palveluille järjestyy.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
0
Reaktiopisteet
1
Mulla tuli asetukset ainakin sillä "asetukset ericsson t68" tekstillä.
Mutta eipäs lähteny viesti.Näytti kyllä lähettävän mut ilmoitti lopuks "message sending not allowed".Lähetin sen omaan mailiin.
No sitte lähetin sen soneran numeroon(omaani) lähti kyllä sinne.
muttei tullu perille.Vielä ainakaan.
 
Top Bottom