1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahtea eivät kiinnosta uudet asiakkaat.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja karkka, 21/11/03.

  1. karkka

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    605
    Tykkäykset:
    2
    4 kertaa soitin asiakaspalvelunumeroon kysyäkseni laajakaistaliittymistä. 2 kertaa puhelu alkoi jossain vaiheessa tuuttaamaan varattua ja kaksi kertaa odotin n. 10-15 min. ilman vastausta. No, täytyy katsella muita vaihtoehtoja.

    t: Karkka
     
  2. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Samoin sensonkiaikoina villkkaat kaupatkin ovat syvältä, koska siellä saattaa jäädä muiden ihmisten jalkoihin ja myyjät eivät ehdi vastaa sinun täkeisiin kysymyksiisi.

    Mitä asiaa olisit ylipäätään halunnut tietää?
     
  3. karkka

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    605
    Tykkäykset:
    2
    Ei sillä enää ole väliä. Tilaan liittymän muualta.

    t: Karkka
     
  4. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    DNA:n laajakaistan tilaus on joustavaa

    Tilasin itse keskiviikkona 12.11. DNA:n laajakaistan. DNA:n internet-aspaan pääsi heti läpi. Tilaus kävi nopeasti, palvelu oli ystävällistä ja jo perjantaina tuli tilausvahvistus. Palvelunumerokin oli ilmainen. Kyllä DNA-lla osataan näemmä myös asiakaspalvelu! GSM-puolellakin tilanne tuntuu olevan nykyään aivan eri kuin joitain kuukausia sitten. DNA tuntuu oppineen läksynsä!
     
  5. Basu

    Liittynyt:
    14/6/03
    Viestit:
    569
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    A5 (2016)
    Kyllä dna osaa ainakin aspassa hommansa, faija irtisanoi liittymän soittamalla, eikä jonotus kestänyt normaalia puhelua kauempaa.
    Hyvä, dna ! :)
     
  6. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Asiakaspalveluun voi olla yhteydessä myöskin jonottamatta asiakaspalvelusivuston kautta osoitteessa http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/ Kerron mielelläni myös itse lisää Saunalahden laajakaistapalveluista - laita minulle sähköpostia niin katsotaan asia kuntoon.

    T: Panu.
     
  7. karkka

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    605
    Tykkäykset:
    2
    Tilasin Saunalahden peruspostin. Ongelmia ilmeni kuitenkin heti. Kaikissa saapuneet, lähetetyt ja roskat kansioissa näkyy vain saapuneet kansion sisältö. Soitin maksulliseen 0600-15566 numeroon selvittäkseni asiaa. Yllätys oli suuri kun pyysivät salasanaani testatakseen palvelua. En tietenkään suostunut antamaan salasanaa, jolloin homma laitettiin vikailmoituksiin eteenpäin.

    Mielestäni salasanan kysyminen asiakkaalta ei ole hyväksyttävää. Sitten ihmetellään miten heikoin tietoturvalenkki on ihminen kun kysyttäessä suurin osa antaa jopa tuntemattomille salasanansa. Kun palveluntarjoajat itsekin kysyvät ongelmien sattuessa salasanaa ei ihme, että ihmiset ovat valmiita antamaan salasanansa kun joku administraattoriksi esittäytyvä sitä kysyy.

    Uusi osoitteeni on: kerim.arifulla@saunalahti.fi

    t: Karkka
     
  8. mobiilisti Vieras

    Sauniksen IMAP-kansiot ovat kyllä välillä niin sekaisin, että niistä ei ota erkkikään selvää. Olen yli kuukauden odottanut parannusta, mutta turhaan.
     
  9. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Näin on. Käsittääkseni tietoturvan Sääntö #1 on, ettei salasanoja kysytä eikä anneta puhelimitse. Amatöörimäistä, jos ISP tällä tavoin menettelee.
     
  10. karkka

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    605
    Tykkäykset:
    2
    Nyt alkoi kansiot toimia.

    t: Karkka
     
  11. Kauko

    Liittynyt:
    12/9/03
    Viestit:
    24
    Tykkäykset:
    0
    Salasanan urkkiminen on tietty rikollista puuhaa. Asia on mun mielestä toinen jos asiakas itse soittaa omalle operaattorilleen ja ilmoittaa jostakin viasta. Vaikea sitä on nopeasti korjata jos ei ole salasanaa. Mitä vikaa on jos palveluntarjoaja kysyy soittajalta salasanaa? Eihän tässä tapauksessa kukaan urki keneltäkään mitään.

    Eihän sitä salasanaa anneta jos joku soittaa ja kysyy, tietystikkään.
     
  12. karkka

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    605
    Tykkäykset:
    2
    Panu onko saunalahden tuelle annettu lupaa kysyä asiakkaan salasanoja? Onko se mielestäsi perusteltavissa? Minun ymmärtääkseni te ette periaatteessa saa säilyttää käyttäjien salasanoja salaamattomassa muodossa.

    Webmail (http://webmail.saunalahti.fi/wm2) toimii yllättävän huonosti. Olen tänään noin 5 kertaa yrittänyt päästä ym. sivuille, joista 2 onnistunut. Suunnilleen sama tilanne ollut useita päiviä.

    t: Karkka
     
  13. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    No ei kai siinä periaatteessa mitään ole, mutta henkilökohtaisesti en antaisi mitään salasanaa kenellekkään tuntemattomalle, varsinkin kun käytän joissakin paikoissa samoja salasanoja (eli siis niitä salasanoja on joku 5, joita sitten käytän vähän tietoturvan tarpeen ja ylläpitäjään kohdistuvan luottamuksen mukaan). Myöskään en antaisi vaikka mailin salasanaa edes testauskäyttöön, sillä mahdollistaahan se kuitenkin mailieni lukemisen. Normaalilla aspa-työntekijällä ei kuitenkaan liene mahdollisuutta päästä asiakkaiden mailiin ilman sitä, ja vaikka joku voisi ilmankin päästä, on kynnys tällaiseen tietomurtoon aina isompi.
    Lisäksi tuntuisi olevan aika normaali ohje ihan firmojen suunnalta, että salasanaa ei tule antaa kenellekkään, ja yleensä samaan kohtaa on lisätty vakuutus että firman omat työntekijät eivät kysy sitä koskaan. Kuitenkin jos firman työntekijät kyselevät normaalisti salasaa, on aina helpompi urkkijoille uskotella olevansa firman admin, tai jotain, ja tarvitsevansa salasanaa. Sen sijaan jos on yritys on tiukasti ilmaissut että he eivät kysy salasanaa, on sen urkkiminen vaikeampaa.

    Muuten aihetta liipaten, toinen itseäni ärsyttävä tapa on puhelinliikeissä kun myyjät kysyvät pin-koodia saadakseen puhelimen päälle, kyllä minusta sopivampi käytäntö on antaa luuri takaisin asiakkaalle niin että hän voi näpytellä sen koodin.
     
  14. DigitalRulez

    Liittynyt:
    4/8/03
    Viestit:
    344
    Tykkäykset:
    0
    Saunalahden aspaan on turha soitella aina kun on ollut ongelma niin sinne ei ole koskaan päässyt!!!!
     
  15. Fobin

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    99
    Tykkäykset:
    0
    Mielestäni salasanojen kysyminen on ihan perusteltua tässä tapauksessa, koska näin asiakaspalvelu pystyy itse näkemään vian helposti mikäli se todella vain koskee rajattua joukkoa eikä kaikkia. Näin vikaan päästään varmasti helpommin korjaamaan, kun asiakaspalvelu osaa kertoa asian oikein eteenpäin. Mitä enemmän välikäsiä löytyy sitä helpommin asiat muuttuvat matkalla.

    Salasanojen säilyttäminen salaamattomana ei ole käsittääkseni kiellettyä, mutta tuskin sitä kukaan harrastaa - tai sanotaan näin, että ei pitäisi ainakaan harrastaa.
     
  16. karkka

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    605
    Tykkäykset:
    2
    Edelleen usein ongelmia päästä webmail sivuille. Saunalahden sivuillakaan ei ole mitään tiedotetta asiasta. Vaikuttaa aika epäluotettavalta tämä perusposti webmail käytössä.

    t: Karkka
     
  17. karkka

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    605
    Tykkäykset:
    2
    No nyt on muutaman päivän toiminut hyvin. Tosin edelleenkään ei suostu näyttämään tyhjien kansioiden sisältöä. Tämä lienee ominaisuus.

    t: Karkka
     

Jaa tämä viestiketju