1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Saunalahden viestikeskus tahmaa?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Timosetae, 19/9/07.

1. Timosetae

Tykkäykset:
    0
    Eli tässä on parin päivän ajan ainakin ollut tekstareiden lähetyksessä ja vastaanotossa tahmausta.
    Viestit tulevat perille välillä heti ja välillä parin tunnin päästä.
    Myös lähetettäessä välillä kestää useita minuutteja, että puhelin lähettää viestin, viesti siis majailee lähtevät kansiossa ja välitystiedotkin sanoo että odottaa uudelleen lähetystä tjsp.
    Luurina E90 ja liittymänä saunalahti.
    Puhelintakin olen epäillyt syypääksi ja sitä on buuttailtu ja sammuteltu kaikki ohjelmat taustalta yms mutta ei tunnu auttavan.

2. markkuk

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    -
    Mulla on taas ollut ongelmia suomessa ja ulkomailla tekstiviestien perillesaapumisessa.

Satunnaisesti jää minullepäin tulevat viestit tulematta, eikä riipu onko kotimaassa tai ulkomailla. Ulkomaillahan tämä olisi ymmärrettävämpää, mutta kun samaa tapahtuu suomessakin. En ole vielä tutkinut asiaa tarkemmin, enkä koittanut toista puhelinta (sama puhelin ollut jo yli 2 vuotta)

3. simma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    34
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    Viestikeskuksen numero pitäisi olla +358451100100 ja kannattaa varmistaa vielä ettei ole sama viestikeskus vastattaessa. En kyllä usko että olisi tuosta viestikeskuksesta kiinni, mutta kaikki voi olla mahdollista.

Tutuilta kuulin että joskus perjantaina lähetettäessä viesti on vasta sunnuntaina kilahtanut kaverin kännyyn. Eli, voi olla että tahmaamista ilmenee joidenkin liittymissä. Itsellä ei ole tällaista tapahtunut, en kylläkään paljoa viestejä lähettele.

SMS-accelerator voi myös auttaa. Muistaakseni löytyy katalogista ja Nokian sivuilta. Tämä ohjelma muistaakseni auttaa silloin kun on paljon viestejä kännyssä(?)...

Soitto aspaan voisi myös auttaa :)

4. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Viikon sisään on pari kertaa viestin lähetys kestänyt normaalia kauemmin(n.1min), ja vastapuoli on saanut kyseisen viestin useampaan kertaan. Saunalahti siis liittymänä.

5. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Kuulostaisi siltä, että operaattorissa jotain vikaa? Onko kukaan vaivautunut olemaan yhteydessä Saunalahden tekniseen tukeen?

6. JPW™ Vieras

Heti syyttämässä operaattoria, heh. Kyllä itselläni ainakin on viestit kulkenut normaalisti. Sekä lähtevät, että saapuvat.

7. MoonMan

MoonMan

Tykkäykset:
    23
    Vastaavia ongelmia ilmennyt myös kilpailevilla operaattoreilla lähiaikoina. Kummallista, varmaan vaan päätelaitteet sekoilee samaan aikaan. :p

8. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
  9. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Eiköhän tällekin asialle löydy luonnollinen selitys kunhan asiakas lähettää lupaamansa kirjallisen reklamaationsa, josta selviää viestien numerot (A ja B) sekä viestien lähetysajat.

/ Panu.

P.s. Saunalahti käyttää Nokian SMSC:tä eli viestikeskusta kuten sadat muutkin operaattorit.

10. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    onko saunalahdella mahdollista tehdä tekstiviestin siirto toiseen numeroon? kuulostaa sellaiselta tuo dvd-plazan juttu

11. simma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    34
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    On. Voisihan tuo tietysti sekoittaa asioita...

12. loeysae

Tykkäykset:
    0
    Oliko asiakas koskaan yhteydessä? Julkinen syytös, voisi julkisesti myös antaa jonkin loppukommentin. Tuskin SL osti asiakasta isolla rahalla hiljaiseksi...

13. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Enpä ole kuullut asiasta mitään suoraan enkä epäsuorasti.

/ Panu.

14. kimmo Vieras

Parempaakaan paikkaa löytänyt, eikä uutta perusteta tällaisen vuoksi.
    Kunnassamme on käytössä Soneran 0206 329-alkuiset numerot, joista erääseen olen yrittänyt tekstiviestiä laittaa Saunalahden liittymällä ja N70llä siinä onnistumatta.
    Kokeilin eilen muutamaan otteeseen ilman tulosta. Välitystiedot päällä ja tulee ilmoitus "tekstiviestiä ei voitu lähettää" tjms. Käytettävä viestikeskus Sim-viestikeskus(numero:+358451100100).
    Tähän numeroon onnistuu tekstarin lähettäminen Sonera-liittymälläni, joten uskoisin ettei vastapuolen numerossa ole vikaa. Oliskohan joku "reititysongelma" Saunalahden puolelta.
    Kokeilen vielä huomenna uudestaan, mutta sillä välin joku voisi kertoa "missä mättää".
    Laitetaan nyt vielä sen verta, että N70llä/SLlla kyllä onnistuu "tavallisiin" numeroihin tekstaaminen hienosti.

Ja edittiä vielä sen verta, että nyt kun oma.saunalahdesta sain puheluerittelyn näkösälle, niin näemmä 4kpl yo numeroon lähetettyjä tekstiviestejä laskutettu. Nämä viestit eivät vaan ole ikinä vastaanottajalle tulleet(ainakaan mikäli on häneen uskominen, huomanna selviää lisää).

15. kimmo Vieras

Eipä onnistu, ei. Kokeiltu toiseenkin 0206 329-alkuiseen numeroon, eikä viestit kulje. Viesti jää odottamaan, kunnes tulee ilmoitus "lähetys epäonnistui".
    Minusta tässä on jo jotain vikaa, mikä varmaankin pitäisi tutkia.

16. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Oletko varma, että siellä on matkapuhelin toisessa päässä eikä lankapuhelin?

17. kimmo Vieras

Kiitoksia kun joku ottaa kantaa..Plehdeltä olisin kommenttia toivonut, mutta pistänyt minut näemmä dev/nulliin, kun olen joskus hieman kritisoinut.

Olen asiasta varma, olen tänään ollut tuon puhelimen(N3510i) vieressä. Kuten tuolla aiemmin sanoin, niin omasta Soneraliittymästäni txt-viestit lähtevät moitteetta näihin käytössämme oleviin 0206...-numeroihin.
    Nyt pistin tyttäreni laittamaan tekstarin omaan 0206-numerooni(hänellä SL operaattorina), "lähetys epäonnistui", tuli kuulema vastaukseksi.
    Kertauksen vuoksi, 2lla eri SLn liittymällä lähetetyt tekstarit kahteen eri 0206329-alkuiseen numeroon epäonnistuvat. Näihin molempiin onnistuu kuitenkin viestin lähetys käytössäni olevalla Soneran liittymällä. Saan testiin vielä kolumbuksen ja dnan, mutta ymmärtääkseni ei ole tarvetta. Jotain mätää SLllä on, olen itse mieltä.

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Näetkö mikä on virheilmoitus (siis ei luurin kertoma, vaan viestikeskuksen välitystiedon ilmoituksen)
    Voiko olla mahdollista että jokin esto aiheuttaisi.

+358 alun käyttä ei varmaan muuta tilannetta?

Vähän ongelman vierestä, varmistan nyt kuitenkin että korjausta odotellessa varmaan lähettelet liittymän oikeaan GSM numeroon viestit, ettei ihan motissa tarvitse olla?

19. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olisiko parempi paikka ruotia asiaa tuolla Palstan puolella?

20. kimmo Vieras

"epäonnistui" on virheilmona N70ssä. Mitään estoja ei luurissani ole, kuten ei tyttärenikään.
    Alunperin olin vastaamassa minulle (n70+SL) lähetettyyn viestiin. Tämä viesti siis lähetettiin tuosta 020 ja rapiat-numerosta. Kun siihen vastasin, niin viesti jäi "odottaa"-tilaan, kunnes ilmoitti tuosta epäonnistumisesta. Tämän jälkeen koitin uudestaan pariin otteeseen, samalla lopputuloksella. Kokeillin sitten vastata tuolla S-liittymälläni ja sillä tekstari onnistui, josta päättelin että vastaanottavassa numerossa ei vikaa.
    Numero siis oikea, minulla on myös kunnan puhelinluettelo, josta tarkistin asian.
    Jatkoa seuraa...

Jaa tämä viestiketju