1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Saunalahden vastatarjoukset pois lähtevälle asiakkaalle?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja miklex, 17/5/12.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. miklex

    Liittynyt:
    10/7/06
    Viestit:
    267
    Tykkäykset:
    17
    Kertokaahan millaisia tarjouksia Saunalahdelta olette saaneet kun olette olleet siirtämässä numeroanne kilpailevalle operaattorille?
     
  2. teemupa

    teemupa Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    3/4/12
    Viestit:
    1444
    Tykkäykset:
    405
    Puhelinmalli:
    galaxy note 3
    En muista mitä tarjous sisälsi, mutta kysyivät millaiseen liittymään olin vaihtamassa, tekstiviestipaketit yms. Ja pistivät reilusti paremman paketin ja hinnan pöytään. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, että pysyykö saunalahden asiakkaana :D
     
  3. kimmo

    kimmo Punainen matto, kiitos.

    Liittynyt:
    25/1/10
    Viestit:
    5219
    Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Itelle pistettiin kilpailevalta operaattorilta vielä parempi..tarkkaan en muista, mutta viestejä/puhetta/dataa sunmuuta oli ihan erkkinä. Ei tarvinnut yhtään miettiä otetaanko pois saunikselta.
    PS laittoivat vielä rahaa tilillekin pikkasen.
     
  4. teemupa

    teemupa Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    3/4/12
    Viestit:
    1444
    Tykkäykset:
    405
    Puhelinmalli:
    galaxy note 3
    Mikä pulju pisti paremmaksi? telefinland ei meinaa reakoinu mitenkään.
     
  5. gogland

    gogland Mr Vip

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    5571
    Tykkäykset:
    2106
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
    Taitaa tuosta Kimmon saamasta vastatarjouksesta olla jo hieman pidempi aika?
    Itselleni Elisan puhelut ilman kk maksua vuodeksi, muihin 100 min tai tekstaria. Ja tuo tarjous johon tartuin oli marraskuun lopulla viimevuonna.
    Parissa muussa liittymässä hieman saman tapaiset puheajat. Kannattaa ehd. kilpailuttaa liittymät.
     
  6. Enhancer Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    17/6/05
    Viestit:
    1921
    Tykkäykset:
    456
    Vai että rahaa tilille :D

    Onko kenelläkään tallessa tuota Saunalahden vastatarjousnumeroa, johon tarjouksen saadakseen soitetaan? Voisi soittaa suoraan, niin ei tarvitsisi siirtopyyntöä tehdä.
     
  7. gogland

    gogland Mr Vip

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    5571
    Tykkäykset:
    2106
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
    Eihän tuo noin yksinkertaista ole. Ilman siirtopyyntöä ei onnistu.
     
    1 henkilö tykkää tästä
  8. Timtom

    Timtom Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/05
    Viestit:
    318
    Tykkäykset:
    26
    Justjoo. Et sitten saanut Ferraria käyttöösi etkä lomamatkaa Kibbutsille. ;)
     
  9. Kaljamaha

    Kaljamaha Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    28/3/07
    Viestit:
    7575
    Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Ei tullut silloin laitettua numeroa talteen, mutta eipä sillä olisi ollut varmaan merkitystäkään, koska kun yli vuosi sitten saatiin liittymätarjoukset ja nyt muutama kuukausi sitten tarjousten lopussa olin yhteydessä aspaan ja korkeammallekin taholle, eikä edes annettu samaa tarjousta, saatika parempaa. Joten taitaa se fyysinen liittymän siirtopyyntö olla se tehokkain ja toimivin ratkaisu tarjousten saamiseksi.
    Älytöntä Sauniksen omien ja muiden resurssien kuluttamista tällaiseen turhuuteen.
     
  10. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Siirsin osan tähän ketjuun tulleista viesteistä paremmin sopivaan ketjuun.

    Mitä tulee taas yleisesti ottaen näihin vastatarjouksiin, niin ideana on tietysti se että operaattori itse päättää kenelle se tekee nk. win back -puhelun. Jäämistarjousta ei tehdä kaikille asiakkaille vaan niille jotka operaattori katsoo olevan tuottavia asiakkaita (esim. talouden liittymien lukumäärä, laskutusaste, palvelut jne.). Joskus saattaa ratkaista sekin mille operaattorille asiakas on siirtymässä eli keskitytään pääosin pahimman kilpailijan (=se joka vie ko. operaattorilta eniten asiakkaita) väliseen asiakassotaan.

    Menetelmiin kuluu ettei asiakas voi itse ilmoittautua halukkaaksi jäämistarjouksen ottajaksi vaan operaattori tekee valinnan edellä mainittujen asiakaskriteerien valossa. Tarjoukset voivat myös vaihtua todella nopealla syklillä riippuen kilpailutilanteesta, joten samoja tarjouksia ei välttämättä saa enää seuraavalla kerralla.

    Win back -toiminnan ydinajatus on, että on halvempaa pitää asiakas omana tinkimällä omista katteista (reilustikin) kuin päästää asiakas kilpailijalle ja yrittää kalastaa asiakas sitten takaisin. Jäämistarjoukseen on usein laitettu ehdoksi määräaikainen sopimus, jonka avulla operaattori katsoo saavansa tietyn minilaskutuksen ko. aikajaksolla ja mahdollisuuden myydä lisää palveluita asiakkaalle.

    Tätä edellä kuvattua toimintaa voisi oikeastaan kutsua sissisodaksi, sillä sen tarkoitus on pitää tyytymättömät asiakkaat hiljaisena ns. tiskin alta ja samalla sabotoida vähällä vaivalla kilpailijan kovalla työllä ideoimia markkinakampanjoita ja hintatarjouksia. Riippuu tietysti omasta asemasta ja alasta näkeekö tällaisen toiminnan hyvänä vai pahana.
     
    3 henkilöä tykkää tästä.
  11. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Asiakkaiden pitäminen saattaa kannattaa myös ihan terminointimaksujen takia. Operaattorit kun joutuu maksamaan toisen operaattoriin verkkoon soitetuista puheluista noin 5 senttiä minuutilta vastaanottavalle operaattorille.

    Eli jos DNA:n liittymästä soitetaan Saunalahden liittymään, niin DNA joutuu maksamaan Saunikselle lähes 5 senttiä minuutilta ns. terminointimaksuja.

    Asiakas joka ei soita kuussa yhtään puheluita voi olla tuottava asiakas, jos hänen liittymään soitetaan paljon kilpailijan verkosta. Lisäksi tässä tulee huomioida myös ns. kerrannaisvaikutus:

    esim. asiakas on tällä hetkellä DNA:n asiakas ja hänellä on ystävinä 50 DNA-liittymää ja 20 Sauniksen liittymää.
    DNA liittymien väliset puhelut on ilmaisia, koska ne soitetaan omassa verkossa (lisäksi niistä voidaan mahdollisesti myös laskuttaa asiakasta). Sauniksen verkkoon soitoista joudutaan maksamaan 5 senttiä minuutilta. Vastaavasti DNA taas saa rahaa Saunikselta, kun nämä 20 Sauniksen liittymää soittaa tälle kohde henkilölle.

    Eli jos yksikin liittymä siirtyy toiselle operaattorille, niin siitä alkaakin mahdollisesti tulla huomattavasti kuluja terminointimaksujen muodossa. Lisäksi liittymästä ei jatkossa enää saadakaan terminointimaksuja... eli asiakkuuden menettäminen tulee melko kalliiksi.
     
    1 henkilö tykkää tästä
  12. kimmo

    kimmo Punainen matto, kiitos.

    Liittynyt:
    25/1/10
    Viestit:
    5219
    Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    On se hyvä että täällä on edes yksi joka jotain ymmärtää.
    (todella turha ketju, mutta viihdyttävä huvittavuudessaan)
     
  13. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Isoilla operaattoreilla terminointimaksut ovat nykytilanteessa aika pitkälle plusmiinushommaa, koska terminointimaksut ovat operaattorien välillä lähes yhtä suuret. Tai ainakin siihen pyritään tulevaisuudessa. En kuitenkaan osaa suoraan sanoa analysoidaanko terminointiliikenteen määriä yksittäisellä tasolla (liittymäkohtaisesti) miten paljon. Vähän kuitenkin ihmetyttää jos noin tarkkaan lähes reaaliaikaisesti käytäisiin läpi.

    dna on ollut terminointimaksujen suhteen pitkään eri asemassa, koska se on kilpailun edistämiseksi saanut valtion instanssien siunauksella merkittävästi suuremman terminointikorvauksen kuin kilpailijat, joten ehkä on kannattanut tiirailla hyvin tarkkaan näitä terminointiliikenteen määriä, mene ja tiedä. Nykytilanteessa ei pitäisi enää olla järkevää laskea kovin paljoa terminointimaksujen varaan.

    Vaikka mielenkiintoisia aiheita käsitellään, niin kohta lipsutaan taas reippaasti aiheen ohi, joten eiköhän tämä ollut omalta osaltani tältä erää tässä.
     
  14. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Tuskin näitä käydään läpi irtisanomistilanteessa, mutta pitkässä juoksussa se operaattori voittaa, jolla on eniten asiakkaita ja siltä pohjalta jokaisen asiakkaan pitäminen on tärkeää. Jos operaattori vaikka menettää 100 000 asiakasta (1,1 miljoonaa liittymää > 1 miljoona), niin tuollaisessa määrässä terminointimaksut on jo melkoiset.

    Jotenkin tuntuu, että asiakkaan tilannetta ei käydä läpi lainkaan, kun vastatarjouksia esitetään... ainakin omalla kohdalla DNA ja Saunis nokitteli toisiaan kokoajan paremmilla ja paremmilla tarjouksilla, vaikka liittymäni käyttöaste oli noin 5-10 euroa/kk. Lopulta sain DNA:lta 15 kk x 10 euroa puheaikaa ilman määräaikaisuutta. Nyt on mennyt vuosi ilman laskua puheluista... datasta menee kk-maksu.
     
  15. kimmo

    kimmo Punainen matto, kiitos.

    Liittynyt:
    25/1/10
    Viestit:
    5219
    Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Eiköhän tossakin joku raja vastaan tule..(viimeistään siinä kohtaa kun yhdellä on kaikki asiakkaat) ja koko lailla naiivia kuvitella että operaattorit kynsinhampain tappelisivat jokaisesta 5€/kk laskua tekevästä. Saati että olisi joku numero minne voisi soitella näitä "vaihdanoperaattoriajoseitulesatasellapuheaikaa"-uhkailujaan.
    Näin ainakin itse kuvittelisin ja tämän olettamukseni pohjalta tuo mielipiteeni ketjusta.
    Jännityksellä varmasti odotat että joku puh.myyjä soittaa ja laittaa itsellesi tarjouksen millä satojen eurojen säästöt vuositasolla?
     
  16. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    No kyllä se on aina edellyttänyt numsia, että tarjouksia on alkanut satelemaan. Varsinkin DNA vs Saunis on sellainen pari, että kumpikaan ei halua hävitä taistelua asiakkaasta. En kyllä tiedä jatkossa kuinka onnistuu tarjouksien kalastelu... no ehkä ne laittaa sähköpostia numsin jälkeen tai sitten vaan annan luvan soittaa tarjousta.
     
  17. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    Mielestäni kuulun (olen ainakin kuulunut) just tohon 5-10€/kk ryhmään ja kyllä on tullut vastatarjouksia kun joulun aikoihin numeronsiirtopyyntöjä tekee. Ja jos kieltäytyy ensimmäisestä tarjouksesta niin yleensä operaattorin puolelta panokset kovenee.
    Juuri tästä syystä olen myös oppinut odotteleen jännityksellä niitä parempia tarjouksia. Satojen aurojen säästöihin ei ole päästy mutta jotain on saatu kuitenkin. :)
     
  18. timo-gk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/11/09
    Viestit:
    1608
    Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Onko tullut muitakin kuin määräaikaista sopparia vaativia tarjouksia? Itsellä sekä Dna:n että Saunalahden liittymiä, joten osun aika mukavaan saumaan näiden suhteen. :)
     
  19. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    Älytöntä kitinää ja itkemistä tarjouksien perään. Ei ne OP:tkaan oo mitään hyvän tekijöistä...käsittääkseni ei jää juuri mitään viivan alle asiakkaasta jolla on joku multitarjous päällä. Puhelut ja viestit maksaa rahaa ja jos ei oo vara maksaa niin soittaa sitten vähemmän! ;)
     
  20. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Se että maksat kuukaudessa 5 euroa vähemmän operaattorille on monille iso juttu! Verrattuna esim siihen, että ostat terassilla yhden kaljan enemmän.
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju