1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden uusi linja

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja asikainl, 14/2/05.

  1. asikainl

    Liittynyt:
    17/12/04
    Viestit:
    122
    Tykkäykset:
    0
    Saunalahtiko kääntänyt kelkkansa totaalisesti? Juuri äsken maikkarilla uusi Ykkösen mainos, jossa sanottiin: "Saunalahti, hintasortoa vastaan". Siis hintasortoa vastaan..Mitäköhän tästä pitäisi ajatella? Eikö enää pärjätä DNA:n hinnoittelulle?
     
  2. nhk_ Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2682
    Tykkäykset:
    0
    Tai sitten siitä pitää ajatella vaan sitä, että markkinointiosasto on keksinyt uuden lausahduksen jolla voidaan myydä lisää liittymiä.. Tuskin sen kummallisempaa.

    Edit: typo
     
  3. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Mainosta en ole nähnyt, mutta tuosta lauseesta tuli mieleen Tele Finlandin surkeat mainokset, jossa tuota hehkutetaan kovasti.
     
  4. asikainl

    Liittynyt:
    17/12/04
    Viestit:
    122
    Tykkäykset:
    0
    Tele Finlandhan mainostaa itseään operaattorina sekavaa hinnoittelua vastaan, eli aivan eri asia kuin tämä. Ei tuollaista "typoa" kyllä telkkariversioon asti huomaamatta pääsisi, eli ollaanko tässä nyt profiloitumassa eri suuntaan?
     
  5. aimo Vieras

    Noissa Tele Finlandin mainoksissa riittäisi kyllä Tele Finland -miehelle työsarkaa. Esimerkiksi tämän päivän Hesarissa oli muistaakseni mainos "Tele Finland - hyvää tuulta 0,039 senttiä minuutissa". Olisi edes ollut 3,9 senttiä. Tosin silloinkin se on harhaanjohtava mainos.

    No eipä tuo ole ensimmäinen kerta. Kaikki varmaan muistavat Saunalahden mainoksen "Löydätkö halvempaa?" Hesarin etusivulla. Ja samaisen sanomalehden takasivulla Kolumbuksen mainos jossa nokitettu kaikki Saunalahden hinnat 0,1 snt alaspäin.
     
  6. Matis

    Liittynyt:
    21/12/04
    Viestit:
    81
    Tykkäykset:
    0
    Hesarissakin oli tänään etusivulla puolen sivun mainos
     
  7. hk

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    81
    Tykkäykset:
    0
    ..
     
  8. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    Itselläni jo numeronsiirto menossa. Eihän siinä rahaa paljon säästä, mutta periaatteen ja markkinatalouden kannatuksen vuoksi kuitenkin. Tekisivätpä ne sadat tuhannet Soneran ja Elisankin asiakkaat myös näin, jotka nykyäänkin maksavat pahimmillaan lähemmäs 30 senttiä minuutista. Huomenna voisi vielä perua numeronsiirron, jos nykyinen operaattori reagoisi.
     
  9. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Sonera on laskenut kaikkien liittymätyyppiensä hintoja vuoden kuluessa. Tällä hetkellä "kovin" puheliittymien minuuttiveloitus on 0,17eur/min (Mini ma-pe klo 7-17).
     
  10. aimo Vieras

    Kunpa kaikki, jotka meinaavat ostaa uuden Mersun, ostaisivatkin 25 vuotta vanhan Ladan. Sehän on paljon halvempi.

    Itse muuten maksan 90 % puheluistani 5 snt/min ja tekstareista 5 snt/kpl. Näin siis Elisalla. Edellinen liittymäni oli Saunalahti, jossa puheluhinnat olivat 25 snt/min (TivKor).
     
  11. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    25 vuotta vanha Lada ja uusi Mersu eivät ole sama tuote. GSM-puhelu eli bittien välitys taas on, välittipä ne kuka tahansa. Samoin on tekstiviesti riippumatta operaattorista. Näin ollen Lada-Mersu-vertaus on täysin epäonnistunut.

    Mitä taas tulee muuten operaattoreiden eroihin esim. lisäpalveluissa, niin eroa tottakai on. Ne pitäisi vaan laskuttaa niiden lisäpalveluiden hinnoissa, eikä korkeampina perustuotteiden hintoina (puhelut ja sms, mms). Tietysti jokaisella yrityksellä on oikeus hinnoitella tuotteensa miten lystää.
     
  12. SV-3310 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/03
    Viestit:
    2316
    Tykkäykset:
    19
    Eihän olen, sekä Mersu että Lada kuljettavat matkustajat pisteestä A pisteeseen B samaa reittiä samassa ajassa joten tuote on sama. Toiseen voi tulla satunnainen vikaa jolloin aika ei ole sama, mutta voi eri verkoissakin olla satunnaisia ongelmia. Lisäpalveluissa voi olla eroja, ilmastoiniti, sähköikkunat jne.

    :)
     
  13. Pappa-Smurffi

    Liittynyt:
    14/1/04
    Viestit:
    338
    Tykkäykset:
    0
    Ja minä maksan 80% laskustani 4 cnt/min, 4 cnt/kpl, 0 €/kk, Saunalahti GSM + Sisärengas.
     
  14. aimo Vieras

    Eikös Lada ja Mersu ole molemmat autoja? Kuten tekstiviestien ja puheluiden välitys tapahtuu gsm-operaattoreilla samalla tavalla, niin aivan samoilla perusperiaatteilla liikkuvat Lada ja Mersu. Ymmärrän silti pointtisi, mutta kuitenkin jos vertaan esimerkiksi aiempaa Saunalahden liittymää nykyiseen Elisaan, niin tuntuu että kyseessä olisi eri tuote. Epävarman ja hitaan laskutuksen, lisäpalvelujen ja osittain peruspalveluidenkin puuttumisen voi käsittää toiseksi tuotteeksi.

    Edellisessä esimerkissä tosin Saunalahti ei ollut ollenkaan sieltä huonommasta päästä. Vikoja ja puutteita on paljon vähemmän kuin esimerkiksi oli ACN:llä. Oletko oikeasti sitä mieltä että esim. Soneran/Elisan ja ACN:n gsm-palvelut olivat sama tuote?

    Kyllä mielestäni on ihan OK laskuttaa lisäpalvelut puheluiden ja tekstiviestien hinnoissa. Varman ja nopean laskutuksen sekä lisäpalvelut haluan käyttööni puhuin sitten 5 tai 500 minuuttia kuukaudessa, mutta en olisi valmis maksamaan samaa perushintaa.
     
  15. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    En ole. Palvelukokonaisuus ei tietenkään ole sama Soneralla/Elisalla ja ACN:lla. Minäkin seuraan uutisia :) . Mutta en nyt ala tästä jankkaamaan sen enempää. Esimerkkini oli ehkä vähän huono.

    Pitäisi ehkä verrata Soneran ja Tele Finlandin peruspalveluita. Uskoisin, että laskutus ja perustoimintojen laatu on niissä aika sama (pois lukien asiakaspalvelu). Esim. jos käyttää puhelinta ainoastaan puhumiseen eikä edes käytä tekstiviestejä, niin on vaikea äkkiä keksiä, miksi ottaisi Soneran Tele Finlandin sijaan. Laskuissa on äkkiä 30-50% ero, mutta ainakin tällaisessa käytössä tuotteen voi sanoa olevan lähes sama.
     
  16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ovat kuitenkin aivan eri tuotteet.

    Sähkö on niitä harvoja tuotteita joissa myyjän vaihtaminen ei muuta sitä miltä lämpä tuntuu tai valo näyttää tai kuinka tasalaatuista virta on. Mutta noissakin tuotteissa (kokonaisuus) on kuitenkin merkittäviä eroja (toki riippuen miltäkannalta asiaa katsoo).
     
  17. Senior_TG

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    586
    Tykkäykset:
    0
    kyllä mersu ja lada ovat hyvä esimerkki, kunhan verrataan ominaisuuksia eikä vikoja. Esim onko ladalla huonompi ajaa..vastaus: on!. Onko tele finlandilla oletettuea että puhelun äänenlaatu on huonompi kuin soneralla...vastaus: ei. Jne. Laskutusongelmat yms eivät voi olla vertailu ongelmat sillä myös Mersuun voi tulla takuunalaisia vikoja joiden takia joutuu viemään auton takuukorjaukseen. Kuitenkin laskut ja autonviat korjataan kun niistä huomauttaa..Ainoa gsm-liittymien vertailuperuste on lisäpalvelut ja niiden hinta. Jos puhuu ja tekstaa ei ole mitään väliä millä puhuu ja tekstaa...halvin hinta kannattaa... Gprs löytyy myös kaikista jne...
     
  18. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    En nyt menisi sanomaan. Aika suuri merkitys on nykyään imagollakin.. Eli millainen imago operaattorilla on, onko se ns "hyvä operaattori" - näihin kahteen suurimpaan luotetaan aika paljon vieläkin ja niitä suositaan.

    Mielestäni melko naurettavia tässä ketjussa(ja täälä Operaattori puolella) esiintyneet väitteet luokkaa "jokaisen tulisi valita halpaoperaattori", vaikka pelkästään puhuisi ja tekstaisi saattaa silti esim Sonera tulla halvimmaksi - kun mukaan otetaan Etusopimus alennukset ja esim Plussa pisteet. Siihen minuuttihintaan on vain niin helppo vajota, tuijottaa vain sitä ei mitään muuta.
    Itselläni on ollut melkein joka operaattorin liittymä joka markkinoilla on ja aina olen palannut muutaman kuukauden kokeilun jälkeen takaisin Soneraan - ihan syystä. Muissa palvelut ei pelaa, laskutus takkuaa(nyt olen takunnut Cubion kanssa kun eivät halua laskuttaa joulukuussa suljettua liittymää oikein) tai kuuluvuus ei ole riittävä(tapaus dna). Soneran eduksi olen aina lukenut ylivoimaiset internetpalvelut - voin muokata täysin vapaasti ja helposti liittymääni netissä, toimivan asiakaspalvelun(vaikka sinne ei usein ole asiaa, arvostaa niitä vähiä soittokertoja) ja hyvät palvelut - ei paljon pelaa Kolumbuksella tai Tele Finlandilla 3G tääläpäin. Lisäksi hinnat ovat mielestäni edulliset, maksan 80% puheluistani 0,039€/min ja suurin osa viesteistä menee samaan hintaan. Ei mielestäni liian kallista(!?)
    No tämä oli tapaus minä. Yhtä hyvin näitä asioita voi jokainen perustella OMALTA kannaltaan - turha on siis mennä sanomaan että Soneran ja Elisan voisi hävittää sukupuuttoon. Hyviä ja asiansa osaavia operaattoreita kummatkin.
     
  19. Senior_TG

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    586
    Tykkäykset:
    0
    Vastine jukran viestiin:

    Imagolla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa minkä suuruinen lasku minulle tulee kuukaudessa kotiin jos puhun 2h ja laitan 20viestiä.

    Etusopimukset, internetpalvelut, Plussa-pisteet ovat juuri niitä mainitsemiani Lisäpalveluita!

    Samaa mieltä toki siitä että Soneraa ja Elisaa tarvitaan myös Suomen operaattorikartalla.
     
  20. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Niinpä. Jotkut arvostavat pelkästään hintaa. Joitain ei haittaa jos lasku on kuussa +4€(tai vaikka +10€) mutta toimivuus ja palvelut ihan eri tasolla.
    Kuten sanoin ei voida sanoa yks kantaan mikä on paras operaattori kullekin. Tarpeet ovat niin erilaisia. Siksi minua aina naurattaakin kun täälä julistetaan kysyvälle "ehdottomasti operaattori X" on sinulle paras.
     

Jaa tämä viestiketju