1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden uudistunut ja toimiva palvelu

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja NPR, 29/3/04.

  1. NPR Vieras

    Nyt kun Saunalahdelle on aiemman tapaukseni jälkeen tullut hirmumäärä uusia työntekijöitä ja palvelu pelaa, niin ajattelin vaan heittää kysymyksen, että miksei palvelu ole silti parantunut vaikka työntekijöitä on enemmän ku tarpeeksi?

    Onko merkki hyvästä palvelusta jos asiakas soittaa vikailmoitukseen, kun netti ei ole hetkeen toimut. Asia luvataan korjata. Kun asiakas on kuukauden soitellut ja aina on luvattu homma hoitaa eikä mitään tapahdu, niin missäs nyt on vika? Eikö ne 80 uutta työntekijää osaa mitään muuta kuin vastata puhelimeen aina samalla tavalla, että homma hoituu, kaikki laitetaan kuntoon. Ilmeisesti Saunalahdella on edelleen se pasianssin peluu tärkeämpi kuin aisioiden toimiminen. Sano mitä haluat Plehti, mutta teillä ei ole mikään mennyt parempaan suuntaan. Syitä voi vain miettiä.
     
  2. mobiilisti Vieras

    Kannattaako näitä samoja asioita enää vatkata? Eiköhän sun pointtisi tullut selväksi jo aiemmin. En puolustele saunista, päinvastoin, mutta tuskinpa sullakaan on enää mitään uutta sanottavaa.
     
  3. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Saunalahden ADSL ja GSM+ -yhdistelmä tulisi kyllä minulle selvästi halvemmaksi kuin nykyiset dna:n ADSL- ja Prepaid-liittymäni, ja samoin myös Saunalahden uusi PlusPlus tulisi hieman dna Prepaidia halvemmaksi. Olen kuitenkin valmis maksamaan ADSL- ja GSM-operaattorilleni muutaman euron enemmän kuussa siitä, että operaattorin kanssa saa tarvittaessa asiat hoidettua kuntoon. Vaikka dna onkin saanut paljon ****** niskaan dna044-puolen laskutuksen ja aspan ongelmien takia, dna041- ja ADSL-puolet ovat tietääkseni pelanneet OK. Lisäksi otan mieluummin liittymän sellaiselta palveluoperaattorilta, joka käyttää suomalaista verkko-operaattoria.

    Lyhyesti sanottuna: on muitakin arvoja kuin raha.
     
  4. Boeing

    Liittynyt:
    16/12/02
    Viestit:
    276
    Tykkäykset:
    0
    Oliko pakko avata uus topicci samasta jankutuksesta. Avaa uus topicci vasta kun on asiaa.
     
  5. NPR Vieras

    Häh? Miksei ongelmakohdista voisi puhua?
    Ei minun tarvitse mitään uutta sanoa, koska en minä ole Saunalahdella töissä.
    Muutosta parempaan lupailtiin ja silti homma ei ole edelleenkään sen parempi, kuin silloin oman ongelmani aikana. Tästä ei kannata mitään keskustelua tehdä, koska totesin vain, että homma ei toimi edelleenkään yhtään sen paremmin ja miksi toimisikaan. Ei miljoonakaan uutta työntekijää saa asioita toimimaan jos asiakkaiden ongelmat pistetään mappi ö:n samantien.

    Ja koska tuo on tuore tapaus, niin turhaa sanoa, että työntekijöitä ei ole tarpeeksi tms. miten omaa ongelmaani Saunalahdelta perusteltiin aikaisemmin.

    [typoedit]
     
  6. Arskis

    Liittynyt:
    24/3/04
    Viestit:
    77
    Tykkäykset:
    0
    Jos minulla olisi noin katkeroitunut mieli Saunalahtea kohtaan, niin en edes kirjoittaisi tai sanoisi koko sanaa.

    Kaverihan pitäisi palkita vuoden ruikuttajamitalilla.

    Sain tänään työkaverin vaihtamaan kaksi Soneran liittymää Saunalahdelle ja siihen vielä kylkeen yhden uuden Saunalahden liittymän lisää.


    Näin se homma etenee.

    Olen todella tyytyväinen Saunalahden asiakas.
     
  7. Emir

    Liittynyt:
    22/1/04
    Viestit:
    5
    Tykkäykset:
    0
    Vaikuttaa ihan siltä että joku olisi polttanut perintörahansa saunalahden annissa vuosia sitten...

    Mitä ihmettä firma voi tehdä noin väärin että saa asiakkaan noin katkeroituneeksi?
     
  8. NPR Vieras

    Anteeksi, halusin vain mainita Saunalahden nykyisestä tilanteesta, mutta eipä siinä mitään asiaa ollut. Hyvinhän kaikki toimii, jos jaksaa kuukauden soitella samasta asiasta eikä mitään asian korjaamiseksi tehdä.
    Turha sekoittaa tätä aiempaan topicciini, koska se tuli jo "kuntoon". Saunalahti perusteli hyvin miksei mikään silloin toiminut ja mainitsi, että nyt muka kaikki olisi oikein hyvin.

    Mulla ei ole Saunalahden nettiä tms. mutta useilla tutuilla vielä on.
    Ko. tapauksessa Saunalahti ei edes maininnut, että voisi hyvittää yli kuukauden poikki olleen netin. Mutta kyllä ainakin Sonera hyvittää jos heidän nettinsä on kuukauden poikki. Toki he saisivat varmasti tilanteen korjattua jo ekan vikailmoituksen jälkeen oma aloitteisesti, ilman että asiakkaan tarvii kokoajan soitella samasta asiasta ja patistaa.
     
  9. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
  10. Emir

    Liittynyt:
    22/1/04
    Viestit:
    5
    Tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti tuota samaa vänkäystä on nuo kaikki sivut ensimmäisen kahden jälkeen?

    Noh, tuo on taas hyvä esimerkki miksi itse keskityn yksityisyrittäjänä vain sellaisiin asiakkaisiin joilla on esittää y-tunnus. Aina voi hävitä...
     
  11. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Saunalahti hyvittää kk-maksun mikäli yhteys on ollut pois käytöstä Saunalahdesta johtuvasta syystä kaksi vuorokautta yhden kuukauden aikana. Tämä on myöskin kirjattu toimitusehtoihin. Tätä tapausta on mahdotonta kommentoida tietämättä asiakasnumeroa, aivan kuten oli mahdotonta kommentoida sinun tapausta ilman kyseistä tietoa.

    T: Panu.

    P.s. Eikö olisi ollut helpompaa lähettää asiasta sähköpostia / yksityisviesti?
     
  12. NPR Vieras

    Uskon että se asia tulee kuntoon, mutta eikö teiilä pitäisi jo nyt olla homma hanskassa, että tuollaiset viat korjattaisiin ilman, että pitää soittaa ja patistaa kuukauden ajan(kuukausi on pitkä aika ja siinä ajassa luulisi kerkeävän tekemään vaikka uudet kytkennät jos tarve vaatii)?
    Viimevuoden puolella ei ehkä ollut, mutta mielestäni lupasit, että enää ei vastaavia ongelmia pääse syntymään?

    Asia voi mun puolesta jäädä tähän, mutta ei tuo teidän homma näytä edelleenkään kovin lupaavalta.

    Niin, esimerkki tapaus siis on toki kunnossa ollut jo vähän aikaa, mutta aikaa siinä meni liikaa siihen nähden miten muualla hoidetaan hommat.
     
  13. NPR Vieras

    Asiakasnumero ei auta siihen, että teillä ei edelleenkään puututa asioihin vaadittavalla nopeudella. Kuten olen todennut, niin harva tietää tästä paikasta ja vielä harvempi tietää, että olet täällä vastailemassa.
    Eikö asia olisi järkevämpi pystyä hoitaa teidän asiakaspalvelun tms. kautta, eikä tällä foorumilla. En halua mitenkään häjyillä vaan tosissani pyytäisin, että tekisitte mahdolliseksi hoitaa asiat hieman järkevämmin.
    Tämän keskustelun voi hyvinkin lukita, koska tämä oli tarkoitettu vinkiksi teille, että edelleenkään ei ole kaikki kohallaan teidän puhelinpäivystäjä päässä.
     
  14. NPR Vieras

    Niin, lisänä vielä. Vaikka ko. esimerkissä olisi ollut teillä joku ylitsepääsemätön ongelma, niin eihän asiakas voi sitä tietää.
    Ja kun homma vaan venyy pidemmälle, ilman että se mene kuntoon ja aina kun asiasta soittaa, niin luvataan vaan että laitetaan homma kuntoon, niin siitähän jää väkisinkin pahamaku suuhun.

    Omassa tapauksessani jota, jo puitiin, niin enhän minä tiedä mikä teillä on ollut asiassa ongelmana. Voi olla että kellään ei todellakaan ollut aikaa vastata soittopyyntöihini ja tiimipäällikkö(osan ottoni) tuli oikeasti kipeäksi ja sitten unohtikin koko asian. Mutta kun minulle ei kukaan kertonut miten asia on, niin mitä muutakaan olisin voinut kuvitella, kuin että teillä ollaan vaan välinpitämättämiä koko asiasta?
     
  15. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Juuri valmistuneessa asiakastyytyväisyystutkimuksessa (02/04) asiakkaamme antoivat asiakaspalvelumme arvosanaksi 4,15 asteikolla 1-5 (1=huonoin, 5=paras).

    T: Panu.
     
  16. NPR Vieras

    Sittenhän kaikki on hyvin. Harmi, ettei kysely tavoittanut niitä, jotka ovat asiassa huomanneet vikaa, koska nythän teillä ei ole syytä asioita siellä muuttaa jos ne toimii.

    Kenties asiat silti alkavat pikkuhiljaa siellä toimia, koska halvat hinnat kiinnostavat.
     
  17. SilentPoet

    Liittynyt:
    28/10/02
    Viestit:
    267
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Corby Pro & Elisa
    Minusta tuo jatkuva voivottelu on kyllä turhaa, kuitenkin ainakin nopean vilkaisun perusteella sekä täällä, että myöskin tuttavapiirissäni vaikuttaisi olevan pääosin tyytyväisiä asiakkaita. Sitä paitsi, tuskin saunalahdella olisi niitä reilua 200 000 asiakasta, jotka sillä nyt on, jos asiat olisivat noin huonosti kuin mitä väität.
     
  18. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Miksei olisi? 200 000 on kuitenkin niin pieni siivu markkinoista, että sen verran asiakkaita saisi kyllä "huijattua" mukaan, vaikkei aspa tai yleensä muukaan toimisi kunnolla (vrt ACN). Sitä paitsi asiakaspalvelun toimimattomuus kun on sellainen asia joka usein selviää vasta omakohtaisten kokemusten kautta. Kynnys ADSL-liittymän irtisanomiseen sattaa olla monille melko korkea, joten sen sijaan että vaihtaisivat ADSL-operaattoria, monet varmaankin jäävät tappelemaan huonon asiakaspalvelun kanssa. Epäilen muutenkin aika vahvasti, ettei tuo plehden mainitsema tutkimus kerro aivan koko totuutta. (Miten tutkimus on toteutettu? Ovatko pettyneet jättäneet vastaamatta?)
     
  19. Xaeron

    Xaeron Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2505
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Keillehän tommosta asiakastyytyväisjuttugalluppia ehdotellaan?
     
  20. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Laitatko tiedot miten ja missä on tutkimus tehty, muuten kommenttisi on aika arvoton.

    Omat kokemukset tukevat sitä, että Saunan asiakastuki ei toimi kunnolla vaikeammissa tapauksissa. Lisäksi aspan kanssa tehdyt muutospyynnöt vaativat monissa tapauksissa useamman soiton, jostain syystä asiat eivät vain suju aina hyvin ensimmäisillä kerroilla. En tiedä mistä asia johtuu, koska se on ollut Saunan ongelmana aina. Osasyynä ovat varmaankin lukuiset yhdistymiset, osaatko Panu sanoa kuinka monesta eri firmasta SL on luotu, itselleni ei tule nyt muita mieleen kuin nic, dlc ja nettilinja. Muita syitä en osaa arvailla, koska en tiedä minkälaisia muutoksia tavallinen aspaihminen voi tehdä, ja millaiset työkalut hänellä on käytettävissään.

    Älä Panu ota tätä Saunan haukkumisena, pyrin vain tuomaan omia kokemuksia esille jotta saisitte hiukan pohtia miten hommat voisivat tehdä paremmin ja yksinkertaisemmin. Itseni joskus suorastaan suututtaa Saunan ajoittainen kämmennys, potentiaalia kun firmassa olisi vaikka mihin. Kehuna voin kuitenkin sanoa että suunta on silti ollut viimeisen vuoden aikana ylöspäin.
     

Jaa tämä viestiketju