1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden tekstiviestit netistä?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja jare578, 14/11/03.

1. jare578

Tykkäykset:
    0
    Voiko Saunalahden liittymillä lähettää tekstiviestejä selaimella netin kautta?

2. dreamy83

Tykkäykset:
    0
    kyllä voi

Kyllä voi, näin ainakin jos on nettiliittymä. Se tapahtuu Oma Saunalahti palvelussa. Ensimmäiset 20 viestiä / kk ovat ilmaisia.

3. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Muuten hyvä mutta lähettäjän numerona näkyy joku palvelunumero. Vanhat nic:n asiakkaat voivat lähettää myös 20 viestiä/kk maksutta, aiemmin lähettäjänä näkyi oikea gsm-numero mutta yhdistyminen jippiaijeen kanssa huononsi tätäkin palvelua.

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Minä en ainakaan löydä tuolta hallinnasta paikkaa mistä voisi lähettää viestejä. Ainuastaan voi lähettää viestejä, jolla ilmoittaa kavereille uuden puhelinnumeronsa.

5. dreamy83

Tykkäykset:
    0
    Omassa Saunassa löytyy ainakin mulla kohta "Tekstiviestien lähetys" heti etusivulla. Sieltä voi lähetellä. Mutta olen siinä ksäityksessä, että vaatii nettiasiakkuutta (nimenomaan joku kk-maksullinen).

6. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    kk-maksullisessa nettiliittymässä voi lähettää 20 viestiä kuukaudessa ilmaiseksi. Lisäviestit käsittääkseni maksaa 17 snt/kpl. Lähettäjäksi tulee valitettavasti Saunalahden palvelunumero.

7. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Olen kaivannut kyseistä palvelua

Olen kaivannut kyseistä palvelua oma-Saunalahti-sivulle. Kännykkäasiakkaat eivät tietääkseni voi vielä lähettää tekstareita netistä, mutta nettiasiakkaat voivat, kuten tässä ketjussa on jo todettu.

8. eph

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Minä voisin vaikkapa maksaakin ihan sen normaalin tekstiviestin hinnan, eli 7snt jos niitä voisi lähettää verkossa omalla numerolla... No, tällahetkellä homman hoitaa pc suite+bt+6310i :) - tosin vain kotona.

9. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Asiallahan ei ole mitään tekemistä Saunalahden kanssa, mutta täältä voi lähettää 15 ilmaista viestiä viikossa/palveluun rekisteröity liittymä. Oma numero näkyy lähettäjänä ja jos käyttää kaikki (tai lähes kaikki) 160 merkkiä viestiinsä, niin mitään mainostakaan ei oman viestin perään tule. Tämä 1rstwapin palvelu myös toimii yleensä erittäin hyvin. Ainoa suurempi puute taitaa olla se, että 044-alkuisiin numeroihin ei taida lähetys onnistua.

10. sorsa

Tykkäykset:
    0
    040 ja 041 alkuisiin numeroihin lähettäminen onnistuu.
    050 alkuisiin seitsemän numeroisiin numeroihin onnistuu.

044 alkuisiin numeroihin ei onnistu.
    050 alkuisiin enintään kuusi numeroisiin numeroihin ei onnistu.

Muita ei ole kaveripiirissä, joten ei ole tullut kokeiltua.
    Huom. Numeronsiirrolla ei ole vaikutusta viestien toimivuuteen. Eli jos 044 alkuinen numero ei ole enää DNA:n hallinnassa, niin viesti ei mene siitä huolimatta perille ja päinvastoin, jos 040 alkuinen numero on DNA:n halinnassa, niin viestit menevät perille.
    Palvelu ilmoittaa, jos numerosuuntaan ei voi lähettää viestejä.

11. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Rohkenisinkohan sanoa, että ei kovin suuri ongelma. 050-alkuisista numeroista varmaan ainakin 98% on seitsemännumeroisia. Itse en ainakaan koskaan edes muista soittaneeni alle seitsemännumeroisiin RL:n liittymiin, yhden sellaisen numeron olen sentään nähnyt paperilla.

Juu, juuri tuon takia kirjoitinkin nimenomaan, että 044-alkuisiin numeroihin ei toimi sen sijaan, että olisin pistänyt "ei toimi Dna:n liittymiin".

0456-alkuisiin numeroihin pystyy muuten myös lähettämään, sitä et vielä testannut. :)

12. eph

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Kerran olen minä soittanut kuuden kännykkävuoden aikana neljänumeroiseen puhelimeen.. Numero taisi olla vielä 050-2411, eli minun syntymäpäivä ja kuukausi. Eli aika harvassa ne on.

13. lassej

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on vähän toisenlaisia kokemuksia.

Tekstiviestit 1rstwapista toimivat mainiosti kun 0400-numeroni oli vielä Soneran liittymä. Nyttemmin olen vaihtanut dna:han ja samalla loppui myös 1rstwapista lähetettyjen tekstarien tuleminen puhelimeeni.

Sama juttu myös tyttöystäväni 050 liittymän kanssa. 1rstwapin viestit toimi RLlä mutteivat DNAlla.

Tietenkin voi olla että tilanne on muuttunut - 1rstwap oli äsken kumossa, joten en päässyt testaamaan asiaa.

Jaa tämä viestiketju