1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden Sähköposti asetukset

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Peltsi, 20/10/04.

1. Peltsi

Tykkäykset:
    0
    Elikkäs puhelin on k700i ja siihen pitäisi saada saunalahden sähköposti asetukset! Mistä, ja miten? Vai toimiiko tässä esim. luukku? mistä ne saa tilattua?

2. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Luukulla ei taida olla IMAP:piä (en mene varmasti sanomaan) joten ei taida luukulla onnistua. IMAP pitää olla että toimii.

3. spug

Tykkäykset:
    0
    Mikäs pop3:sessa on vikana? :)

Kannattaa muuten kokeilla laittaa smtp:ksi posti.saunalahti.fi niin toimii vähän paremmin.

4. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
  5. Peltsi

Tykkäykset:
    0
    mulla on wapit sun muut jo mut sposti puutuu.. saako sen tuolta?

6. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Kyllä, sieltä tilasin P800:een itsekin :)

7. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Aloitussivu , sitten etenet seuraavasti: Continue -> Finland -> GPRS -> K700 -> Saunalahti E-mail GPRS -> Saunalahti -> , sitten syötät muuttuvat tiedot ja lopuksi Submit. Asetukset napsahtavat puhelimeesi hetken lukuttua.

8. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei siinä mitään vikaa, mutta jos haluaa viestit vaikka lukea vielä tietokoneellakin niin IMAP on kätevämpi :) Aattelin että se palvelee aloittajaa paremmin.

9. spug

Tykkäykset:
    0
    Näinhän se on :) K700:sessa on vaan pop3 konffattu jättämään kopio serverille, joten kyllä ne voi ladata kotikoneelle vaikka olisi kännykälle ladannutkin. Satuin vaan itsekin kiinnostuksesta tuota kokeilemaan. Hyvä näin - on SE:llä vähän ajateltukin asiaa. ;) (Näin siis ainakin fw R2L:ssä)

10. Sami

Tykkäykset:
    1
    Mistäköhän nyt kiikastaa? Puhelin SE K500i, sähköpostin vastaanotto onnistuu kyllä, mutta ei lähettäminen. Käytössä siis Saunalahti GPRS ja Saunalahden sähköpostiosoite.
    POP3 ja lähtevän postin palvelin on posti.saunalahti.fi.
    Puhelin ilmoittaa saaneensa yhteyden palvelimeen, ruutuun tulee liikkuva palkki, jonka yllä lukee: Lähettää sähköpostia. Tämän jälkeen ruutuun tulee ilmoitus: Lähetys epäonnistui.
    Olen pari kertaa buutannut luurin, ei auttanut ongelmaan...
    Onko muita vaihtoehtoisia lähtevän postin palvelimia? Mikä auttaisi?

11. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Koita muuttaa lähtevä palvelin: mail.inet.fi

E: Tai: smtp.inet.fi

12. Sami

Tykkäykset:
    1
    Kiitos! Kokeilin jälkimmäisellä ja heti toimii...
    Mutta ongelmat eivät tähän jää...;)
    Menee jo hiukan ohi aiheen, mutta vaikka siis olen saanut vastaanotettua mailit puhelimeeni, näistä näkyy vain otsikko oikein. (Puhelimen asetuksista ON valittuna Lataa otsikot ja teksti) Itse viestin tilalla on vain ilmoitus: Unsupported character set
    Tämä viitannee epäsopiviin fontteihin? Viestit lähetetty Operan sähköpostista fontteina mm. Arial ja MS Sans Serif...mikä tälle puhelimelle kelpaa, vaiko liittyykö tämä ongelma edes fontteihin?
    Edit: Kokeilin lähetellä myös webmailin kautta, sama lopputulos. Otsikko näkyy oikein, viestin tilalla vain em. virheilmoitus.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei ole fonttien kanssa tekemistä, vaan käytettävästä merkistöstä.
    Juu, ei. Eli oikeassa sähköpostiviestissä ei voi määritellä fontteja, se on pelkkää tekstiä. Toki jotkut email ohjelmat antaa käyttäjän lähettää muotoiltua tekstiä, jossa voi fonttejakin määritellä jne, mutta tällöin kyse usein ohjelmaa tekee viestistä HTML koodia, tätä ei titenkään pidä käyttää, mutta tällöin tätä tukematon email clientti näyttää sen HTMLnä.

Tosin tuo virheilmoitus tuntuu vähän oudolta, sillä vaikka merkistöjä niin perus jenkkiääkköset clienttit osaavat näyttää oikein, ääkköset ja muut sitten voivat olla mitä sattuu. vaikka viesti olisi 16bit merkistä, niin siltikin yleensä viestistä saa jotain selvää.

Mobiilit laitteet tukevat yleisesti UTF-8, ISO-8859-1

Kannatta lukea korpelan merkistö juttu

14. Sami

Tykkäykset:
    1
    Niin, ei tuosta linkin jutusta taida minulle paljon hyötyä olla, kun en kuitenkaan voi vaikuttaa siihen, miten puhelin tulkitsee saapuneet viestirungot. Enkä liioin pysty vaikuttamaan siihen, missä muodossa minulle viestejä lähetetään

Eli tilanne nyt tuntuu olevan se, että mistään osoitteesta minulle lähetetty viestirunko ei näy oikein puhelimellani, kaikki otsikot näkyvät oikein...

Miten tätä ongelmaa nyt oikein voisi lähteä purkamaan...???

Edit:...kun nyt uudemman kerran kokeilin noilla merkistöillä lähettää postia itselleni, homma lähti toimimaan...

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    On aivan totta että jos tulleen mailin merkistöön ei voi puuttua, mutta asian tunteminen auttaa kuitenkin selviittään ongelmaa ja näin voi kertoa lähettäjälle millä lähettää.

Hyvä, noilla pärjää sähköpostiliikenteessä erittäin pitkälle, tosin jotkut pc:n mailin lukuohjelmat voivat vaatia joskus käsin valitsemista jos tullut viesti UTF-8lla.

Mutta jäi kiinnostaa milla se sinun email ohejelma esin yritti lähettää, jos ei ISO-8859:lla tai UTF-8lla.

16. hifk333

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    -
    mites mä saisin spostini toimiin. mulla se on luukussa...?! ei ollu valmiina luukulle asetuksia.. manuaalisesti en osaa laittaa, kun oon näistä sähköpostisysteemeistä ihan pihalla.. :) jos joku viittis auttaa!??

17. Xander Gage

Tykkäykset:
    0
    Moroo mulla on K700i+saunalahden liittymä+(++++++@NETTI.FI) SPOSTIOSOITE

etenin seuraavasti: Continue -> Finland -> GPRS -> K700 -> Saunalahti E-mail GPRS -> Saunalahti -> asetukset tuli perille asensin ne. Mutta miksi puhelin herjaa aina kun yrittää lukea/lähettää spostia että Väärä postilaatikko tai salasana.

postilaatikon nimenä on oma spostin käyttäjänimi ilman (@NETTI.FI) Ja salasanan olen tarkistanu 10 kertaa!

Missä piilee mahdollinen vika?

18. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Koita laittaa postilaatikon nimeksi koko sposti osoite.

19. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainakin SL:n adsl:n yhteydessä olevan s-postin kanssa tunnuksena tulee käyttää tilin käyttäjätunnusta, ei sähköpostiosoitetta. Tunnus siis se, jolla loggaudut esim oma-saunalahteen. Sähköpostiosoitetta käytetään ainoastaan webmailiin kirjauduttaessa. Postilaatikon nimi voi toki olla mikä tahansa, mutta kirjautumisessa kysyttävä käyttäjätunnus tulee olla tuo em. tunnus. En muista, onko ilmaisella s-postitilillä edes pop/imap -tukea, jos ei ole, täytyy tukeutua vain kiltisti webmailiin.

20. digix

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E71 + Saunalahti
    GPRS Access Point:

Yritin tuolta SE:n sivuilta tilata e-mail -asetuksia manuaalisesti. Mikä on GPRS Access Point? Onko se jotenkin gsm-liittymästä riippuva vaiko ISP:stä?

Ki-toos. :)

Jaa tämä viestiketju