1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Saunalahden puheluerittely

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja hamletc, 13/4/04.

1. hamletc

Tykkäykset:
    0
    Tsekkailin omaa laskuani tältä kuulta webistä. Liittymätyyppi on GSM+, mutta erittelyssä tekstiviestit ja puhelut on lasketettu tasahinta plus liittymän mukaan. Kivasti lukee liittymätyypin kohdalla GSM +, jolloin puheluiden pitäisi maksaa 10,5 snt/min ja tekstiviestien 6 snt/kpl, mutta
    olikin tulevaa laskua rakennettu sen mukaan, että puhelut maksaa 12 snt/min ja tekstiviestit 7 snt / kpl.

Vaihdoin liittymätyyppiäni tasahinta plus -> gsm+ noin kuukaisi sitten

Onko kenelläkään muulla kokemuksia, että saunalahden laskutus olisi sekoamassa.

Utelee,
    Hamletc

2. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Soita niiden aspaan. Hyvittävät kyllä ja korjaavat tilanteen.

E: Ja itse vaihdoin kanssa Tasahinta Plussan GSM Plussaksi oma.saunalahden kautta ja ei mulla ole tuon laskutuksen kanssa ollut ongelmia.

3. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onko liittymä oma.saunalahti.fi -sivuston mukaan GSM+ -liittymä? Mikäli on, niin suosittelen soittamista aspaan ja tiedustelemaan asiaa.

4. hamletc

Tykkäykset:
    0
    OK. Onko asiakaspalvelulla enää emailia?
    Yritin kovasti etsiä saunalahden sivuilta, mutta ei löytynyt.
    Aspassa kun on huhujen mukaan luvassa pitkä jonotusaika.

Utelee,

Hamletc

5. hamletc

Tykkäykset:
    0
  6. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Eivät käytä

Hei

Itse lähetin tässä taannoin sähköpostia, mutta se palautui ja kehotettiin laittamaan kysely netin kautta www.saunalahti.si ja seiltä joku palaute-kohta. Laitoin kyselyn, mutta vastausta ei kuulunut.

Toinen juttu. Minä katselin omaa puheluerittelyäni ja ihmeekseni huomasin, että tiliotteelta näyttäisi jääneen tyttären laskut pois, tai joku yhteenlaskuvirhe nillä nyt on. Laskin nimittäin omani ja tyttären laskut yhteen ja sain ihan eri summan, kun mitä maksettavaksi määrätty summa oli.

7. wolle

Tykkäykset:
    0
    Olen soittanut Aspaa nyt pari kertaa ja vieläkin lasku näyttää olevan pielessä....

8. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Laittaisitko minulle liittymäsi puhelinnumeron ja saamiesi virheellisten laskujen numerot niin katsotaan mistä homma on kiikastanut + homma kuntoon.

T: Panu.

9. kimmo Vieras

Ei tarkisteta, ei

Ja minulla on tänään tulleessa laskussa veloitettu Saunalahtelaisesta SL:n liittymään soitetuista puheluista. Kaverini vaihtoi kehoituksestani RL:ltä Saunalahteen ja hänen liittymä aukesi 24.3. Minä olen soittanut hänen numeroonsa laskun mukaan esim 25.3 ilmaiseksi, mutta sitten yllättäen onkin esim. 26.3 soitetuista puheluista päätetty laskuttaa.

10. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Re: Ei tarkisteta, ei

Todennäköisesti tämä ongelma johtuu siitä, että kaverisi liittymän reititystiedot ovat jääneet päivyttämättä joihinkin verkon puolen keskuksiin oikeiksi, jolloin verkko on tuottanut osan puhelutiedoista väärin kaverillesi soittamien puheluiden osalta. Olemme törmänneet tähän ongelmaan muutamia kertoa - kokonaisuudessaan ongelma on erittäin harvinainen. Yleensä keskuksien reititystiedot päivittyvät oikeisi varsin realiaikaisesti ja tästämällisesti. Vika saadaan korjattua olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Tai laita minulle yv:nä oma ja kaverisi puhelinnumero.

T:panu.

11. kimmo Vieras

Asia saattaa olla noinkin, minä en voi sitä kiistää, kun en tuosta mitään käsitä. Mitä olen tässä 20vuotisen atk-urani aikana huomannut, niin softan valmistaja syyttää toimimattomuudesta rautapuolta ja taas päivastoin. Ja vaikka ongelmat olisivatkin harvinaisia, niin meidän perheen siirtyminen Slahden asiakkaiksi ei ole sujunut ihan kivuttomasti.
    Jos nyt laitan tähän vielä samaan yhden ilmenneen asian mikä minua hämmästytti kovasti, niin poikani puhelin meni kiinni 5.4 oltuaan vain siis muutaman päivän auki tässä kuussa. Kun tarkistin sl:n sivuilta saldon käytön(hänellä on saldoraja 20€), niin siellä oli käytettynä hieman reilut 11 euroa. Arvelin sitten että hän on puhunut loput, kun nuo sivutkin olivat aina parikolme päivää jäljessä, enkä kiinnittänyt asiaan huomiota. Pääsiäisen jälkeen aloin ihmetellä, kun sivuillä näkyi vain että puheaikaa on käytetty tuo reilut 11 euroa ja poikani liittymän kohdalla luki "tilapäinen sulku". Tänään soitimme aspaan ja siellä naishenkilö ei osannut sanoa tuohon oikein mitään..sanoi että tekniikassa on jotain vikaa ja lupasi avata puhelimen(mikä sitten myös olikin auki, kun sitä jonkun tunnin päästä kokeiltiin). Onhan tuo tietty hieman huolestuttavaa, että poika puhuu yli puolet saldostaan ensimmäisen viikon aikana ja siihen nähden tuo puhelimen sulkeminen on perusteltavissa, mutta jospa me kuitenkin koitamme ihan itse vanhempina kouluttaa näitä meidän nuoria tässä taiteen lajissa. Tosin SLn tapa on huomattavasti tehokkaampi.
    PS. Selvitimme samalla noita SL:n liittymään soitettuja veloitettuja puheluita. Niistä po laskutetuista puheluista, mitkä näkyvät minun oma.saunalahti.fi-sivuilla ja myös sieltä aukeavasta laskuerittelystä, ei asiakaspalvelussa löydetty ainuttakaan. Kun kysymys ei ole kuitenkaan isosta summasta (2,5euroa) luvattiin hyvitys seuraavassa laskussa. Jännä juttu kuitenkin, että onko minulla eri versio soitetuista puheluista tuolla puhelinerittelyssä, kuin Slahdella
    PS2. Laitoin jo edellisen "ongelmani" aikana maaliskuun loppupuolella sinulle liittymämme tiedot, kun niitä pyysit. Foorumilla ilmoitin että omasta puolestani sen hetkinen asia oli selvä, mutta yvnä kysyin sinulta kuitenkin asiaa johon olisin itse halunnut vastauksen. Millään tavalla tuota viestiäni et kuitenkaan kommentoinut, kuten ei liittymissämmekään tapahtunut mitään, joten en näe tarpeelliseksi niitä lähetellä. Jos ne kuitenkin ovat tarpeen, esim. mahdollisten teknisten ongelmien ratkaisuun, niin eiköhän ne löydy foorumia tai postilaatikkoasi selaamalla. Omat asiamme ovat tällä hetkellä taas suunnilleen kunnossa, mutta ikävää kun tällaisia joutuu selvittelemään asiakaspalvelun kanssa.

12. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Olen itse huomannut samanlaista. Oman SL:n liittymän käyttäjällä on paha tapa puhua saldo melkein loppuun heti kuun alussa.
    Kaksi kertaa on tullut ilmoitus saldorajan täyttymisestä ennen 30€:a, joka on rajana, toisella kertaa oma.saunalahti.fi näytti 28 € ja rapiat, toisella kertaa 29 € ja rapiat.

Onko tuossa saldorajassa joku ennakointisysteemi, joka tutkii saldon kulutusta ja katkaisee saldon paniikissa etuajassa, ettei ylitystä tule?

13. kimmo Vieras

Minusta olisi melko merkillistä, jos tuollainen olisi. Mitä meillä nyt näitä liittymiä saldorajoineen on muutaman vuoden ollut, niin kyllä käytäntö on ollut että tenavani ovat lähes joka kuukausi ennättäneet hieman tuon saldorajansa yli mennä..jos on joskus vahingossa jäänyt alle, niin ei puhelinkaan ole ikinä aiemmin sulkeutunut. Sinun tapauksessasi tuossa voisi ollakin jotain järkeä, koska saldorajan täyttyminen on noinkin lähellä, mutta pojallani oli vielä lähes puolet käyttämättä. Meidän tapauksessa ei kait mitään kummempaa vahinkoa päässyt tapahtumaan, kun ei nuo pojan puhelut kuitenkaan mitään tärkeitä ole(korkeintaan tietty hänelle), mutta ihmetyttää kuitenkin että miten tuollainen on mahdollista.

14. mjitla

Tykkäykset:
    0
    Itellä Saunalahtelainen ja 1000 min ilmasta /kk toiseen saunalahteen. Soitin päivällä siskolle (saunalahti gsm) 8 min 22 sek oma.saunalahden mukaan mikä totta olikin. Mutta puhelu ei todellakaan ollut ilmaisissa puheluissa vaan matkapuhelinosuus-puheluissa eli siis ulkomaanpuheluissa. Siellä se killitti thaimaan puheluiden joukossa ja hinta oli 1,255 luiroo. Äsken jonotin aspaa 25 min ja siellä sitten ihmeteltiin ja luvattiin viedä asia tekniseen tukeen tai jotain vastaavaa. ooteellaan ja kattellaan josko päivittyisi oikein myös oma.saunalahteen. Oma.saunalahden värit on muuten nyt ihan p*******ä

15. mjitla

Tykkäykset:
    0
    Sama tilanne jatkuu ja kaikki ilmaset puhelut on merkattu matkapuhelinosuus- sarakkeeseen, jopa soitot aspaan :)
    Sama tilanne myös toisessa liittymässä. Taitaa olla Saunalahtelainen-liittymissä nyt jotain hässäkkää.

16. Nuutti

Tykkäykset:
    0
    Ja sama täällä. Aamulla soitettu puhelu on ilmaisissa, mutta illalla samaan numeroon soitettu on normaalihintainen. Ja puhelut siis soitettu 15.4.

17. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Pöh! Päinvastoin, nyt on erittäin siisti uudistus tapahtunut :)

18. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Näyttää muuten itellä puuttuvan Saunan erittelystä välistä 12. ja 13. huhtikuuta puhelut/viestit kokonaan, vaikka silloinkin liittymää käytetty. Kumma juttu.

19. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Eikähän Sauniksella jo ole tajuttu saldotietojen olevan pielessä ilman että jokainen foorumin Saunis-käyttäjä käy kirjoittamassa oman tilanteensa tähän ketjuun. ;)

20. kimmo Vieras

Uskoohan ne näköjään modeja ja avaavat uuden ketjun..sehän vissiin oli tarkoituskin?
    PS. omaSLn sivujen värit ovat p.....stä.

Jaa tämä viestiketju