1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden "palvelua"

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja raulo, 15/8/03.

  1. raulo

    Liittynyt:
    15/8/03
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Tilattiin koko perheelle liittymät(2siirtoa 1 uusi).Tuli tekstiviesti 4 päivää ennen siirtoa,jossa kerrottiin siirron tapahtuvan pe klo 9.50.Tuli perjantai ja vanha operaattori katkaisi liittymän ajallaan.Mutta saunispa ei saanut liittymää auki.No eipä siihen mennyt kuin 6,5 päivää joka päivä oltuamme yhteydessä "asiakaspalveluun".Joka kerta sai sanoa samat asiat ja joka kerta piti olla selvää,lupailivat soittaa seuraavana päivänä,mitä eivät tehneet jopa katkaisivat kesken puhelun.Sen jonotuksen jälkeen vähän söi miestä.Tuskin voi odottaa muuta kuin pahoittelua(tapana niillä oli sanoa,että ei oo minun vika).Eikä ole se yksi uusi liittymäkään auki kun ei ole tullut siihen korttiakaan.Ei ole tullut myöskään mitään ohjeita wappiin jne.
     
  2. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Toivottavasti Panu pystyy auttamaan tilannetta?
     
  3. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Toivottavasti saunalahti "keksii" jonkun oman palautekanavan jota myöden asiakkaat saavat viestinsä perille, ettei tarvitse olla operaattoriinsa yhteydessä "matkapuhelinfoorumin" kautta. Ei sillä, hieno ajatushan tämä on asikkaan näkökulmasta, mutta antaa oepraattorin aspasta takaperoisen vaikutelman ellei pysty palvelemaan asiakkaitaan yhteydenotolla niin, ettei asiakkaan tarvitse enää ottaa yhteyttä internetin keskustelupalstan välityksellä jonka jälkeen vasta asia saadaan hoidettua kuntoon. Tämä näin niinkuin kantaaottamatta itse tapaukseen.
     
  4. maikla

    Liittynyt:
    21/8/02
    Viestit:
    166
    Tykkäykset:
    0
    mitäs jos koittaisit lähettää s-postia Panulle...
     
  5. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Nyysseissä on mainintaa että numeronsiirtäjillä on kolmen viikon(!) jono. Siis asiakaspalvelua on laajennettu,mutta silti vielä porukkaa änkee huomattavasti enemmän sisään. Pitäisikö mainonnassa pitää pieni tauko, jotta ruuhkat saadaan purettua ja sitten isketään uudestaan uudella kampanjalla, jos kerta se toimii noin hyvin?
     
  6. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Telian tullessa markkinoille 2000 muistan myös kun "alkuhuumassa" tuo asiakaspalvelu tukittiin ja vaikka väkeä lisättikiinkin luurien päähän, oli tilanne pitkän aikaa suorastaan naurettava. Asiakaspalveluun tunnin-parin jono.

    Huonolla pääsyllä asiakaspalveluun oli moniin asiakkaisiin aika pitkäaikainen vaikutus, omalta osaltaan se kyllä tahri koko operaattorin mainetta hyväksi aikaa. Mittoihin nähden liian suuri asiakasmäärä ei siis ole myöskään hyvä asia, vaikka noin yleisesti ottaen on hyvä että kauppa käy. Tietenkin on myös muistettava, että kyseessä ei suinkaan ole millään operaattorilla normaalitilanne, vaan ehkä 3-6kk kuluttua tilanne "normalisoituu" kun ensimmäinen ruuhka numeronsiirtäjistä rauhoittuu ja asiat saadaan hoidettua.
     
  7. Guest Vieras

    Eikös Saunalahden mainonta ole nyt juuri tauolla, vähemmän on tv:ssä näkynyt mainosta pariin päivään
     
  8. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Aivan kuten Jussi mainitsi, ei Panu ole aspa ja ei voi kaikkia asioita hoitaa. Yleensä johtajat tekevät jotain muuta, mutta hyvähän on tätäkin seurailla. Ei millään pahalla tietenkään, päin vastoin :)

    Ja kun Saunalahdella ei ole ilmaista puhelinpalvelua, niin jonottaminen on tosi kallista vai onko jonottaminen ilmaista? Siihen Panu tai joku muu voisi vastata.
     
  9. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Saunalahdella on ilmainen puhelinpalvelu. Sähköposti asiakaspalvelu@saunalahti.fi tai sitten puhelin (09) 4243 0700, joka on avoinna vuoden jokaisena päivänä 7 - 24. Tekninen tuki on maksullinen: valtakunnallinen puhelinnumero 0600 15566 (1,34 €/min + pvm/mpm).
     
  10. Marjo.

    Liittynyt:
    1/12/02
    Viestit:
    777
    Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Itse olen vaihtamassa dna:sta Saunalahteen ja liittymäsopparia tehdessä (kävin siis ihan livenä sen tekemässä, keskiviikkona) sanottiin että n. 10-15 päivää menee että siirto saadaan tehtyä. Eipä tuossa mitään, mulla mikään kiire ole kunhan se itse vaihto sujuisi mahd nopsaan (eli ei mitään tunti-/päiväkausien operaattoritonta aikaa)...
     
  11. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Miten tuo on ilmainen? Maksullinen 09 suuntanumero, ei 0800 numero. Asiakaspalveluun soittaminen maksaa=ei ilmainen.
     
  12. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Niin siis tarkoitin että ei maksa mitään ylimääräistä. Toki tuossa joutuu maksamaan saman mitä maksaa lankaverkkoon soittaminen 09-alueelle.
     
  13. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    No niin tulihan se sieltä ;) Eli jos ole esim. 15 min jonossa, niin kyllähän se jonkun verran tulee maksamaan. Vain 0800 täysin ilmainen=0€
     
  14. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Uusille asiakkaille tuosta ei ole paljoa apua, mutta kun on asiakkaana, niin aspaan soittaminen Saunalahden kännykästä on ilmaista. Varma tieto! Aikaisemmin aspan numero oli 0108 -alkuinen ja sekin oli ilmainen Sauniksen asiakkaille GSM -liittymistä soitettaessa vaikka kerran noin 3 minuutin puhelusta oltiin erittelyn mukaan perimässä 20 euroa. Tuota numeroa ei ole enään sen kummemmin mainostettu vaikka eräillä korteilla se saattaa olla aspan nimellä.
     
  15. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Juu, kyllä sauniksella on maksuton asiakaspalvelun numero soitettaessa saunalahden omasta liittymästä. Numero tosin on ollut "normaalihintaisen numeron" tai lemonin esittämän "valtakunnallisen yritysnumeron" näköinen johon soitetuista puheluista sitten ei ole peritty kustannuksia. Olisi ehkä kuitenkin selkeämpää hankkia ihan 0800-numero. Etenkin tulevaa asiakasta saattaa kiukuttaa soittaa siitä vanhasta liittymästään aspaan kyselläkseen mikä mättää avauksessa. Asia voi siinä maksullisesti jonotellessa muuttua irtisanomis-asiaksi. :´(
     
  16. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Mielestäni lailla voisi pakottaa operaattorit pitämään 0800 numeroa. Nykyään juuri liittymänvaidon yhteydessä voi joutua soittamaan operaattorille, jonka liittymää ei ole. Samoin jos esim. dna taas lähettelee entisille asiakkailleen aiheettomia laskuja olisi hyvä, jos noi voisi selvittäää ilman kustannuksia. On käsittämätöntä, että asiakkaille tulee kuluja operaattorien möhlimisten takia. Vähintäänkin asiakaspalveluun jonottamisen pitäisi olla ilmaista, koska tällöin on kyse puhtaasti siitä, ettei asiakaspalvelussa ole tarpeeksi resursseja, eikä tämä ole asiakkaan ongelma.
     
  17. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Olen samaa mieltä mutta samalla tuo tarkoittaisi että mikä tahansa muukin "pakollisen" hyödykkeen asiakaspalvelu kuten esim. sähköyhtiöt tms. joiden toiminnassa esiintyvän vian tai häiriön vuoksi asiakas on suorastaan pakotettu olemaan yhteydessä asiakaspalveluun pitäisi muuttaa tasavertaisesti maksuttomaksi numeroksi, muuten tämä pelkän gsm-bisneksen kyttääminen alkaisi saada jo erikoisia piirteitä. Tosin näin kuluttajana olisin vain mielissäni siitä, että voisin soittaa mihin tahansa "asiakaspalveluun" maksutta - se on sitä asiakaspalvelua osaltaan. Huonona puolena sitten hintojen nousu joka seuraa resurssien lisäämisestä asiakaspalveluissa. Ellei resursseja lisätä, olisi odotettavissa taas jonoja ja aspojen muuttumista ystävä-lähellä -numeroiksi jota pyritään välttämään mm. tuolla numeroiden muuttamisella maksulliseksi.
     
  18. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Markkinataloudessa ei pidä laeilla tällaisia asioita määräillä. Asiakaspalvelunumeron maksuttomuus (yhdistettynä operaattorin toimivuuteen) on eräs kilpailukeino ja kriteeri operaattorin valitsemiseksi. Kuluttajat äänestäkööt jaloillaan - näin se homma toimii.
     
  19. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Jos Soneran 0800-numero jätetään huomiotta, niin maksaako jonotus todella muiden operaattoreiden aspaan, jos ei soita ko. operaattorin liittymästä?
     
  20. tarmo_tiukka

    Liittynyt:
    31/7/02
    Viestit:
    40
    Tykkäykset:
    0
    En uutta topiccia viitsi avata joten heitän tänne kysymyksen saunalahtea koskien vaikka ei alkuperäiseen kirjoitukseen liitykään. Eli eikös tuommoiset "hintatakuut" ole lailla kiellettyjä joka on SL yritysliittymässä? Ainakin marketeissa(gigantti yms saaneet uhkasakkoja jos toiminta jatkuu hintatakuulla) näin on. Joten onko SL lainkuuliainen pulju kaikilta osin tuli vaan mieleen?

    http://saunalahti.fi/gsm/gsmyritys.php
     

Jaa tämä viestiketju