1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden liittymistä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Derryth, 30/7/03.

1. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Kahta asiaa piti kysyä, kun pikainen etsintä ei tuottanut tulosta. Ensinnäkin, jos liittymänä on tivkor ja liittymässä on saldosopimus, niin kun saldo umpeutuu, voiko ystävänumeroihin vielä lähettää tekstiviestejä? Saunalahden sivuilla ei tästä ollut suoraan mainintaa, mutta minulle jäi jostain sellainen käsitys, että ei voisi, mikä olisi huonompi juttu. Toisekseen ovatko saunalahden grps ja wap asetukset samat kuin soneralla? Entä sähköposti sitä kautta? Jos vaihdan liittymää, voinko edelleen wappailla ja lähetellä sähköpostia samoilla asetuksilla vai pitääkö jotain muuttaa (saunalahden sivulla asetukset olivat vain 7650:lle, eikä minulla ole edes nokialainen niin en voinut tarkkaan verrata)? Kiitos jo etukäteen.

2. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Toistaseksi saldosopimuksen rajan ylitys sulkee koko liittymän liikenteen et voi edes ottaa puheluita ja tekstareita vastaan. Jokin asteinen muutos on tulossa, mutta milloin on vielä epäselvää. Wap ja GPRS asetukset vaikkuttivat alustavasti samalta. Sähköpostiin en osaa sanoa, koska siitä ei ole tarkkaa mainintaa, saa jopa ymmärryksen ettei se toimisi siis Internet yhteydet.

3. Derryth

Tykkäykset:
    5
    En ihan tarkalleen ymmärtänyt, mikä lauseen syvin olemus oli. Saunalahden sivuilla sanotaan, että "GPRS:n avulla saat käyttöösi mm. langattoman Internet-yhteyden, jolla voit hyödyntää uusimpien puhelimien nettiominaisuuksia tai käyttää GPRS-puhelintasi tietokoneen yhdistämiseksi nettiin." Tuosta saa sellaisen käsityksen, että internet-yhteys toimisi, mutta todellakin tuosta sähköpostista tai sen asetuksista ei varsinaisesti sanota mitään, ja siksi haluaisin asiaan varmistusta.

Tuo saldosopimus ei niinkään koske minua, mutta kavereilta jää kyllä liittymä ottamatta, jos tilanne on tuo.

4. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ei koske vielä halaistulla sanallakaan internet-liittymää. GPRS todellakin tarjoaa tuon yhteyden, toki. Eikös kuitenkin ainakin aikaisemmin sauniksen liittymässä ole tullut nettiliittymä "mukana"?

5. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Täytyy myöntää, että minulla on nyt suuria ymmärtämisvaikeuksia. Olen luultavasti ilmaissut itseni jotenkin epäselvästi (ei olisi ensimmäinen kerta, pyydän anteeksi). Mihin tarkalleen ottaen tarvitsen internet-liittymää? Siis ainakin soneralla minun pitää ottaa yhteys omaan postipalvelimeeni saadakseni postit puhelimeen ja soneran lähtevään palvelimeen, että voin lähettää viestin. Halusin tietää, että onnistuu tämä ko. liittymässä, kun en hirveästi noiden toiminnasta ymmärrä.

6. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ok, eli sen lisäksi että saat yhteyden tuonne esim. postipalvelimelle, niin tarvitset tilin sinne ja oikeuden käyttää sitä. Eli jos vain määrittelet jonkin äshköpostiosoitteen, niin eihän sieltä mitään saa, vaan pitää olla myös käyttäjätunnus sekä salasana.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Jos sulla on SE:n puhelin niin asetukset saa suoraan SE:n sivuilta mailiin.
    Meillä on sauniksen adsl ja tässä maililaatikot.Eli jarkkojapaivi@saunalahti.fi --mallia.
    Mä otin suoraan asetukset SE:n sivuilta t-300 ja siellä on myös siis sauniksen postipalvelimen asetukset ja mihin liittymään vaan tarvit.
    Siis periaatteessa on samat asetukset kaikissa muissakin luureissa,mut ne on vaan vähä eri tavalla ja eri paikoissa.
    Ja sauniksen ilmaisposteja ei voi käyttää mun tietojen mukaan puhelimella koska ne luetaan suoraan netistä.
    Eli ne vois lukee jollain luurilla kyllä jossa on se nettiselain.
    Muista mailipalvelun tarjoajien asetuksista saa varmaan tiedot niiden omilta sivuilta.
    Kysy lisää..

8. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Umm, totta kai minulla on sinne käyttäjätunnus ja salasana. En kai minä nytkään sieltä postejani muuten pääsisi katselemaan. :) Tarkoituksena oli lähinnä saada selville, pääsenkö llukemaan ja ähettämään postia niin kuin ennenkin (jos kerran saunalahti on soneran verkossa, luulisi, että voisin edelleen käyttää soneran lähtevän postin palvelinta, mutta en ole varma). Taas menee vaikeaksi. Pitäisi ilmeisesti mennä jonnekin kurssille, jossa opetettaisiin, miten voi ilmaista itseään selvästi.

Niin ja minulla ei ole SE:n puhelinta vaan Siemens. Siinä oli asetukset valmiiksi melkein kaikille suomalaisille operaattoreille, mutta jos saunalhti käyttää eri asetuksia kuin sonera, joudun ne sinne kai käsin laittamaan.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ei kai ne käytä eri asetuksia. Ne maili asetukset on aina suunnilleen samat ku kerran on samat postilaatikot.
    sauniksen lähtevä palvelin: posti.saunalahti.fi ja portti on:25
    Ja saapuva pop.saunalahti.fi ja portti: 110
    Muut asetukset on sitten sun omia laatikoita ja muita salasanoja jne.
    Ja vielä: Jos on sauniksen eli jippiin ilmaisia laatikoita niitä ei voi lukea mun tiedon mukaan puhelimelta koska eivät tue pop/imap palvelua vai miksiniitä sanotaankaan.

Niin ja et muuten maininnut mistä palvaluntarjoajalta otat mailis??
    Onko ne saunikselta vai soneralta vai joltain muulta ilmaispalveluista kenties,,?? Seki auttais asiaa.

10. Derryth

Tykkäykset:
    5
    No mainitaan nyt sekin, eli maili tulee mbnetiltä. Tähän asti on puhelimella toiminut ja toivoisin, että toimisi vaihdon jälkeenkin.

11. rs500

Tykkäykset:
    0
    Virittelin saunalahden gprs sähköpostin se t300:n kun hinnat halpeni ja toimii näköjään smtp.inet.fi lähtevällä palvelimella. Aspasta sanottiin että asetukset samat kuin sonera.(ja puhelimeen samat kuin dna lukuunottamatta tietenkään lähtevää postipalvelinta)

12. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Katselinpa tuossa että voisi vaihtaa Saunalahden Tasahintaan, joo cubio2lla on sentin kalliimpi teksitviestikin vaikka kk maksu onkin euron pienempi... hetkinen... Siis 100 viestiä saa lähettää että se kattaa tuon euron eron kk maksussa, ja vielä jokainen RL/cubio2 numeroon lähetetty lisää tuota eroa 3:lla viestillä.

Jännä homma miten sitä ihmisaivo toimii, niin ettei tuollaistakaan pientä eroa ajattele minään, kunnes sen menee laskemaan.

13. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jossain Saunalahden (tai Jippiin) GSM mainoksessa oli maininta että liittymässsä pitää olla asennetta. Todella vahvoilla Saunalahden optisia apuvälineitä käyttävä ei tuollaisesta paljoa lämpiä, kun on vielä pohjimmiltaan ulkomaalainen yritys.

Kuitenkin budjettilittymää ajattelevalle jolle hyödykkeen alkuperällä ei ole väliä ja liittymä tulee vain peruskommunikointiin niin siitä vaan jos halvalla (ei voide) saa ja elintarvikkeet haetaan liiteristä (Lidl).

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Myyty? Vai Turkuako tarkoitit? :)
    Ed: ok.

15. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ;P Cubiota.

16. Fobin

Tykkäykset:
    0
    Sauniksesta sen verran, että pelaako MMS:t sillä ja jos toimii, käyttääkö se samaa MMS-palvelinta kuin Sonera vaiko omaa?

17. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei toimi MMS-viestit vielä. Kun toimii, käyttää Soneran gatewayta.

18. Fobin

Tykkäykset:
    0
    Harmillista. Muuten olisi lähtenyt liittymä jo vaihtoon...

19. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kävin sauniksen majakalla itiksessä tänään ja täti sanoi et asetukset on samat ku soneralla.
    Kytkin nimittäin gprs palvelun liittymääni ja kävi ilmi että eka megatavu on ILMAINEN ja sitten seuraavista menee 1.5 € megalta.
    Erittäin hyvä juttu,ku voi lähetellä maileja kuvaliitteen kera (t-300).

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Eli koklasin lähettää mailin SONERAN asetuksilla ja se lähti aivan hyvin ja palvelin löytyi. Siis toimii.Ja luuri SE T300.
    Mut jotenki en wappipuolta saanu skulaa gprs yhteydellä.
    Siinä pitää olla kuitenki eri apn ku mailissa se on :internet ja wapissa : wap.
    En mä sitä wappii mihinkää edes tarvi enkä käytä joten mulle ei mitää välii,pääasia et toi maili skulaa.

E:sain sen wapinki skulaa ku laitoin soneran sivuilta asetukset gprs:lle kuntoon.

Jaa tämä viestiketju