1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden liittymätyypin vaihdos

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Devian, 25/5/04.

  1. Devian

    Liittynyt:
    25/5/04
    Viestit:
    19
    Tykkäykset:
    0
    Tarkoituksena olisi vaihtaa nykyinen liittymä Saunalahden saunalahtelais-liittymätyyppiin. Koska ilmaiset puhelut omalle operaattorille tässä liittymätyypissä loppuvat elokuussa, on mahdollista/todennäköistä, että vaihdan toiseen saunalahden liittymätyyppiin. (Ellei jopa kokonaan pois operaattorilta)

    Liittymätyypin vaihdos maksaa sen 5 €, mikä ei ole paha hinta, mutta olisi silti kiva säästää. Voiko tässä mitenkään spekuloida, jotta välttyisi tuolta maksulta? Numeron siirto operaattorille X ja sieltä takaisin saunalahteen on ilmeisimmin ilmaista(?) itselleni, jos operaattorien avausmaksut ovat ilmaiset. Ja saako Saunalahden avausta enää ilmaiseksi, jos olen uusvanha asiakas?

    Onko tämä spekulointi kannattavaa vai maksanko sen vaihdosmaksun kiltisti?
     
  2. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Noinhan se menee, miten itse kerroit. Eli siirrät Saunalahdelta operaattorille X ja operaattori X:ltä takaisin Saunalahteen. Katsot vain, ettei ole avausmaksua, aina on sellaisia tarjouksia. Saunalahtelaisessa ei taida olla avausmaksua.

    Mutta itse en näkisi viiden euron tähden noin paljoa vaivaa. Mielummin jättäisin sitten vaikka yhden viinapullon ostamatta, jos rahat olisi noin tiukassa.
     
  3. Henna78

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    0
    Joo tosiaankin aika iso vaiva viiden euron tähden. Ja joskus olisi kai syytä miettiä mitä kustannuksia muille tuosta operaatiosta tulee. (Saunalahdelle ja sille toiselle operaattorille hukkaanmenneitä sim-kortteja, postimaksuja ym. maksuja).
     
  4. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ehkä saunalahtikin vois vähän muuttaa tyyliään, vaikka kerran vuoteen maksuton vaihto tms. Tai aina uuden liittymätyypin tullessa maksuton vaihto..
     
  5. Henna78

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    0
    Siinäpä hyvä vaihtoehto :)
     
  6. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Kolumbuksellahan on käytössä Edullisuustakuu, jossa asiakas saa vaihtaa jopa neljä kertaa vuodessa hinnoittelumallia veloituksetta. Samaten Elisan liittymissä on ilmainen liittymätyypinvaihto kerran kalenterivuodessa.
     
  7. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Toi on kyllä hyvä systeemi. Vois välillä laulattaa sitä kopiokonetta toiseen suuntaan.. :)
     
  8. nimezis

    nimezis

    Liittynyt:
    18/9/03
    Viestit:
    673
    Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Kannattaa s.postitse kiristää SL että lähdet heiltä sit vaihtavat ilmaiseksi näin mulle kävi viikko sit :)
     
  9. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ei taida jaksaa jängätä, jos suosiolla vaihtaa johonkin toiseen operaattoriin.
     
  10. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
    Jotain vastaavaa minäkin hiljakkoin tein ;)

    Sitten saapui korjauslasku josta ei ottanut
    pirukaan selvää. Pari päivää kun ihmettelin
    että paljonko lopulta maksoin ja mistä saapui
    korjauslaskun korjauslasku jolla asia meni lisää
    solmuun ja kun taas meni muutama päivä saapui
    korjauslaskun korjauslaskun korjauslasku eli
    normaalilaskutuksen lisäksi sain tapahtuneen
    muutoksen vuoksi 3 ylim. laskua eli kuukauden
    sisään yht. 5 laskua Saunalahdelta.
    Minä olen sekaisin mutta niin näkyy olevan
    Saunalahtikin ;)
     
  11. huuhuu

    Liittynyt:
    24/4/04
    Viestit:
    5
    Tykkäykset:
    0
    Toisessa keskustelussa...
    Eli tämäkin keskustelu on varmasti hyvä paikka antaa asiassa Saunalahdelle mahdollisimman paljon palautetta. Uskoisin, että valtaosa Saunalahden käyttäjistä ovat kuitenkin tyytyväisiä operaattoriin ja tahtoisivat kenties uudessa puhelinkäyttäytymistilanteessa (elämäntilanne puhelinkäyttäytymisessä) vaihtaa mieluummin saunalahden sisällä paremmin sopivaan liittymään kuin toiselle operaattorille.
    Kuten nyt taas olemme huomanneet on Saunis tuonut markkinoille tänäänkin uuden liittymätyypin, samalla kun paria vanhaa ei voi enää tilata. Puhelinkäyttäytymisen ei siis välttämättä tarvitse edes muuttua niin tarjottimella on yllättäen paremmin sopiva liittymä tarjolla.

    Itse ehdottaisin asiassa jonkinlaista kompromissia. Koska täysin ilmaiset liittymätyypinvaihdot saattavat aiheuttaa väärinkäytöksiä, turhaa sähläystä ja harkitsematonta käytöstä, niin jonkunlainen rajoitus on sekä operaattorille että asiakkaille paras ratkaisu.
    Nettihallinnan kautta tehdyt liittymätyypinvaihdoksen hintaa voisikin laskea esimerkiksi 1 euroon. Se sentään estäisi jatkuvan turhan kikkailun, mutta toisaalta antaisi asiakkaille kohtuullisen mahdollisuuden halutessaan punnita muita liittymävaihtoehtoja. Asiakaspalvelun kautta suoritettu vaihdos voi silti säilyä kalliimpana.
    Toinen mahdollisuus on antaa rajoitetusti ilmaisia vaihdoksia. Esimerkiksi kerran puolessa vuodessa, muutaman vaihdoskerran kaikille asiakkaille tai uuden vaihtomahdollisuuden aina, kun uusia liittymätyyppejä on tuotu markkinoille.

    Joku tämäntyyppinen muutos veisi ainakin huomattavasti pois spekulointia asiakkaiden sumutuksesta mainonnassa - jos kokee, että otti vahingossa itselleen sopimattoman liittymän väärinymmärryksestä, niin ongelma olisi ainakin heti korjattavissa ilman kalliita vaihdosmaksuja. Puhelunerittelystähän sen voi heti katsoa, että mitä ne hinnat omassa käytössä oikein ovat ja vaihtaa sitten siltä pohjalta liittymää. Toisaalta kummastuttaa miten epävalistuneita osa kuluttajista oikein on. Eikös se ole yleensä pääsääntönä, että ei kannata ostaa, jos ei ole ihan varma mitä on ostamassa. Silti tv-shopit sun muut porskuttavat yhä kiusanamme, niissä kun ei ole edes oikeasti järkevämpää vaihtoehtoa valikoimissa vaan pelkkiä sumutustuotteita. Noh, tämä loppu ehkä hieman offtopic pohdintaa, mutta ylempänä ne varsinaiset pointtini eli winkwink Panulle ja Saunalahdelle. ;)
     
  12. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Asiakaspalvelu ei suostunut ilmaiseksi vaihtamaan, pitää kai sit muljata toisen operaattorin kautta tai vaihtaa kokonaan pois.
    Mutta jollainhan se on sauniksenkin rahastettava...
     
  13. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Joo, mm. pienellä präntätty on ollut muodissa siitä lähtien, kun sitä on jouduttu käyttämään (alun perin ilmainenkin oli ilmainen ilman rajoituksia, tivkor huom.). Tulee ihan jenkkityyli mieleen. Bastu on pienen präntin keksinyt ottaa ekana käyttöön, muut ovat kopiokoneen käyttäjiä. ;D

    Varo, ettei vainoojat ilmesty kotiovellesi. :p
     
  14. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Taisitpa unohtaa seuraavat:

    - Puheaikatarjouksien pienellä präntätyt ehdot: 100 eur puheaikaa, mutta 5 eur/kk seuraavan 20 kk ajan. Puheaikatarjouksia on tainnut olla tarjolla vuosia
    - Soneran puhu eurolla päivä, mutta pienellä präntillä teksti että koskee pelkästään sunnuntai päiviä
    - Erilaisten teltta, makuupussi yms. kylkiäisten pienellä präntätyt ehdot. Saat makuupussin kun hankit nyt liittymän, mutta makuupussi pitää hakea puolen vuoden päästä liittymän myyneestä liikkeestä. Kylkiäisetkin taitavat olla vuosia vanha keksintö
    - Soneran vielä reilu vuosi sitten käyttämä aluehinnoittelu, asiasta tieto pienellä präntillä. Kyseinen käytäntö oli käytössä vähintäin 4 vuotta
    - Telia Mobile Finlandin vielä reilu vuosi sitten aktiivisesti markkinoima aluehinnoittelu käytetyn verkon mukaan, asiasta tieto pienellä präntillä jos edes sillä
    - jne. jne. jne.

    T: Panu.
     
  15. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Joo, olisihan se pitänyt arvata, kun unohdin sopivat reunaehdot laittaa.

    Tarkoitin itse asiassa myynti-ilmoittelua etenkin televisiomainoksissa, koska mieleeni on jäänyt loistavasti alkuajan tivkor-mainostaminen. Sen varmaan kuka tahansa löytää foorumin haulla. Silloin oli asiasta vääntöä, ennen kuin mitään rajoitustekstiä ilmestyi mainontaan, enkä suinkaan ollut ainoa narisija. Muistat varmaan, Panu.

    Meitä saivartelijoita kun riittää...
     
  16. Pakana

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    551
    Tykkäykset:
    0
    Se alkuajan tivkor ei sisältänyt sitä pienellä präntättyä, ja siitähän se meteli nousikin, kun vedottiin vain yleisesti sopimusehtoihin kirjoitettuun normaali käyttö tms löpinään.

    Ja onko joku sitten nähnyt joskus jonkun tuollaisen tarjouksen jossa ei ole ollut pienellä präntättyä? Nykyään kun kaikki pyrkivät parhaansa mukaan käyttämään hyväkseen kaikki porsaanreijät on oikeastaan pakko lisätä rivitolkulla tarkennuksia ettei jouduta kuseen.

    Mun puolesta saisi tulla tuo ilmainen liittymätyypin muutos, RL:llahan sellainen oli kerran vuoteen(ja on vieläkin?), mutta siellä tilanne on hieman eri kun uutta liittymää ei tule aivan samaan tahtiin kuin SL:lla. Taas olisi tarjolla uusi kannattavampi liittymätyyppi. :-/
     
  17. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Ihan pakko kysyä - milloinkas tälläinen Euron päivä - kampanja on ollut, joka olisi ollut voimassa ainoastaan sunnuntaisin? Oman muistini mukaan kampanjoissa on aina puhuttu viikonloppupuheluista ja se on tuotu selvästi esille markkinointiviestinnässä.
     
  18. Henna78

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    0
    TeliaSonera Finland Oyj tarjoaa 7.12.2003 - 8.2.2004 sunnuntaisin kaikki Soneran matkapuhelinliittymistä puhutut kotimaan normaalihintaiset puhelut ja matkapuhelimesta matkapuhelimeen lähetetyt tekstiviestit yhteishintaan enintään 1,00 e/sunnuntai.
    Tarjous ei koske Sonera Easy-palvelua, zeroforty-liittymää eikä puheluja DNA:n Prepaid-liittymiin (04147-, 04148-, 04149-, 04156-, 04157- ja 04158- alkuisiin numeroihin) eikä muihin liittymiin joissa vastaanottaja saa etuja vastaanottamiensa puheluiden perusteella. Soneralla on oikeus keskeyttää tarjous milloin tahansa kampanjan voimassaoloaikana perustellusta syystä.


    Tuolloin tainnut viimeksi olla sunnuntai-kamppis. Nykyään nuo eurolla päivä kampanjat on olleet voimassa koko viikonlopun.
     
  19. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Tuon olenkin sattunut unohtamaan. :p No ainakin tuossa on selkeästi tuotu esille että kyseessä on kampanja, joka on voimassa sunnuntaisin.
     
  20. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Onkos mitään uutta tällä rintamalla. Eli saako jo liittymätyyppiä ilmaiseksi vaihdettua? Vai täytyykö siirtyä telen leipiin ja centin puheluihin..?
     

Jaa tämä viestiketju