1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Saunalahden laskutus

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja kvarkki, 25/1/09.

1. kvarkki Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Kun klikkaan omassa saunalahdessa menusta "laskujen selaus", niin joudun sivulle "Tervetuloa omaan Saunalahteen". En näe laskujani. En ole saanut myöskään yhtään laskua koskaan Saunalahdelta.

Sen sijaan puheluerittely näyttää siltä että marras- ja joulukuu olisi laskutettu. Onkohan sähköpostini roskapostisuodatin syönyt laskuni? (Minulla on sähköpostilaskutus virtuaaliviivakoodilla.) Tuleeko jossain vaiheessa muistutus paperisena kotiosoitteeseen, jos laskua ei makseta? Vai eikö Saunalahden laskutusjärjestelmä toimi? (Elisallahan kuulema oli sellaista vikaa ja Saunalahti on Elisan tytäryhtiö.)

Jos klikkaan linkkiä "tiliote", niin siellä ei näy yhtään laskua. Pitäisikö maksamattomien laskujen näkyä täällä? Ilmeisesti pitäisi, kun SL:n omilla sivuilla sanotaan: "Tiliotteelta näkyy listaus laskuista sekä niiden suorituksista...."

SL:n sivuilla sanotaan myös: "Mikäli verkkolaskupalvelu ei näy oma.saunalahti.fi-sivustolla tai haluat verkkolaskupalvelun pois käytöstä, ota yhteyttä asiakaspalveluun."

En halua sitä pois käytöstä eikä minua huoleta se jos laskuni eivät näy netissä. Minua huolestuttaa vain se mahdollisuus että Saunalahti kuvittelee että en maksa laskujani ja sulkee liittymäni. Mutta kun se maksamattomuus ei johdu minusta ja heräsin vasta äsken siihen että en ole saanut laskuja. (Liittymä on avattu marraskuun puolessa välissä.)

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tuohan on ihan perseestä... siis jos et ole saanu laskuja sen mukaan mitä sopparissa lukee, niin oma on heidän vikansa. Mahdollisiin perintäkirjeisiin maksat vain normaalit laskut ja lopusta reklamoit. Ei ole sun vika etteivät osaa laskuttaa kerran kuussa vai onko saldo liian pieni? Se vois sekoilun ohella olla yksi syy jättää laskuttamatta. Osotetiedot? kandee tarkistaa noi kaikki., missään nimessä jos sinussa ei ole syytä, niin ei tartte maksaa ylimääräsiä heidän pöljäilystään.

3. kvarkki Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Löysin tällaista mielenkiintoista:
    http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,11315.0.html

Siis muillakin on ollut laskutusongelmia.
    Mulla laskutusosoitteena oli gmail-osoite mutta muutin sen äsken muuksi. Gmailin roskapostikansiosta ei löytynyt laskuja joskin sen roskapostikansiossa ei säilytetä tavaraa kuin 30 päivää. Mutta ainakin joulukuun laskun pitäisi olla siellä vielä nytkin jos meni sinne, joten syy ei ole varmaankaan roskapostisuodatuksessa.

Koneena mulla on Mac joten syynä ei ole myöskään virustorjunta tai Outlook. Siis vian on oltava Saunalahdessa.
    Jos sähköpostilaskutus olisi tehty fiksusti, niin palvelun käyttöönoton yhteydessä annettuun osoitteeseen lähetettäisiin tyhjä lasku siltä varalta että sähköposti on annettu väärin tai roskapostisuodatus on liian tiukka. Ja myös sen testaamiseksi että Saunalahden oma systeemi toimii.

Olen sitä mieltä että mahdollisten maksumuistutusten pitäisi tulla joka tapauksessa paperisina kotiosoitteeseen. En tiedä tulevatko.

Sekä katu- että sähköpostiosoitetiedot ovat kunnossa. Saldo ei ole liian pieni eikä heidän laskutusvälinsä ole kuitenkaan kolmea kuukautta. Puheluerittelyn mukaan marras- ja joulukuun loppusummat on laskutettu - mutta eipä ole.

Ehkäpä minä saan soitella ilmaiseksi loppuikäni :) Kuinkakohan monella muulla on vastaava ongelma mutta ovat ihan hiljaa. Ehkä Saunalahtikaan ei tiedä sitä että osa asiakkaista jää ilman laskua jos maksu tai maksamatta jättäminen ei näy heidän järjestelmissään.

Lisäbonus on se että saan soittamisen lisäksi ajella myös metrolla ilmaiseksi. Maksan metrolipun aina kännykällä. Maksamattomia metromatkojakin on jo muutama.

4. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Itseltäni jäi kerran epähuomiossa saunalahden (paperi)lasku maksamatta, ja sieltä tuli kyllä sitten puhelimeen tekstiviestinä muistutus, minkä jälkeen sitten huomasin sen maksaa pois. Ei ole mitään muistikuvaa, tuliko paperilla jotain maksumuistutusta tms.

5. kvarkki Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Muistutus puhelimeenkin riittäisi. He sitten ilmeisesti eivät tiedä että mulla on laskuja maksamatta.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Se toki mahdollista, vaikka sinulla Mac ja Gmail :)
    Asiakkaan velvollisuus on myös kysellä laskujen perään, joten soitto ja muu yhteys operaattoriin voisi ehkä olla paikallaan. jolloin ehkä selviää onko laskuja vielä edes pitänyt tulla.

7. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mjoo, toisaalta... jos vaan sattuu tietämään että osoite on oikea ja varmistettu, operaattorin tehtävä on ikävä kyllä toimia sopimuksen mukaan.

8. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Matksumuistus tulee paperisena sekä käyttäjälle, että omistajalle (jos ovat eri henkilöitä).

En ole kyllä ikinä tuollaisesta velvoitteesta kuullut...toki se voi ihan vapaaehtoisestikin olla paikallaan kysellä. Operaattorilla on 3 vuotta aikaa laskuttaa saatavansa, joten ihan heti ei kannata ilmaisista puheluista alkaa haaveilla.

9. kvarkki Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Mac mailissa roskapostisuodatin on pois päältä kun nykyiseen osoitteeseen ei tule roskapostia. Eikä laskua ollut myöskään Gmailin roskapostikansiossa.
    Lasku tuli kuitenkin tänään! Joten hyvästi unelma ilmaisista puheluista ja metromatkoista muiden kustannuksella :) Ei minusta ole siivestäjäksi, ei edes tahattomasti :(

10. Pikkuhannu

Pikkuhannu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 830
    Itse avasin yhden liittymän joulukuun lopulla ja toisen tammikuun alussa.
    Mailiin ilmoitus oli, vaihdoin viikonloppuna tuon, että tulee puhelimeen viesti ja lasku vain oma.saunalahdelle.
    Tänään silti tuli mailia, että lasku odottaa, ja olihan siellä lasku odottamassa, jonka siis maksoin kiltisti pois.
    Ilmeisesti ei ollut täysin järjestelmään päivittynyt tuo muutos.
    Aiemmin minullakin vain pomppasi tervetuloa -sivulle, nyt siis kun lasku tuli, niin menee siihen laskuun.

11. kvarkki Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Aika nopeasti tuli. Minulla ensimmäinen lasku tuli vasta tänään vaikka liittymä oli avattu marraskuun alkupuolella. Ehkä marraskuun laskuni oli niin pieni että eivät viitsineet laskuttaa. Joku sanoi että pikkulaskut yhdistetään seuraavan kuun laskuun.

Minullakin asia korjaantui ensimmäisen laskun jälkeen.

Jaa tämä viestiketju