1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden langaton nettiyhteys

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja StarG, 27/7/08.

1. StarG

Tykkäykset:
    0
    Hei!
    Kukahan osaisi auttaa?
    Minulla on saunalahden liittymä jossa mobiililaajakaista, sen lisäksi minulla on Telewell WCDMA&HSDPA laite. (oma) yritän päästä nettiin mutta minun pitäisi tietää numero johon soitan ja muut mahdolliset asetukset?
    Soneralla ja DNA:llahan se on *99# mutta se ei näköjään toimi Saunalahdella. Tai sitten minulta puuttuu jotain muuta oleellista?!Yritin etsiä asetuksia Saunalahden sivuilta mutta en löytänyt.
    Tietäisikö joku mistä nuo asetukset löytyvät? Avusta erittäin kiitollinen?

2. irritus

irritus Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Sinulta puuttuu todennäköisesti yhteysosoite (APN, access point name), joka Saunalahdella on internet.saunalahti. Jos siinä Telewellissä on oma asetusohjelmansa, etsi sen asetuksista kenttä APN ja syötä tuo internet.saunalahti siihen.

Jos laite toimii ihan vakiomodeemina ilman mitään valmistajan tarjoamia ohjelmia, lisää modeemin alustusmerkkijonoksi

Koodi:
    AT+CGDCONT=1,,"internet.saunalahti"
    ja soita "puhelinnumeroon" *99***1#

Lisää ohjeita löydät Saunalahdelta GSM-puhelimien asetukset kohdasta Mobiilit päätelaitteet modeemina.

PS. Päätelaitteet kaappaavat "puhelut" noihin *99-alkuisiin numeroihin ja ryhtyvät muodostamaan pakettidatayhteyttä. Yhdelläkään gsm- ja umts-operaattorilla ei siis ole *99-numeroita käytössä, koska ne on varattu päätelaitteiden omaan käyttöön.

3. CogNaC

Tykkäykset:
    8
    Juu, modeemin soittonumero tosiaan riippuu päätelaitteesta eikä operaattorista. Tuo mainittu *99# on yleensä ollut nokialaisissa.

Jaa tämä viestiketju