1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahden käyttämät Dna-minuuttihinnat vertailukelvottomia

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja lineon, 15/11/03.

1. lineon

Tykkäykset:
    0
    Kun Saunalahti mainostaa tasaminuuttihintaisesti itseään verrattuna Soneraan ja Radiolinjaan, on tuossa laskelmassa yksi virhe, mitä kukaan ei muista.

Lyhyet puhelut tulevat Dna Finlandilla kalliimmiksi, koska niissä veloitetaan koko minuutti riippumatta siitä, puhuiko sekunnan vai kuusikymmentä.

Dna Finland kyllä mainitsee tästä asiata petiitillä, mutta hintataulukoissa - niin Dna Finlandin omissa kuin kilpailijoidenkin, ei tästä mainita.

Saunalahti tulee jossain mielessä siis Dna Finlandia vieläkin halvemmaksi juuri sen vuoksi, että alle minuutin puheluista se laskuttaakin kokonaisen minuutin. Samalla Dna Finlandin hintaero TeliaSoneran liittymiin ja Radiolinjaan on pienempi juuri tästä syystä.

Dna Finlandilla ei ole oikeastaan varsinaista kilpailukykyä enää TeliaSoneraa tai Radiolinjaa vastaan, koska Saunalahtikin myy TeliaSoneran verkkoa.

Loppujen lopuksi TeliaSoneran verkko vain vahvistuu, koska Radiolinja tai 2G eivät kykene tekemään oikeita markkinointirartkaisuja.

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Dna veloittaa puhelunsa sekuntiveloituksella kuten muutkin operaattorit poislukien osa vanhoista telia city-liittymistä joissa on 1 minuutin minimiveloitus.

3. atnuuski

Tykkäykset:
    0
    Sitä juuri ihmettelen että miksi vanhoissa telian liittymissä
    melkein kaikki muut on vaihtunu paitsi se 1min
    minimiveloitus. Silloin sitä 1min minimiveloitusta perusteltiin
    resurssien puutteella, enää sen ei pitäisi olla ongelma.
    aikoinaan jos käytti 2G:n verkkoa telian
    sijasta ei ollut minimiveloitusta. (soittaminen oli muuten vaan kalliimpaa)
    laatu on laskenut jokatapauksessa huomattavasti sen jälkeen
    kun näiden kahden fuusioituminen tapahtui.
    olen pettynyt

4. hellqvist

Tykkäykset:
    22
    TELIA (nyt en puhu city-liittymistä) oli joskus aikoinaan hyvä operaattori kun käytti Radiolinjan verkkoa. Sitten tuli yllättäin elman mitään ennakkoilmitusta ett sim-kortti piti vaihtaa ja samalla se ruves käyttämään 2G verkkoa. Tämä siis aiheutti sitä että mun vanha Nokia 6110 ei enää toiminut Telian kanssa. Kuuluvuus huononi kotona ja töissä niin että oli vaikeeta saada yhteyttä mun "uudella" Nokia 6510 puhelimella.

Sanoin silloin irti mun Telia liiyttymä.

Tällä hetkellä käytan CUBIO sen hintojen takia. Mulla kyllä myös on Soneran liittymä jossa viime joulun 250eur puheaikaa. Sain myös Soneralta 8*20eur lataussetelit ;)

TELIA OLI SUOMEN huonoin OPERAATTORI!!! Mutta se kuiteskin sopii hyvin DNA kanssa kun ei nekään pystyvät tehdä asiat kunnolla!

5. dp69

Tykkäykset:
    0
    Re: Saunalahden käyttämät Dna-minuuttihinnat vertailukelvott

Kute Jussi jo mainitsikin niin taytta tuubaa heitat. DnaFinland veloittaa sekuntipohjaisesti.
    Ehka kannattaisi vahan ottaa selvaa asioista ennenkuin alkaa esittamaan "faktojaan" taalla.

Ps. sorry taalla ulkomailla ei kaikkia noita kirjaimiaole:)

6. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Minuutin minimi on ihan puhtaasti hinnoittelukysymys. Jostain operaattorin pitää rahat saada. Jos puhelun minuuttihinnat ovat paljon muita alhaisempia pitää rahat ottaa esim. minimillä. Itse olettaisin, että Telian alkueräinen idea oli kilpailla lankapuhelimien kanssa, joten tällainen hinnoittelumalli sopi niille. Radiolinja ei tällaista niin halua tuoda, koska se söisi Elisan asiakkaita.

Nythän minimi on myös muihin verkkoihin minuutti, kun ennen se oli 8 senttiä. Siis lyhyetkin puhelut muihin verkkoihin maksavat 17 senttiä.

7. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Turha tässä on Teliaa syyttää. Ei sellaista operaattoria Suomessa enää olekaan. DNA Finland juuri tässä on yhtiö ja operaattori jonka kanssa toimitaan.

Liittymätyyppi on sitten eri asia.

Jaa tämä viestiketju