1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Saunalahden GPRS hinnat Ruotsissa????

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja dieselmies, 27/5/08.

1. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Olin tuossa 1kk sitten laivaristeilyllä Tku-Sto-Tku. Liittymänä vielä silloin Saunalahden ykkönen. Oli tietty unohtunut Sähköpostin otsikoiden automaattinen haku päälle. Nyt laskussa seisoo 9xgprs . Siirretty data 54kt, soittoaika yht. 2min 29sek, veloitus 9,89€. Lyhyellä laskutoimituksella megan hinta siis 183.15€/Mt. Melko kallista. Yritin 45min asiakaspalveluun ja pääsin läpi mutta eihän tyttö siellä pystynyt edes selvittämään mikä operaattori oli minua nyhtänyt. Onko vastaavia kokemuksia? Lupasivat ottaa ensi viikolla yhteyttä sähköpostilla selvitettyään mikä operaattori oli kyseessä jotta voin ITSE tarkistaa heidän roaming sopimuksensa. Tällaista 2000 luvulla.

2. JPW™ Vieras

3. polle

Tykkäykset:
    0
    Unohdat itse otsikoiden haun päälle ja aiheutat laskusi. Sitten valitat Saunalahdesta. Mikä tässä on se juttu?

4. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Eli jos siellä seisoo:

GPRS, hinta/MB:
    GPRS, huomioitavaa:
    Huom! Mikäli GPRS-hintoja ei ole mainittu, emme takaa GPRS-yhteyksien toimivuutta

niin veloitus voi olla esim 183€/Mt? Vaikka eivät takaa GPRS-yhteyksien toimivuutta!

5. webbimato

Tykkäykset:
    5
    Kaikkien ruotsinkäyjien iloksi yhteydethän näköjään toimii ;)

6. JPW™ Vieras

Mut jos katsot ne kaksi muuta operaattoria, joiden hinnat on mainittu, eivät nekään halpoja ole. Ei voi syyttää kuin itseään.

7. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Valitat Saunalahdesta? Niin valitan ja syystä. Valitettavaa vaan on että eivät pysty edes selvittämään kenen verkkovierailusta maksan heidän laskullaan. Se tässä nyppii. Voisin sitten soittaa kyseiselle operaattorille ja varmistaa heidän hinnoittelunsa. Mutta ei onnistu.

8. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4679
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Siis eihän vika voi olla muussa kuin operaattorissa. Käyttäjähän tietämättömyyttään käyttää ja operaattorin pitäisi valvoa ettei palvelut toimi ettei vaan asiakkaalle kerry laskuja jottei operaattori saisi rahaa. Jossain kohtaa on myös otettu yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Näin se taitaa mennä. No tällä kertaa saatiin halpa opetus että kannattanee katsella niitä luurin asetuksia ja ohjelmia ennen kuin poistuu valtakunnan alueelta.

9. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Niin oma moka. Eikä maailma todellakaan kaadu 10 euroon. Tosin näin Saunalahti sai 4 entistä asiakasta kun eivät viitsineet selvittää minkä ruotsalaisen operaattorin maksua makselen.

10. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Nämä ovat näitä asiakkaita, jotka eivät itse ole perehtyneet hinnastoon ja syyttää palveluntarjoajaa.

11. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Mites perehdyt hinnastoon jos siellä lukee:

GPRS, hinta/MB:
    GPRS, huomioitavaa:
    Huom! Mikäli GPRS-hintoja ei ole mainittu, emme takaa GPRS-yhteyksien toimivuutta

12. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    291
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Juuri noin.
    Iha ku hiakkalaatikolla, mää ei leiki sun kaa ku....

kandeis tsiigaa peiliin....

13. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Niin. Samahan se on kunhan asiakkaalta saadaan rahat. Sama se on mitä olet myymässä. Sinäkin sen kauppiaana hyvin tiedät :)

14. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä tuolla Saunalahden hinnastossa minun mielestä hinnat näkyvät:

GPRS, hinta/MB: 8.28
    GPRS, huomioitavaa: Minimiveloitus ja veloitusväli 10 kt

"Iso" laskuhan tuosta tulee, koska minimiveloitus ja veloituväli on tuo.

Onhan tuo ainakin aikalailla suuntaa-antava. Jos tarkempia tarvii, kannattaa tarkistaa roaming-yhteydet asiakaspalvelusta.

15. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Siirretty data 54kt. Tekee siis 0.054x8.28€ = 0.44€
    Siinä on vielä jonkinmoinen ero 9.89€ laskutukseen. AsiakasPALVELUSSA tyttö sanoi ettei oikein tiedä näistä tavuista ja biteistä. Ottavat sitten sähköpostilla yhteyttä tekniikan puolelta kun saavat ongittua ruotslaisen operaattorin nimen. Kummaa on että teleoperaattorin asiakaspalvelu ei voi ottaa puhelimella yhteyttä edustamaansa liittymän haltijaan.

16. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    291
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Ei se ole sama, yritän itse neuvoa kykyjeni mukaan asiakkaalle jotta muistaa datan ja paketit + roamingin. Viimeksi tänään kun läppärin myin ja poka oli menossa hakemaan datapakettia. Toiset vain on niin itsetietoisia jotta tulee kuittaus kyll mää tiedän. Sitten tullaan jälkeenpäin itkemään uhuu.. Itse kun on jo vanha ja harva pää otan kaikki mahdolliset datansiirtymismahdollisuudet pois ulkomaille mennessä.

Sehän vasta työllistävä juttu olis, alkaa soittelemaan asiakkaalle. Itse pyydän vastauksen eri rituaaleissa mailitse. Tällöin voi tutustua paljon seikkaperäisemmin vastaukseen kuin vastata jonkun soittoon kun on jotain tärkeää menossa sillä hetkellä. Kuten juuri riidellessäni Itellan kanssa hävinneestä kirjatusta kirjeestä.

17. webbimato

Tykkäykset:
    5
    Jep.. mutta tässäkin se maagiset sanat ovat minimiveloitus ja veloitusväli. Jos operaattori laskuttaa megasta vaikka kympin ja veloitusväli on vaikka 500kt. Niin laskua tulee jokaisesta 1kt:n yhteydenmuodostuksesta 5 euroa. Duididutskii...

18. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Itsekin olen jo sen verran iäkäs että olen tottunut saamaan palvelua ja yleensä se on onnistunutkin kun on asiallisesti liikkeellä. Nykyään aivan liian helpolla annetaan periksi. Kyseisessä tapauksessa myönnän kyllä virheeni, mutta sitä en käsitä että teleoperaattori ei pysty kertomaan minulle kenen ylihintaista maksua maksan. Nyt ei ole kyse rahasta vaan toimintatavasta joka mielestäni ei ole korrekti.

19. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Ei mene vieläkään minun matematiikkaani miten 9 yhteyttä datamäärältään yhteensä 54kt voi tehdä 9.89€? Voisitko selventää vai olenko vaan niin tyhmä etten vaan tajua? Sitten lukiot ja tekut ovat menneet aivan hukkaan :)

20. webbimato

Tykkäykset:
    5
    Sähköposti on siitäkin varsin oiva viestiväline, että siitä jää dokumentit molempiin päihin. Lisäksi sen voi tuikata laatikkoon silloin kun se tekniselle tuelle sopii.

Helppo kuvitella, että teknisen tuen heppu käyttää puoli päivää tuuttuutin kuunteluun jos asiakkaalla on puhelin unohtunut kotiin tai se on äänettömällä tai ei muuten vain huvita vastata.

Kaikki asiakaspalvelijathan ovat defaulttina laiskoja idiootteja. En minäkään niistä tykkää, kun mistään ei tiedetä ja juuta sanotaan muttei sitten ehkä jaata kun ei nyt juukaan ole ihan varmaa. Mutta siitähän me operaattoreille "maksetaan".

Jaa tämä viestiketju