1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sattuu sitä Sonerallekin laskutusta.... väärin

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja ajantawarat, 20/7/06.

  1. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    6606
    Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    LÄHDE HELSINGIN SANOMAT

    Sadoille Soneran laajakaista-asiakkaille lähtenyt vääriä laskuja


    Sadoille Soneran laajakaistaa käyttäville on viime viikkoina lähetetty internetyhteydestä virheellinen lasku. Osassa laskuista on vanhentunut hinta, ja useita asiakkaita on laskutettu internetyhteydestään kahteenkin kertaan.

    Sekoilu on saanut Soneran palvelupuhelimen soimaan siihen tahtiin, että odotusajat laskutuksen palvelunumerossa ovat venyneet pitkiksi toveiksi.

    Helsingin Sanomat kokeili laskutuksen asiakaspalvelunumeroa keskiviikkona, eikä vastausta tullut yli tuntiin.


    Soneran asiakaspalvelusta vastaava johtaja Sauli Hursti myöntää, että yhtiöllä on viime viikkoina ollut ongelmia laajakaista-asiakkaiden laskutuksessa. Ongelma johtuu hänen mukaansa laskutusuudistuksesta, joka yhtiössä on tehty kevään aikana.

    "Olemme muuttaneet laskutusketjussa sitä kohtaa, jossa asiakastiedot ovat. Todennäköisesti asiakastiedot, joita on uudistuksen aikana muutettu, eivät ole kirjautuneet koko järjestelmään."

    Virheellisiä laskuja ovat saaneet esimerkiksi asiakkaat, joiden internetliittymän nopeutta tai hintaa on kevään aikana muutettu.

    Ongelmat koskevat Hurstin tämänhetkisten tietojen mukaan satoja asiakkaita. Kaikkiaan Soneralla on Suomessa noin 370 000 yksityistä laajakaista-asiakasta.


    Ruuhka puhelinpalvelussa johtuu Hurstin mielestä ikävästä sattumasta: heinäkuussa laskutuksen puhelinpalvelussa on yleensä hiljaista, ja työntekijät ovat lomalla.

    "Palautteen antamisen tarve osui juuri siihen ajankohtaan, kun on ajateltu olevan kaikista hiljaisinta. Sehän on Murphyn laki", hän sanoo.

    Hursti kertoo, että asiakkaat ovat joutuneet jonottamaan laskutuksen asiakaspalveluun keskimäärin puolesta tunnista tuntiin. Pitempäänkin on huonolla tuurilla saattanut joutua odottamaan, hän myöntää.

    Sonera on Hurstin mukaan lisännyt asiakaspalveluun kaikki yhtiöltä liikenevät voimavarat. Laskutus vaatii kuitenkin asiantuntemusta, eikä lomalla olevaa henkilökuntaa ole helppo nopeasti korvata.


    Koska puhelinpalvelu on jumissa, yhtiö on laittanut kotisivulleen laskutusongelmien selvitystä varten erillisen palautelomakkeen. Viime viikon aikana palautteita tuli tätä kautta 200–300. "Käymme palautteita läpi päivittäin ja yritämme ratkaista ongelmat", Hursti lupaa.
     
  2. ROS

    Liittynyt:
    14/2/06
    Viestit:
    330
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä Sonera taas pääsi näyttämään suuruutensa ja kyykyttämään muita huolella. Täällä on saunalahden ja DNAn laskuista valitellut muutama ihminen, mutta kun sonera jotain tekee ni se tehdään sitten vähintään sadoille ja siitä ei kerrota missään nettifoorumilla, vaan suoraan hesarissa.

    Ja homma toimii...

    PS.

    Tossa ny ollu mitään uutta, soittaa tonne millon vaan ni vastausta ei tuu yli tuntiin!
     
  3. Jussi2000

    Jussi2000 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    6950
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Tänään pääsi noin 20 minuutissa. Ajantawarat oikea Elisa friikki, onko nyt kivaa kun sonera mokasi?. Näitä nyt sattuu näköjään kaikille operaattoreille toisille usein toisille joskus.
     
  4. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    soittelin asiakkaan puolesta laajakaistalaskuasioissa (onpa sanahirviö) viime viikolla, as sanoi kun sinne ei pääse. no aloin jonottamaan, ihan turhaan koska pääsin muutamassa minuutissa läpi. as oli ihmeissään
     
  5. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Vinkkinä (omakohtaista kokemusta) voisin sanoa, että ne valikkovalinnat kannattaa tehdä huolella, muuten joutuu jonon hännille ja sitten voikin kestää...

    Itse olen kanssa päässyt ihan hyvin läpi ja ihmettelen näitä ruuhkajuttuja, mutta ehkä se ratkaisee mihin aikaan päivästä soittelee.
     
  6. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Heh. Meni kahvit melkein pitkin pöytiä, kun luin tuon Jussi2000:n kommentin, että tämä ketju on turha ja aloittajan Elisa-fanaattisuuden osoitus.
    Asiallinen aloitushan tuo oli.. Jos se olisi ollut vaikka Elisasta, voin heti mainita puolenkymmentä ketjun avaajaa asiasta..

    Eihän tuo nyt tietenkään juhlan aihe ole, kun kyse on kuitenkin vain virheellisistä laskuista.. Ei vaineskaan, ollaan juuri hommaamassa kansanjuhlaa Helsinkiin ja kaikkiin suurimpiin kaupunkeihin. Juhliin tulee paikalliset DNA:n ja Elisan korkeimmat pomot puhumaan, huippuartistit esiintyvät ja paikalla jaetaan Hesarin jutusta tehtyjä seinäjulisteita. Ennen tilaisuuden alkua järjestetään paraati, jossa heilutellaan Elisan ja DNA:n lippuja autoista.. ;)
     
  7. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    6606
    Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Täytyy ilmeisesti anoa moderaattoreilta ja muilta foorumin kävijöiltä luapa kun kirjoittaa jotain.
    Jotkut valittaa 3 euron jutusta puhelinlaskussa ja siitä kirjoitetaan 485 sivua. Kun mainitsee isoa käyttäjämäärää koskevan uutisen mikä on julkaistu maan johtavassa mediassa (HS) alkaa freakit valittamaan. En viitsi tähän kirjoittaa ajatuksiani,lapset voisi pelästyä.
     
  8. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Foorumi ei kaipaa marttyyreita. ;)

    Kyllähän tämä ketju ihan asiaa on. Varsinkin jos tuollainen virhe operaattorille on sattunut. Hesari vaan sattuu olemaan siitä hauska media, että Sonera on sen lempilapsi. Jos on ollut vähän hiljainen uutisviikko niin ei hätää, lueskellaan vikatiedotteita, nettiä ja käytetään viidakkorumpua josko löytyisi jotain Soneraan negatiivisesti liittyvää. En muista että milloin viimeksi olisi yhtä laajasti Hesarissa uutisoitu esimerkiksi Elisan tai dnan (Finnetin) ongelmista.

    Laskutusvirheitä sattuu kaikille suurille yrityksille. Varsinkin jos myydään muutakin kuin määrämittaista puutavaraa.
     
  9. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15122
    Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Niin, hesarihan tunnetusti valehtelee...
     
  10. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    meinaatko että apache valehtelee?

    itse ihmettelen samoin, useat itkee ettei aspaan pääse läpi. mulla taitaa olla "HOTLINE", kun näkevät että apache on nyt linjalla ---> pääsen 1-prioriteetilla läpi? toki joskus pitää jonottaa, muttei niin monesti kuin monet valittajat antavat ymmärtää (soittelen aspaan päivittäin, työn puolesta siis. kyllä, kauppiasaspaan sekä normaaliin)
     
  11. Skopa Vieras

    z

    TeliaSweden on nyt vaan tällä hetkellä pikkasen sivuluisussa mut Igeeli hoitaa hommat kotiin.. :)
     
  12. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Valehtelusta en tiedä enkä sellaista ole väittänyt, mutta totuuskin voi olla monitahoinen riippuen millaisessa yhteydessä se tuodaan esiin.
     
  13. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15122
    Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    No minä en ihmettele näitä "ruuhkajuttuja", minä luotan sylttytehtaan asiakaspalvelun johtajan omaan lausumaan:

    Hursti kertoo, että asiakkaat ovat joutuneet jonottamaan laskutuksen asiakaspalveluun keskimäärin puolesta tunnista tuntiin. Pitempäänkin on huonolla tuurilla saattanut joutua odottamaan, hän myöntää.
     
  14. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15122
    Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Ilmankos ei ole piiiitkään aikaan päässyt edes katsomaan omaa verkkolaskuaan Soneran sivuille, täytyykin tutkia täikamman kanssa pari viimeisintä laskua...
     
  15. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Laskutukseen ei ole ollut pakottavaa tarvetta soitella, joten siitä en osaa sanoa. Siellä varmasti ruuhkaa voi ollakin. Koko asiakaspalvelua ruuhkaongelma ei kylläkään koske.

    Kannattaa myös muistaa, että ajat ovat tilastollisia keskiarvoja. Pahimpaan ruuhka-aikaan jonot nostavat kummasti tuota keskiarvoa. (Ei en edelleenkään väitä etteikö ruuhkia voisia olla.)
     
  16. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Etkö edes "laskumapista"? Itselle näkyy sieltä laskut 5/03 lähtien. Pitänee tarkistaa viimeistään vuoden lopussa tänhetkinen tilanne. Mutu on, että oikein ovat laskuttaneet.

    OT: Tänhetkeiset laskut ovat kivaa luettevaa verrattuna aikaveloitteiseen nettiaikaan verrattuna:)
     
  17. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15122
    Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    No kun sinne koko Soneran verkkolaskuun EI pääse!
     
  18. miklex

    Liittynyt:
    10/7/06
    Viestit:
    267
    Tykkäykset:
    17
    En oo minäkään päässyt varmaan kuukauteen. Tilapäistä käyttökatkosta pukkaa. Ja jos ongelma jatkuu, pyydetään soittamaan jonotusnumeroon. Varmasti vähentäisi soitteluita, jos selkeästi olis nettisivuilla maininta, että systeemissä on vikaa ja että homma ei toistaiseksi toimi. Nyt sinne varmaan moni soittelee ihan vaan siksi, että luulee olevansa joku satunnainen tapaus, jolla on vikaa. Onneksi lähettivät laskun kotiin ihan pyytämättä, vaikka olin tuon paperilaskun kokonaan peruuttanutkin.
     
  19. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15122
    Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Juu, sellainen onni ja autuus minullekin tässä kuukausi sitten tuli, tuli pyytämättä paperilasku ja veloittivat kaupanpäälle jopa puheluerittelytkin kaikista liittymistä erikseen, mutta onneksi laskutuksen kanssa sain nuo sovittua hyvitettäväksi seuraavaan laskuun ja korjasivat kuulemma jonkun tietokoneen tekemän möhläyksen ja palauttivat verkkolaskun käyttöön.
     
  20. Jussi2000

    Jussi2000 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    6950
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    En itsekään viitsi kirjoittaa ajatuksiani näistä topiceista joita syntyy aina kun joku huomaa jotain "kivaa" muun kuin oman suosikkioperaattorinsa tekemisistä, koski se sitten laskutusta tai muta toimintaa. Itse kun käytän kaikkia kolmea verkon omaavaa kännykkäoperattoria voin sanoa että kaikilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Mulla kun ei ole minkään värisiä laseja silmillä ollut enään aikoihin. Kannataisikohan perustaa topic johon voi kirjoittaa operaattoreitten laskutus sekoiluista ilman että se on omistettu kellekkään oikein nimeltä?. Varsinkin kun jokainen operaattoreista tyri vuorollansa jotain.
     

Jaa tämä viestiketju