1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung u700 elisan 1mb yhteys ei toimi kunnolla

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja lettu, 31/3/08.

1. lettu

Tykkäykset:
    0
    Terve!

Eli ongelmana olis oon ostanut inttiin nettiä varten läppärin ja puhelimeen elisalta tuon 1mb mobiililaajakaistan. läppärissä ei jostain syystä bluetoothia ole joten ihan sillä samsungin mukana tulevalla usb piuhalla liitän tietokoneeseen ja samsung pc studiolla yritän muodostaa internet yhteyttä. onnistuu kyllä ja olen 3g alueella mutta netin nopeustestien perusteella antaa nopeudeksi huikeaa ~200mb/s. ei ihan riitä tuohon wowittamiseen mistä täällä intissä haaveilen =)
    lisäksi vistan verkko ja jakamiskeskuksessa yhteyttä tarkastellessa näyttää
    nopeudeksi 230,4kbs <- en tiedä tuosta niin en oo kauheasti näide nettien kanssa peuhannu kotona macci ja kaikki toimii ilma kummempaa säätöö...
    Osaisiko joku neuvoa missä vois olla vikaa ja miten se yhteyspitäis oikein muodostaa jotta se toimisi kunnolla? Elisan asiakaspalveluun on soitettu eikä sieltä tietenkää osattu mitään sanoa...

Kiitoksia jos jaksoitte lukea tekstin olen tosiaan intissä ja sen verran on kiire että ei tuon selvempää tekstiä ehdi väsäämään.

PS. sori jos moinen thread löytyy jo mutta en heti löytänyt ja kärsivällisyys 3 ilta vapaiden sähläämisen jälkeen alkaa olla aika kiven alla.

2. Johan_

Johan_

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Lumia 925
    Onko alueella, jossa yhteyttä käytät varmasti HSDPA yhteys tarjolla? Jos on vain perus 3G, niin tuo nopeus on aivan normaalia luokkaa. (Optimaalinen nopeus on päälle 300 kbps, mutta todellisuudessa tuo 250 kbps on lähempänä todellista nopeutta.)

Lisäksi kannattaa tarkista heti ensiapuna, että puhelimessa on 3G päällä, jonka olet tosin luultavammin jo tehnyt.

3. lettu

Tykkäykset:
    0
    kyllä täällä on nimenomaan tuo HDSPA kuuluvuus elisan verkossa. Olen miettinyt myös että onko mahdollista ettei samsungin mukana tullut datakaapeli tue megan suuruista nettiä? Ei huvittaisi ostaa BT palikkaa ihan vain testatakseen asiaa.

4. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Missä hajoilet?

5. lettu

Tykkäykset:
    0
    Säkylä Pstk :D:D

6. anttitk

Tykkäykset:
    0
    Unohda wow. Rynkky toimikoot miekkana, kapiaiset on mestaajia, tykärit kääpiöitä, heitinmiehet hiisiä. Kappas, sa-int == LARP väh. 180pv free trial!

Eivaisinkaan, ei kyllä pitäis olla sampan johdoista piuhoista kiinni siirtonopeus. Koita ottaa siirtonopeuksia ympäri kasarmia, voipi hyvinkin olla että tupasí sijainti ei ole paras mahdollinen.

Tampereella olen törmänny lukuisiin paikkoihin, jossa pitäis olla 3,5g, mutta siirtonopeudet kahensadan luokkaa.

Jaa tämä viestiketju