1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Samsung sulkemassa omansa – kiistää jyrkästi aikeet Jay Z:n musiikkipalvelun ostosta

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 6/3/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]Samsung on raportoidusti aikeissa sulkea oman valituissa maissa tarjolla olevan Milk Music -musiikkipalvelunsa. Samalla Samsungin on huhuttu myös olevan kiinnostunut ostamaan Jay Z:n esittelemän Tidal-musiikkipalvelun, mutta Samsung on kiistänyt nämä huhut perättöminä.

    Milk Music on pitkälti Spotifyta muistuttava musiikin suoratoistopalvelu, joka tarjoaa myös sekä ilmaisen että maksullisen tilausvaihtoehdon. Maksavien tilaajien määrä on tiettävästi jäänyt pettymykseksi Samsungille.

    Raportit Milk Musicin sulkemisesta kiihdyttivät huhuja ongelmallisen historian omaavan Tidalin ympärillä. Samsung nostettiin taas esille Tidalin ostajana, kuten kerroimme aiemmin vajaa viikko sitten. Nyt Samsung on tyrmännyt puheet. ”Huhu Samsungista Tidalin ostajana ei ole totta”, kommentoi Samsungin edustaja Variety-julkaisulle.

    Ilmeisesti ja useampiin raportteihin perustuen Samsung on kuitenkin käynyt keskusteluja ja neuvotteluja Tidalin ostamisesta. Keskustelut ovat todennäköisesti päättyneet lopullisesti kuitenkin tuloksettomina, koska Samsung on tyrmännyt odotuksen jälkeen huhut näin selväsanaisesti.

    Jay Z itse osti Tidalin noin vuosi sitten 56 miljoonalla dollarilla. Tidal on kokenut takaiskuja, kuten lukuisia johtajavaihdoksia. Vain yhdeksässä kuukaudessa sillä on ollut jo kolme eri toimitusjohtajaa.

    Viime aikoina Tidal on ollut esillä eksklusiivisena kuuntelupaikkana muutamien artistien uusille albumeille. Eniten huomiota sai Kanye Westin uuden albumin julkaisu kuunneltavaksi vain Tidalissa, minkä myötä Tidal pomppasi sovelluskaupoissa hetkeksi latauskärkeen.

    Musiikkipalvelujen markkinoilla kilpailu on kovaa ja katteet kapeita levy-yhtiöiden ja musiikkioikeuksien haltijoiden kontrolloidessa vahvalla kädellä palvelujen tienaamismahdollisuuksia.

    Apple toi oman Music-tilauksensa tarjolle viime vuonna ja on kerännyt jo yli 11 miljoonaa maksavaa asiakasta. Spotifylla oli viimeisimmän ilmoituksen mukaan 20 miljoonaa maksavaa asiakasta, mutta luku on jo viime kesäkuulta. Määrän voi arvioida sittemmin nousseen merkittävästi. Spotify on pysytellyt viime aikoina vahvasti myös Applen App Storen tuottoisimpien sovellusten listan kärkipaikoilla.

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju