1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SAMSUNG SGH-X460, kiireellinen avunpyyntö...

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Samsamung, 16/6/06.

1. Samsamung

Tykkäykset:
    0
    Mikähän mahtaa olla vikana, kun ko. puhelimessa lukee vain "ei palvelua", ja ei pysty soittamaan, vastaanottamaan puheluita, lähettämään tekstiviestiä. Jos koettaa soittaa, sanotaan "ei verkossa".

Liittymä on dna, mutta se toimii kaikissa muissa puhelimissa.
    Auttakaa....

2. Jupe1

Tykkäykset:
    0
    muut liittymät

Oletko kokeillut muita liittymiä esim. soneraa tai elisaa tuossa samsungissa?
    itellä on meinaan ollu kans joskus ongelmana että puhelimessa dna liittymä ei toimi mutta muut liittymät toimii, malli taisi olla 8310 jossa tuo esiintyi.

3. Samsamung

Tykkäykset:
    0
    Vein puhelimen puhelinkauppaan, ja lähetettiin päivitykseen. Samalla vaihdoin myös uuteen liittymään, tosiaan kuulemma ennenkin ollut ongelmaa, että ei "hyväksy" vanhaa liittymää...
    Toivottavasti näillä korjaantuu.

4. HipHopChicka

HipHopChicka

Tykkäykset:
    0
    Sama ongelma

Mulla on tuo ihan sama ongelma... edelleen. Itselläni on TeleFinlandin liittymä, joka on aina toiminut moitteettomasti. En jaksa uskoa, että vika ois liittymässä, koska olen kuullut, että sama vika on monilla, joilla on kuitenkin eri liittymät. Todella inhottava juttu kun olen aina itse Samsungia pitänyt täysin moitteettomana ja sitähän se olikin... ennen.

5. kimmo Vieras

Eikös nämä nyt ole helppo testata. Pyydät kaveriltasi/perheenjäseniltäsi, tahi joltain muulta puhelinta lainaan ja koitat simmiäsi siinä toisessa puhelimessa.
    Jos ei toimi, niin vika lienee kortissa, tahi joskus myös ilmennyt että kannattaa tarkistaa laskun eräpäivä.
    Jos toimii, niin kaverin simmi omaan puhelimeesi ja katsoo mitä se sitten sanoo.

6. HipHopChicka

HipHopChicka

Tykkäykset:
    0
    Testattu on jo

Olen jo testannut tuota ihan ensimmäisenä kun puhelin rupes temppuilemaan. Kun vaihdan kortin jonkun muun puhelimeen niin sillä voi aivan normaalisti soitta ja vastaanottaa viestejä, eli siis verkossa on. Mutta jos laitan sen taas omaan puhelimeen niin se tippuu verkosta samantien (tulee se luurin kuva eikä voi soitta/vastaan ottaa puheluita/viestejä). Meillä on kahdella muullakin perheen jäsenellä sama liittymä, mutta Nokian puhelimet, joissa ei ole mitään vikaa ollut. Näyttäis nyt vähän siltä, että noita vikoja ois vaan Samsungeissa.

7. Johan_

Johan_

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Lumia 925
    Ei tuo pelkästään Samsungien vika ole, vaan ainakin Nokian 6600 teki samaa. Hassuinta tässä oli se, että puhelimen toimivuus/toimimattomuus vaihteli paikan mukaan. Muistaakseni tuo ongelma oli vain DNA:n kortilla, ainakin Elisalla toimi.

8. HipHopChicka

HipHopChicka

Tykkäykset:
    0
    Liittymän vaihdos?

Tarkotatkos, että vaihtamalla liittymää se voisi alkaa taas toimimaan kunnolla? mulla oli ennen Soneran liittymä, jonka sitten myöhemmin vaihdoin TeleFinlandiin (taitaapi olla tääkin liittymä Soneran), joka on toiminut moitteettomasti, kunnes sitten 1-2kk sitten tää verkosta putoaminen alkoi.

9. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4679
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kyllähän tuo "Ei palvelua" on tunnetusti samppojen toiminto. Ei niinkään riipu operaattorista vaikka huollossa niin väittävät. Varsinkin silloin kun huoltomiehet väittää että vika on yleistä DNA:n korteilla ja samaan aikaan toinen väittää Saunalahden kortteja viallisiksi ja kolmas haukkuu Soneran kortit.

Softapäivityksellä yleensä on tuo vika korjaantunut, muttei myös osien vaihto ole harvinaista.

10. kimmo Vieras

Kuten tuolla aiemmin sanoin, niin koitat ensin omaa korttiasi kaverisi puhelimessa. Jos toimii, niin sitten koitat kaverin korttia omassa puhelimessasi. Jos kaverisikaan kortti ei toimi omassa puhelimessasi, niin sitten on oletettavasti Samsungissa vikaa.
    Tällä tavalla saat selville, onko vika sampassa. Jos puhelimessa vika ja takuu voimassa, niin huoltoon. Jos ei enää takuuta, niin sitten kannattaa hetki pohtia mitä tekee.

11. HipHopChicka

HipHopChicka

Tykkäykset:
    0
    Juuh

Olen kokeillut omaa korttiani veljeni puhelimeen ja siinä se toimii ihan normaalisti. Täytyis varmaankin sitten kokeilla, että miten käy jos jonkun muun kortti laitetaan mun puhelimeen (täytyy varmaan olla joku, jolla eri liittymä).

Mikäs muuten toi softapäivitys juttu oikein on? kuinka se tehdään?

12. kimmo Vieras

Jos nyt kokeilet sitä veljesi korttia omaan puhelimeesi, eikä sekään toimi, niin melkoisella varmuudella uskaltaisin sanoa vian olevan Samsungissa, riippumatta sitten siitä onko veljelläsi sama operaattori. Varmemmaksi asia tietty tulee, jos voit kokeilla vaikka jotain kolmattakin korttia siinä.
    Uskoisin kuitenkin vian olevan puhelimessasi.
    Puhelimesi on jo melko vanhaa painosta, enkä oikein jaksa uskoa että sen huoltaminen kannattaa, ainakaan jos ei ole takuu voimassa.
    Softapäivitys omaan puhelimeesi tehdään huollossa, siitä sitten veloitetaan huollon hinnaston mukaan. Saattaa olla jotain 20-50 euron välillä, riippuen liikkeestä ja puhelinmallista.
    Toisiin puhelimiin tuon ohjelmistopäivityksen voi tehdä itsekin, useimmiten datakaapelilla joka kytketään tietokoneeseen, jossa ajetaan sitten tuo päivitysohjelma. Samsungiin tämä ei ymmärtääkseni ole mahdollista, vaan luuri pitää viedä huoltoon päivitettäväksi.

Jaa tämä viestiketju